یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از بندبازی تا شکار عسل

علی  کماسی
علی کماسی شنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از بندبازی تا شکار عسل

در هفته‌ای که گذشت، نشنال جئوگرافی در عکس‌های روز خود عکس‌های بی‌نظیری را از بندبازی روی دره تا شکار عسل در نپال انتخاب کرده است.

در عکس‌های روز نشنال جئوگرافی از شنبه تا جمعه هفته گذشته، تصاویر جذاب و دیدنی از جمع‌کنندگان پلاستیک در بنگلادش، استراحت یک کیمن در کف رودخانه، غروب خورشید در چک، برداشت پنبه در چین، پرواز یک عقاب در ارتفاع پایین و جمع‌آوری عسل وحشی در نپال دیده می‌شود.

عبور از بند

بند بازی

برندن پترسون در حال بندبازی در بولدر کلرادو است. این نوع بندبازی در ارتفاع زیاد و بالای دره انجام می‌شود.

بازیافت

بازیافت

یک آشغال جمع‌کن در داکا بنگلادش جعبه‌‌های پلاستیکی بی‌مصرف را جمع‌آوری کرده تا دوباره آن‌ها را بفروشد. طی تحقیقات اخیر داکا آلوده‌ترین شهر دنیا نام گرفته است.

در انتظار شکار

تمساح کیمن

این کیمن که نوعی تمساح کوچک است، در حال استراحت در کف رودخانه فورموسو برزیل است. کیمن‌ها از ماهی‌ها و پرنده‌های کوچک تغزیه می‌کنند و خود آن‌ها نیز طعمه آناکوندا‌ها و پلنگ‌ها می‌شوند.

غروب چک

پل چارلز

غروب خورشید بر فراز پل چارلز در پراگ. قدمت این پل تاریخی به قرن ۱۴ میلادی برمی‌گردد و ۳۰ مجسمه قدیس در امتداد آن قرار گرفته است.

برداشت پنبه

برداشت پنبه

هرساله در فصل پاییز هزاران کارگر در شین جیانگ جمع می‌شوند تا از مزارع، پنبه برداشت کنند. شین چیانگ بزرگ‌ترین تولیدکننده پنبه در چین است و چین نیز بزرگ‌ترین صادرکننده پنبه در دنیا محسوب می‌شود.

پرواز در ارتفاع پایین

عقاب دم سفید

یک عقاب دم سفید در حال پرواز در نزدیکی سطح آب در جمهوری چک است. این گونه از عقاب‌ها یکی از بزرگ‌ترین مرغان شکاری در دنیا است که طول آن‌ها هنگام باز کردن بال‌هایشان به ۲٫۵ متر می‌رسد.

شکارچیان عسل

شکار عسل

در روستای دورافتاده بوجومگ در نپال شکارچیان عسل به ارتفاعات بلندی در راستای صخره‌ها می‌روند تا عسل طبیعی جمع‌آوری کنند. این شکارچیان صدها متر در ارتفاع از طناب آویزان می‌شوند تا به عسل دسترسی داشته باشند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه