بهترین زمان سفر به زاگرب؛ پایتخت اعجاب‌انگیز کرواسی

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به زاگرب؛ پایتخت اعجاب‌انگیز کرواسی

زاگرب، پایتخت کشور کرواسی یکی از زیباترین مقاصد گردشگری اروپا است. برای فهمیدن بهترین زمان سفر به این شهر مسحورکننده در این مقاله با ما بخوانید.

زاگرب، پایتخت کرواسی در بخش شمالی کشور حدودا ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهر در ساحل رود ساوا (Sava) واقع و توسط کوه‌های مدودنیکا (Medvednica) احاطه شده است. به غیر از اهمیت زاگرب به‌عنوان مرکز اقتصادی و تجاری کشور، این شهر با وجود میراث فرهنگی غنی، موزه‌ها، تئاترها، جشن‌ها و فستیوال‌ها، پیشنهادات جذابی برای گردشگران دارد.

اقلیم زاگرب، با زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی گرم، قاره‌ای است. از طریق فرودگاه بین‌المللی زاگرب که تنها در ۲۰ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است، می‌توان به این مکان دسترسی پیدا کرد. برای مسیرهای داخل شهری نیز می‌توان از تراموا استفاده کرد و در مرکز شهر می‌توانید پای پیاده به گشت و گذار بپردازید.

زاگرب

در ابتدا به محله بالای شهر بروید و در خیابان‌های باریک آن حسابی بگردید و سپس سوار ماشین‌های ریلی شوید. بازدید از موزه هنر نائیف را فراموش نکنید. سپس به موزه میمارا (Mimara museum) بروید و آثار پیر رنوآر را بستایید، در موزه باستان‌شناسی به کاوش بپردازید و به دیدن کلیسای زیبای شهر بروید. در باغ‌های گیاه شناسی قدم بزنید. مطمئن باشید در میدان کوچک و دنج کینگ تومیسلاو (Tomislava) شگفت‌زده خواهید شد.

لذت بردن از نمایش‌های در فضای باز مانند فستیوال موسیقی و تئاتر که در فصل بهار برگزار می‌شوند را فراموش نکنید. جاذبه‌های شهر زاگرب پر از شگفتی هستند. پس از یک روز گشت و گذار در رستوران و یا کافه‌های زیبای این شهر یک نوشیدنی بخورید و کمی استراحت کنید.

زاگرب

سری هم به میدان پتار پررادوویچ (Square of Petar Preradovic) یا بازار عتیقه جات بریتانیایی زاگرب (Britanac Flea & Antique Market Zagreb) بزنید. زندگی شبانه زاگرب پر از هیجان و نشاط است. زاگرب، پایتختی در مقیاس انسانی است که جاذبه‌های غیر قابل انکاری دارد.

برای برنامه‌ریزی یک سفر فراموش نشدنی به زاگرب می‌توانید به تور کرواسی این شهر، رجوع کنید.

بهترین زمان سفر به زاگرب بر اساس آب و هوا

زاگرب

بهترین زمان سفر به زاگرب، فصول بهار، تابستان و اوایل پاییز در نهم آوریل تا اول جولای (۲۰ فروردین تا ۱۰ تیر) و ۳۰ام جولای تا ۱۴ام اکتبر (۸ مرداد تا ۲۲ مهر) است؛ زمانی که آب و هوا معتدل و بارش باران نیز دلپذیر است.

در طول ماه‌های می تا ژوئن (۱۱ اردیبهشت تا ۹ تیر)، روزها طولانی‌تر و گرم‌تر هستند و همین امر، این زمان از سال را تبدیل به فصل داغ گردشگری کرده است.

زاگرب در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، رتبه ۳۷ از ۱۰۰ را دارا است

دمای میانگین در زاگرب در زمان‌های مختلف سال به شدت متغیر است. با توجه به رطوبت، هوا در نیمه‌ای از سال سرد و در نیمه دیگر دلپذیر است. احتمال بارش باران و یا برف در تمام سال محتمل است. زاگرب در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، رتبه ۳۷ از ۱۰۰ را دارا است.

اگر به دنبال سفر در گرم‌ترین ماه‌های سال هستید، در ماه جولای، آگوست و ژوئن به این شهر بروید. گرم‌ترین زمان سال در میانه ماه جولای (اواخر تیر) با دمای میانگین ۳۰٫۶ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۱۹٫۸ درجه سانتی‌گراد در شب‌ها است.

بهترین زمان سفر به زاگرب بر اساس دمایی که حس می‌کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می‌گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می‌وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت که دمایی که ما حس می‌کنیم به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به زاگرب بر اساس بارش باران یا برف

اگر به دنبال سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه‌های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلیمتر در ماه گفته می‌شود) یعنی آگوست، آوریل و ژانویه به زاگرب بروید. کمترین احتمال بارش باران در اواسط ماه آگوست (اواخر مرداد) است.

چه زمانی می‌توانید با بارش برف در زاگرب روبه‌رو شوید؟

گزارشات هواشناسی نشان می‌دهند که احتمال بارش برف در ماه ژانویه بخصوص در اواسط ماه (اواخر دی) بسیار بالا است. بهترین زمان اسکی در زاگرب، میانه‌های ماه مارس (اواخر اسفند) است.

بهترین زمان سفر به زاگرب بر اساس رطوبت و وزش باد

زاگرب دارای ماه‌های مرطوب زیادی است. کم رطوبت‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۴۴٫۸ درصد، ماه آوریل و مرطوب‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۷۳ درصد، دسامبر است.

وزش باد در زاگرب، معمولا بسیار آرام است. پربادترین ماه‌های سال، مارس و سپس می و آوریل هستند. باد ماه مارس با سرعت ۸٫۷ کیلومتر بر ساعت، یک نسیم سبک به شمار می‌آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در زاگرب در ماه می، ۱۵٫۴ کیلومتر بر ساعت است که یک باد آرام به شمار می‌آید.

