کرواسی مالیات گردشگری را در سال ۲۰۱۹ افزایش خواهد داد

پویا جوانمرد
پویا جوانمرد چهار شنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵
کرواسی مالیات گردشگری را در سال ۲۰۱۹ افزایش خواهد داد

قرار است مالیات گردشگری در کشور کرواسی در سال ۲۰۱۹ میلادی افزایش یابد.

کرواسی به سرعت به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار اروپا تبدیل شده است. گردشگران از سراسر دنیا به صورت گروهی به این کشور که به آب‌های فیروزه‌ای و تعداد زیادی جزایر زیبا و اسرارآمیز معروف است، سفر می‌کنند.

اما حال، مسئولان گردشگری این کشور تصمیم گرفته‌اند تا راه‌هایی برای سودآوری حداکثر از این گردشگران مشتاق پیدا کنند. به این منظور، دولت کرواسی تصمیم گرفته است تا مالیات گردشگران را در فصل اوج سفر در سال بعدی میلادی یعنی سال ۲۰۱۹ به میزان ۲۵ درصد افزایش دهد. مالیات گردشگری به هر مسافری با هر نوع محل اقامتی به جز افراد ساکن در اردوگاه‌ها تعلق می‌گیرد. با این حال، این افزایش روزانه تاثیر کمی بر مسافران خواهد داشت؛ چرا که میزان آن از ۸ کونا (معادل ۱.۲۵ دلار آمریکا) به ۱۰ کونا (معادل ۱.۵۷ دلار آمریکا) افزایش خواهد یافت.

درست است که این میزان رشد به نسبت هر شخص مقدار کمی است و شاید تفاوت زیادی را برای جیب هر گردشگر رقم نزند؛ اما کروات‌ها امیدوارند که مجموع این افزایش‌های کوچک، یک رشد قابل توجه برای درآمدهای کشور داشته باشد. مسئولان گردشگری کرواسی از پول‌های به دست آمده از طریق این مالیات‌ها برای ارتقای این کشور به عنوان یک مقصد عالی برای گردشگران استفاده خواهند کرد.

مالیات گردشگری کرواسی

در سال‌های اخیر، مسافران زیادی به کرواسی آمده‌اند تا از سواحل شگفت‌انگیز، آب و هوای معتدل و غذاهای عالی آن لذت ببرند و این باعث شده تا کرواسی در زمینه جذب گردشگر یکی از سریع‌ترین رشدها را داشته باشد. بسیاری از گردشگران مجذوب شهر قدیمی «دوبرونیک» (Dubrovnik) شده‌اند. این شهر علاوه بر این که به دیوارهای قدیمی‌اش مشهور است، به عنوان یکی از لوکیشن‌های فیلم‌ «گیم آو ترونز» (Games of Thrones) نیز معروفیت دوچندانی پیدا کرده است. البته شمار زیاد کشتی‌های کروزی که به این شهر می‌آیند، نگرانی‌هایی را در مورد افزایش بیش از اندازه مسافر ایجاد کرده است و به همین دلیل کارهایی برای محدود کردن تعداد گردشگران این شهر قدیمی در حال انجام است.

مقاصد زیادی در سراسر جهان دارای مالیات گردشگری هستند و بسیاری از آن‌ها برای مقابله با تعداد بیش از حد گردشگر و همچنین سودآوری بهتر می‌خواهند این مالیات را افزایش دهند. کشور نیوزیلند اخیرا اعلام کرد که از اواسط سال ۲۰۱۹ قوانین مالیات جدیدش برای مسافران لازم‌الاجرا خواهد بود. این بدان معنی است که گردشگران باید از ۲۵ تا ۳۵ دلار نیوزیلند (۱۷ تا ۲۳.۵ دلار آمریکا) پرداخت کنند.

مطالب مرتبط:

منبع lonely planet

دیدگاه