دوربین GoPro، بهترین دوربین عکاسی برای دوستداران آدرنالین

سودا سلیمی
سودا سلیمی جمعه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۰
دوربین GoPro، بهترین دوربین عکاسی برای دوستداران آدرنالین

دوربین GoPro بهترین گزینه برای گردشگرانی است که به فعالیت‌های مهیج اعتیاد دارند.

متیو کارستن (Matthew Karsten) مدت ۷ سال است که با دوربین GoPro سفر می‌کند. در ادامه تجهیزات دوربین GoPro را که موجب ارتقای دوربین و بهبود کیفیت عکس‌های شما خواهد شد، از زبان خود متیو بررسی خواهیم کرد.

در سال ۲۰۱۰ میلادی من به قصد عوض کردن سبک زندگی‌ام تصمیم گرفتم که به آمریکای جنوبی سفر بلند مدتی تدارک ببینم. دوربین GoPro Hero را در کوله‌پشتی خود گذاشتم. از آن زمان تا به حال تمام ورژن‌های دوربین را خریده‌ام و الان هم از GoPro Hero 6  استفاده می‌کنم.

به‌عنوان یک جهانگرد حرفه‌ای که کار وبلاگ‌نویسی هم انجام می‌دهم، از دوربین GoPro برای ثبت تمام لحظات دیوانه‌وار و هیجان‌انگیز سفرهایم استفاده می‌کنم که شاید با سایر دوربین‌ها مقدور نباشد.

من سفر بدون این دوربین را واقعا نمی‌توانم تصور کنم.

امروز قصد دارم پشت صحنه‌ی بعضی از عکس‌هایم را که با استفاده از تجهیزات پیشرفته‌ی این دوربین گرفته شده است، به شما معرفی کنم. من عادت دارم که  در سفر این تجهیزات را با خودم همه جا ببرم.

لوازم جانبی RAM (وسیله‌ی اتصال دوربین) 

دوربین GoPro

RAM Socket Arm & Clamp

برای دوربین GoPro گزینه‌های زیادی از حافظه و تجهیزات در دسترس است. البته من به این نتیجه رسیده‌ام که تعدادی از آن‌ها اصلا مناسب نیستند. پایه‌های پلاستیکی که قابل اتصال به دوربین هستند، هنگام پرواز برای تنظیم راحت نیستند و از لحاظ حرکتی دارای محدودیت‌هایی هستند.

گزینه‌های بهتری مانند RAM وجود دارد. در سیستم RAM از توپی برای تنظیم سریع و دقیق دوربین استفاده می‌شود. تمام تجهیزات و لوازم جانبی دوربین خود را به راحتی می‌توانید تعویض کنید. من مینیمالیست هستم و اکثرا از لوازم جانبی که چند کاربرد دارند، استفاده می‌کنم.

سیستم RAM من شامل این موارد است:

  • سوکت بازوی کوتاه RAM
  • RAM Suction Cup
  • Ram Tough Claw
  • توپ RAM
  • GoPro Tripod

این تجهیزات امکان وصل کردن دوربین به اشیای مختلف مانند نرده، درخت، صندلی، در ، پنجره، ماشین، تفنگ آبی، موتورسیکلت، دوچرخه و چمدان را فراهم می‌کنند.

دوربین GoPro تجهیزات Clamp و Suction Cup خود را دارد، ولی به هر حال من سیستم RAM  را ترجیح می‌دهم که ارزان‌تر، روشن‌تر و امن‌تر است.

فیلتر قرمز برای زیر آب

لنز قزمز برای دوربین GoPro

اگر در سفر خود برنامه‌ی غواصی دارید توصیه می‌کنم که حتما از فیلتر قرمز استفاده کنید. دوربین GoPro Hero 5 دو فیلتر مخصوص برای این کار دارد:

  • PolarPro Snorkeling Filter
  • PolarPro SCUBA Filters (Super Suit)

اولی برای استفاده با دوربین ضد آب Hero 6 است و دومی برای استفاده در ست غواصی SuperSuit Dive.

لنز قزمز برای دوربین GoPro

علت استفاده از فیلتر قرمز این است که در زیر آب نور تجزیه شده و با استفاده از این فیلتر می‌توان مقداری از رنگ قرمز، نارنجی و زرد را دوباره به عکس‌ها بازگرداند. با این فیلتر از رنگ آبی عکس‌ها کاسته شده و تصاویر جلوه‌ای طبیعی‌تر پیدا می‌کنند.

تجهیزات خشک کننده دوربین

تجهیزات خشک کننده برای دوربین GoPro

من همیشه در کیفم وسایل تخلیه‌ی آب دوربین هم به همراه دارم. این تجهیزات در تفریحاتی مانند قایق‌سواری و کایاک‌سواری و غیره بسیار مفید هستند.

بعد از اتصال این وسایل باید ۸ ساعت صبر کنید. البته این نکته هم مهم است که بدانید بدون این تجهیزات می‌توان مشکل را با سشوار هم حل کرد.

لیش امنیتی (Safety Leash)

لیش امنیتی برای دوربین GoPro

قیمت دوربین GoPro حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار است و کسی دوست ندارد این دوربین را گم کند و به همین علت است که من هم همیشه از ریسمان امنیتی استفاده می‌کنم. این دستبند امنیتی به دور مچ دست بسته شده و از طرف دیگر هم به دوربین وصل است و در هنگام تفریحات پرتحرک از گم شدن دوربین جلوگیری می‌کند.

من به تازگی از این مچ بند برای گرفتن چند عکس زیبا در کوهنوردی تایلند استفاده کرده‌ام. زمانی که احتیاج دارید که طول آن بیشتر شود، می‌توانید از ریسمان جانبی که نازک ولی بسیار مقاوم است استفاده کنید. این ریسمان طول مچ بند را افزایش می‌دهد.

چوب سلفی

چوب سلفی دوربین GoPro

یک ابزار جانبی مفید دیگر این دوربین، چوب سلفی آکا (aka selfie stick) است که به شما امکان گرفتن عکس و فیلم از خودتان را می‌دهد. انواع مختلف این ابزار موجود است که من از GoPole Evo استفاده می‌کنم. این ابزار سلفی سبک، قابل حمل و ضدآب  است. این ابزار ۳۰ سانتی‌متری قابلیت دراز شدن تا ۶۰ سانتی‌متر را دارد.

اگر به طولی بیشتر از این مقدار احتیاج دارید، از GoPole Reach استفاده کنید که طولی برابر با ۱۰۰ سانتی‌متر دارد. البته باید در نظر داشته باشید که ضدآب نیست.

تجهیزات موج‌سواری با دوربین

موج سواری با دوربین GoPro

اگر در سفر خود برنامه‌ی موج‌سواری دارید از GoPro Surf Mounts استفاده کنید و در نظر داشته باشید هزینه‌ای که می‌کنید واقعا ارزشش را دارد. بعد از استفاده از این تجهیزات می‌توانید این ابزار را در بسیاری از شهر‌های ساحلی بفروشید.

موج سواری با دوربین GoPro

در آخرین سفرم به آفریقای جنوبی من تجهیزات موج‌سواری با قیمت ۱۵ دلار از یک فروشنده‌ی محلی خریدم.

تجهیزات ضد مه

آخرین ابزاری که می‌خواهم معرفی کنم، ابزار ضد مه است. اگر قصد عکاسی و فیلمبرداری در آب و اطراف آب را دارید، این یکی از ابزارهای ضروری است.

تجهیزات اتصال به قفسه سینه

تعداد زیادی از انواع GoPro Chest Harness وجود دارد، ولی من از آن‌ها استفاده نمی‌کنم، زیرا هم سنگین هستند و هم استفاده‌ی کمی دارند. من به جای این ابزار اتصال به سینه از POV Action Mounts استفاده می‌کنم که به پشت کوله‌پشتی متصل می‌شود.

بعد از شش سال استفاده از این دوربین نکاتی برای بهتر شدن کیفیت عکس و فیلم یاد گرفته‌ام که در ادامه با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

نکته اول: سعی کنید دوربین را ثابت نگه دارید، از آنجایی که این دوربین‌ها بسیار سبک هستند به راحتی تکان می‌خورند و عکس و فیلم شما ارتعاش خواهد داشت. با حرکت‌های آرام کیفیت فیلم‌های شما خیلی بهتر خواهد بود. در صورت امکان سعی کنید دوربین را با دو دست خود نگه دارید و همیشه به خود یادآوری کنید که حرکت آرام و یکنواخت بهتر خواهد بود.

تجهیزات اتصال به سینه دوربین GoPro

نکته دوم: سعی کنید از پایین عکس بگیرید. برای مثال من زمانی که می‌خواهم از خود سلفی بگیرم دوربین را در راستای سینه‌ام نگه می‌دارم و می‌دانم نتیجه از زمانی که در امتداد صورت خود نگه دارم به خاطر زاویه‌ی باز دوربین بهتر خواهد شد.

نکته سوم: از مد تایم لپس برای سلفی‌های بهتر استفاده کنید. بعد از استارت این مد، دوربین هر ۵ ثانیه یک عکس می‌گیرد. می‌توانید دوربین را حرکت داده و حالت چهره‌ی خود را عوض کنید و به‌صورت مداوم عکس بگیرید. تعداد عکس‌ها زیاد خواهد بود، ولی می‌توانید بهترین عکس را نگه داشته و بقیه را پاک کنید.

نکته چهارم: اگر از این دوربین برای عکاسی استفاده می‌کنید، بدین معنی نیست که عکس‌های شما لزوما شبیه به عکس‌های حرفه‌ای خواهد بود. برای بهتر شدن عکس‌ها باید استفاده از دوربین را به خوبی بیاموزید که این امکان توسط کتاب راهنمای دوربین فراهم شده است.

مطالب مرتبط:

منبع expertvagabond

دیدگاه