والنسیا در یک نگاه

صنم وفقی
صنم وفقی دوشنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
والنسیا در یک نگاه

والنسیا سومین شهر بزرگ اسپانیا به شمار می‌رود و یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا و جهان است. از محبوب‌ترین دیدنی‌های والنسیا می‌توان شهر هنر و علم والنسیا، آکواریوم اقیانوس‌ شناسی، کلیسای سانتوس خوانس و باغ وحش بیوپارک را نام برد.

والنسیا (Valencia) مرکز استان والنسیا در کشور اسپانیا، واقع در اروپا است. این شهر که در ساحل شرقی اسپانیا قرار دارد، سومین شهر بزرگ کشور بعد از مادرید و بارسلون است. والنسیا از بارسلون ۳۵۰ کیلومتر، از گرانادا ۴۸۸ کیلومتر و از مادرید، پایتخت اسپانیا ۳۵۷ کیلومتر فاصله دارد.

جمعیت والنسیا حدود دو میلیون نفر و مساحت آن حدود ۱۳۴ کیلومتر مربع است. بیشتر ساکنان شهر را مسیحیان کاتولیک تشکیل می‌دهد و اقلیت‌های مسلمان، یهودی و مسیحی پروتستان درصد کمی از جمعیت را به خود اختصاص داده‌اند. زبان مردم والنسیا، اسپانیایی و والنسیایی است.

در سال ۱۳۸ قبل از میلاد، والنسیا با نام اولیه والنتیا ادتانوروم و توسط مستعمره‌نشین‌های رومی ایجاد شد. در سال ۷۱۴ بعد از میلاد، مراکشی‌ها و موروهای مسلمان با دین، زبان و رسومات خود، پا به این شهر گذاشتند. پادشاه مسیحی، شاه جیمز اول از آراگون، در سال ۱۲۳۸ والنسیا را تحت تصرف خود در آورد و با جابجایی دربار به این شهر توسط پادشاهی جوزف بناپارت در سال ۱۸۱۲، والنسیا به‌عنوان پایتخت اسپانیا انتخاب شد. همچنین این شهر بین سال‌های ۱۹۳۶ و ۱۹۳۷ و در طول جمهوری دوم اسپانیا، پایتخت این کشور شناخته می‌شد.

والنسیا در یک نگاه

والنسیا تحت حکومت اسپانیا قرار دارد. نوع حکومت، پادشاهی مشروطه به‌شمار می‌رود و پادشاه به‌صورت وراثتی انتخاب می‌شود. قوه مجریه کشور از هیئت وزرا و نخست وزیر در صدر آن، تشکیل شده است که همگی را پادشاهی اسپانیا برمی‌گزیند. قوه مقننه را نیز مجلس نمایندگان و مجلس سنا شامل شده‌اند که نمایندگان هر دو با رای‌گیری مردمی انتخاب می‌شوند.

آب و هوای والنسیا نیمه‌گرمسیری مدیترانه‌ای به شمار می‌رود و تابستان‌هایی طولانی، گرم و خشک، و زمستان‌هایی کوتاه و بسیار معتدل دارد. متوسط دمای هوا در طول سال از ۱۳٫۸ تا ۲۲٫۸ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و میانگین بارش سالانه ۴۷۵ میلی‌متر گزارش شده است.

فرودگاه والنسیا (Valencia Airport) در فاصله ۸ کیلومتری غرب شهر قرار دارد و در آن پروازهایی از/ به مسکو، لندن، آمستردام، وین، مونیخ، کازابلانکا، لیسبون، بخارست و برخی مقاصد داخلی و خارجی دیگر برقرار است. ایستگاه قطار والنسیا در مرکز شهر قرار دارد و از آن قطارهایی به شهرهای مهم اسپانیا مانند مادرید و بارسلون حرکت می‌کند. با استفاده از فری می‌توان مستقیما به ایبیزیا، پالما ده مایورکا و مائون دسترسی داشت. برای جابجایی‌های درون‌شهری، وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس، قطار شهری، تاکسی و همچنین اجاره دوچرخه پیشنهاد می‌شود.

سرامیک‌جات والنسیایی، شکلات‌های اسپانیایی، لباس و وسایل ورزشی تیم فوتبال والنسیا و وسایل آشپزخانه بومی از سوغاتی‌های والنسیا به‌شمار می‌روند. شما برای خرید می‌توانید مرکز خرید پلازا ردونا و بازار مرکزی والنسیا سر بزنید.

والنسیا در یک نگاه

از محبوب‌ترین دیدنی‌های والنسیا می‌توان به شهر هنر و علم والنسیا، آکواریوم اقیانوس‌ شناسی، کلیسای سانتوس خوانس، باغ وحش بیوپارک، ساختمان لا لوتخا د لا سدا، کلیسای جامع والنسیا، موزه ملی سرامیک، دروازه‌ کوآرت، دروازه‌ سرانوس، موزه‌ هنرهای زیبای والنسیا،‌ موزه‌ تاریخ والنسیا، پارک توریا والنسیا، موزه علوم والنسیا، پارک طبیعی آلبوفرا و ساحل مالواروزا اشاره کرد.

والنسیا در یک نگاه

دیگر دیدنی‌های والنسیا شامل «کاخ مارکز د دوس آگواس» (Palacio del Marques de Dos Aguas)، «باغ مونفورت» (Monfort Garden)، «منطقه کاسکو آنتیگو یا شهر قدیم» (Casco Antiguo)، «میدان ویرجین» (Plaza de la Virgen)، «موزه فالرو» (Museo Fallero) و «کلیسای جامع مقدس» (Chapel of the Holy Grail) می‌شود. همچنین والنسیا هر ساله در میانه ماه مارس، میزبان جشنواره لاس فالاس (Las Fallas) است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه