ساخت بزرگترین پارک موضوعی آبی در ملاکا

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
ساخت بزرگترین پارک موضوعی آبی در ملاکا

شرکت تجاری هتن لند (Hatten Land) قصد دارد بزرگ‌ترین تم پارک آبی ملاکا را با بودجه ۴۹ میلیون دلاری در این شهر مالزیایی بسازد.

کمپانی تجاری بورس هتن لند (Hatten Land Limited) با همکاری اپرانور اقامتی شرکت سی اند تی سامسونگ (Samsung C&T Corporation)، طراح سرسره‌های آبی (water slide) و نصاب پارک‌های آبی پالین (Polin Waterparks) قصد دارند تا بزرگ‌ترین پارک آبی ملاکا در مالزی با ارزش ۲۰۰ میلیون رینگیت مالزی (۴۹٫۲ میلیون دلار) را بسازند.

دنیای اسپلش و شهر بندرگاهی (Splash World @ Harbour City) که تا پایان سال ۲۰۱۹ تکمیل خواهد شد، یک پارک آبی با ۴۶ هزار مترمربع مساحت و با ۱۴ طبقه ارتفاع از سطح زمین در مرکز شهر میراث جهانی یونسکو با میزبانی بیش از ۱۷ میلیون گردشگر در سال، است.

این تم پارک آبی آسمانی قصد دارد تا برای صنعت گردشگری کشور مالزی، به عنوان یک کاتالیزور عمل کند. دنیای اسپلش و شهر بندرگاهی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به روی عموم باز خواهد شد و امیدوار است که در سال اول عملیاتی خود، ۸۵۰ هزار تا یک میلیون نفر بازدیدکننده داشته باشد.

کمپانی تجاری بورس هتن لند (مقر اصلی در سنگاپور) مسئول توسعه این پروژه است، در حالی که شرکت سی اند تی سامسونگ از کره جنوبی، بر فعالیت‌های آن نظارت می‌کند.

تم پارک دنیای اسپلش و شهر بندرگاهی یک پروژه بسیار مهم است که تعهد هتن لند به توسعه طولانی مدت ملاکا را نشان می‌دهد.

ملاکا یک مقصد گردشگری جهانی است که حتما باید آن را ببینید

داتو کالین تن (Dato’ Colin Tan)، رئیس اجرایی و مدیر عامل هتن لند گفت:

برای قرار دادن ملاکا در نقشه جهانی به‌عنوان یک مقصد گردشگری که حتما باید از آن دیدن کنید، ما با شرکت‌های مشهور جهانی (شرکت سی اند تی سامسونگ و پارک‌های آبی پالین) در زمینه‌های مربوطه همکاری خواهیم کردیم. ما از دولت ملاکا و مقامات مالزی برای حمایت از این پروژه سپاسگزاریم.

ساخت بزرگ‌ترین پارک موضوعی آبی در ملاکا

مراسم امضای قرارداد میان کمپانی تجاری بورس هتن لند، شرکت سی اند تی سامسونگ و پارک‌های آبی پالین تحت نظر وزیر ارشد ملاکا

این تم پارک که با یک موضوع منحصر به فرد طراحی شده است، در میان دو برج ۳۰ طبقه در عرشه طبقه چهاردهم هاربور سیتی (Harbour City) قرار خواهد گرفت؛ با یک طرح مخلوط شبیه به یک کشتی بزرگ. دنیای اسپلش و شهر بندرگاهی به شما پیشنهاداتی چون سرسره‌های آبی با بیش از یک کیلومتر طول که شامل سرسره‌های با شیب زیاد می‌شوند، یک ساحل آسمانی و یک رودخانه ساخته بشر که در دو طبقه با بیش از ۵۰ جاذبه در جریان خواهد بود، ارائه می‌کند.

یاب توآن عدلی بن ظهری (YAB Tuan Adly Bin Zahari)، وزیر ارشد ملاگا، گفت:

ملاکا نه تنها در مالزی، بلکه در تمام جنوب شرقی آسیا، شهری غنی از اهیمت‌های تاریخی است. دنیای اسپلش و شهر بندرگاهی، بعد جدید متغیری به چشم‌انداز سفر و  اوقات فراغت ما اضافه و ملاکا را به عنوان یک مقصد بین‌المللی، جذاب‌تر خواهد کرد.

ساختمان هاربور سیتی دارای برآورد ارزش ۲٫۲ میلیارد رینگیت مالزی (۵۴۱ میلیون دلار) و مساحت ۴۱۸ هزار متر مربع است. این ساختمان یک توسعه ترکیبی موضوعی مشتمل بر عناصر خرده‌فروشی، صنعت هتلداری و سرگرمی است و در جزیره ملاکا (Pulau Melaka) قرار دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه