تحقق پروژه زمستان بیدار اردبیل در سه سال آینده

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان چهار شنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
تحقق پروژه زمستان بیدار اردبیل در سه سال آینده

گردشگری زمستانی اردبیل در دستور کار قرار گرفته است.

گردشگری زمستانی در اقصی نقاط دنیا از ایده‌های جدید گردشگری محسوب می‌شود، اما در اردبیل عمری کوتاه و کمتر از انگشتان یک دست دارد. هرچند اقلیم منحصر به فرد اردبیل، آب و هواهای مختلفی را به همراه دارد، اما زمستان‌های طولانی در این منطقه، گردشگران تابستانی را از خود دور می‌کند.

چندی پیش موضوع زمستان بیدار از سوی استاندار اردبیل مطرح شد و اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل آن را در اولویت‌های برنامه خود قرار داد.

نادر فلاحتی، سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل معتقد است که گردشگری زمستانی، فرصتی پنهان در گردشگری این استان بوده و اقلیم اردبیل امتیاز کم‌نظیری جهت رونق گردشگری زمستانی فراهم ساخته است.

هر چند در گذشته زمستان‌های سرد تهدیدی برای گردشگری محسوب می‌شده است؛ اما اکنون می‌تواند به فرصتی برای رونق گردشگری تبدیل شود. نادر محمودی، معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل در این‌باره گفته است:

اردبیل در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری زمستانی به عنوان پایتخت برف کشور دارای قابلیت‌ها و جاذبه‌های بسیاری بوده که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه هر چه بیشتر در منطقه شود. ما در این حوزه نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب هستیم.

زمستان بیدار اردبیل

جلال‌الدین شاهبازی، فعال حوزه گردشگری نیز در این باره گفت:

کوه سبلان جاذبه کم‌‌نظیری در استان است و ارتفاعات آن جهت پیاده‌سازی انواع ورزش‌های زمستانی از جمله اسکی، مناسب و مطلوب است. 

علیرضا دباغ عبداللهی، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل درباره ظرفیت‌های زمستانی استان نیز افزوده است:

از جمله تجربه‌های موفق جشنواره آدم‌برفی و سازه‌های یخی است. ایده‌های دیگری از جمله پارک زمستان، المان‌های شهری و کلبه‌های زمستانی نیز می‌تواند به‌عنوان جاذبه‌های گردشگری زمستانی تعریف شود.

در پی تاکید متولیان امر، موضوع میزگرد‌های زمستان بیدار اردبیل در چهارمین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی استان اردبیل مطرح شد. پس از ۳ میزگرد با دعوت ۱۰ کارشناس و مسئول استانی، دومین رویداد شتاب اردبیل با محوریت زمستان بیدار برگزار شد. در این رویداد، ۵ ایده برتر دریافت شده و منجر به شکل‌گیری مرکز رشد گردشگری استان خواهد شد.

فلاحی در این‌باره گفته است:

از جمله برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی متناسب با فصل‌های پاییز و زمستان در حال برنامه‌ریزی است. از طرح‌های بو‌م‌گردی نیز که زمستان مناطق را رونق می‌بخشد، حمایت می شود.

استاندار اردبیل معتقد است با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، زمستان بیدار اردبیل تا سه سال دیگر محقق خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه