فرودگاه بین المللی همدان مجددا پروازهای کیش و مشهد را لغو کرد

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۵
 فرودگاه بین المللی همدان مجددا پروازهای کیش و مشهد را لغو کرد

فرودگاه همدان با عنوانی بین‌المللی که گاه و بیگاه به خواب می‌رود، پروازهای کیش و مشهد را لغو کرده است.

فرودگاه همدان دارای مجوز مرز هوایی بوده و یک فرودگاه بین‌المللی است، اما با این حال از ظرفیت‌های این فرودگاه در راستای تقویت زیرساخت‌های حمل‌ و نقل و توسعه سرمایه‌گذاری در استان کمتر استفاده شده است. ‌

تعطیلی مستمر پروازهای این فرودگاه سبب ایجاد مشکلات جدی برای مسافران این مسیر شده که تعطیلی پرواز کیش و مشهد آخرین قسمت از تعطیلی پروازهای این فرودگاه است.

در پرواز همدان-کیش بدقولی شرکت چارترکننده سبب لغو پروازها شده است، شرکت هواپیمایی مشکلی برای برقراری پروازها نداشت، اما بدقولی مالی چارترکننده که از قضا غیربومی هم بود، منجر به لغو پروازها شد. این پرواز در حالی تعطیل شد که جشنواره‌های تابستانی کیش شروع شده است.

شرکت هواپیمایی طرف قرارداد برای تمدید قرارداد نرخ را افزایش داده و همین امر منجر به کنسل شدن پروازها شده، همچنین ضعف ناوگان شرکت‌های هواپیمایی علت لغو پروازهای همدان بوده است.

از پنجم مردادماه پرواز همدان-مشهد لغو شده و حداقل تا اوایل مهرماه برای همدان برقرار نخواهد شد، شرکت‌های مسافرتی بومی همدان متقاضی این پرواز هستند، اما به علت مشکل ناوگان پروازها مجددا برقرار نمی‌شود. مسافران همدانی باید از فرودگاه‌های تهران و کرمانشاه استفاده کنند.

فرودگاه همدان یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران با قدمتی حدود ۸ دهه است، تا جایی که در سال ۱۳۴۵ شمسی پروژه ساخت فرودگاه جدید که در حوالی فرودگاه قدیم واقع‌شده بود مورد مطالعه قرار گرفت و در سال ۱۳۴۹ ساخت این فرودگاه آغاز شد و پروژه در سال ۱۳۵۱ اتمام و به بهره‌برداری رسید.

این فرودگاه یک فرودگاه بین‌المللی و یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های غرب کشور است و توسط سازمان بین‌المللی هواپیمایی با کد شناسایی OIHH تعیین شده است.

عکس کاور از الی گشت

مطالب مرتبط:

دیدگاه