بهترین زمان سفر به زاگرب بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری زاگرب، جولای و سپس ژوئن و فوریه هستند. قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود رار زرو کنید، می‌توانید کمی هزینه‌های خود را کاهش دهید.

خلوت‌ترین ماه گردشگری زاگرب، اکتبر است؛ زمانی که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

بهترین زمان سفر به زاگرب بر اساس فصول

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

زاگرب

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی معتدل می‌شود. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۱۰٫۶ تا ۲۴٫۷ درجه سانتی‌گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوا گرم‌تر می‌شود. بارش باران با متوسط ۵ تا ۷ روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول است.

فصل بهار دومین زمان شلوغ گردشگری زاگرب است؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایده‌آل برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می‌کند.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

زاگرب

ماه‌های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به صورت مطلوبی گرم هستند. این ماه‌ها با ۴ تا ۷ روز بارش موثر در ماه، میزان بارش متوسطی را تجربه می‌کنند.

ماه‌های ژوئن تا آگوست، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در زاگرب هستند، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل‌ها و پروازها روبه‌رو شوید.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

زاگرب

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده ۷٫۳ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس سرما القا خواهد کرد. حدودا در هر ماه به صورت میانگین ۶ تا ۷ روز بارش موثر برف و یا باران وجود دارد. با توجه به آب و هوا، پاییز فصل خلوت گرشگری زاگرب است، بنابراین قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما کاهش می‌یابد.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

زاگرب

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۴٫۳ تا ۱۱٫۱ درجه سانتی‌گراد در زاگرب بسیار سرد است. به صورت میانگین ۵ تا ۶ روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، نیز از فصول خلوت گردشگری زاگرب است.

بهترین زمان سفر به زاگرب بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

زاگرب مقصد جالبی برای سفر است و باید بدانید که ساکنین این شهر همیشه در حال جشن گرفتن هستند. زاگرب همه چیز را یا شکوه و پویایی ویژه‌ای از رسوم افسانه‌ای گرفته تا عروسک‌ها، جشن می‌گیرد. فستیوال‌های موسیقی و موسیقی زنده در زاگرب بسیار محبوب هستند و در طول دهه اخیر، چندین فستیوال جدید موسیقی به تقویم رویدادهای شهر اضافه شده است.

زاگرب برای تمامی سنین پیشنهادات مختلفی دارد؛ فستیوال‌هایی مانند هفته رقص زاگرب، فستیوال فیلم زاگرب، فستیوال بین‌المللی عروسک و بسیاری از رویدادهای دیگر.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال بین‌المللی فیلم مستند

نمایشگاه ماشین زاگرب (Zagreb Auto Show)

زاگرب

نمایشگاه زاگرب برگزار کننده نمایشگاه‌های تجاری، رویدادهای تجاری و اجتماعی است. این نمایشگاه به طور مداوم در ۱۰۷ سال اخیر فعال بوده است و یکی از ۱۰ مرکز مهم تجاری جهان به شمار می‌آید.

هر سال در ماه مارس، نمایشگاه ماشین زاگرب در این نمایشگاه مخاطبین و علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

فستیوال موسیقی معاصر (Biennale of Contemporary Music)

زاگرب

فستیوال موسیقی معاصر هر دو سال یکبار در سال‌های فرد در ماه آوریل در شهر زاگرب برگزار می‌شود. سالن‌های مختلفی از جمله سالن کنسرت واتروسلاو لیزینسکی (Lisinski concert hall) میزبان این فستیوال و اجراهای خارق العاده آن هستند.

قدمت این فستیوال به سال ۱۹۶۱ برمی‌گردد و یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های موسیقی معاصر در اروپا به شمار می‌آید.

فستیوال سنت مارک (St Mark Festival)

زاگرب

فستیوال سنت مارک که هر سال در اواخر ماه آوریل تا اواسط ماه می در کلیسای سنت مارک (St Mark's church) زاگرب، برگزار می‌شود شامل کنسرت‌های تکنوازان بین‌المللی و بومی و ارکسترهای موسیقی مجلسی است.

نمایش گل زاگرب (Floraart: Zagreb Flower Show)

زاگرب

نمایش گل زاگرب، یک فستیوال با نمایش گل‌های مختلف، گل‌آرایی و آخرین تجهیزات باغبانی است که هر سال در ماه می در پارک بوندک (Park Bundek) برگزار می‌شود.

فستیوال هفته رقص (The Dance Week Festival)

زاگرب

فستیوال هفته رقص زاگرب یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های رقص در کشور کرواسی است که بیش از ۲۵ سال قدمت دارد. این فستیوال هر سال در ماه می و یا ژوئن برگزار می‌شود. کمپانی‌های بین‌المللی رقص و تئاتر و طراح‌های رقص آن‌ها در این فستیوال گرد هم می‌آیند تا یک شاهکار موسیقیایی و تئاتری به مخاطبین ارائه کنند.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال هفته رقص

فستیوال فیلم فانتزی زاگرب (Fantastic Zagreb Film Festival)

زاگرب

فستیوال فیلم فانتزی زاگرب، تنها فستیوال فیلم فانتزی در منطقه به شمار می‌آید و برخی از بهترین فیلم‌های منطقه را برای مخاطبین به نمایش می‌گذارد.

این فستیوال در طول نه روز از اواخر ماه ژوئن تا اوایل جولای به صورت سالیانه برگزار می‌شود. تماشاگران می‌توانند از تماشای فیلم‌های مختلفی از ژانرهای مختلف مانند ترسناک، هیجان‌انگیز، علمی تخیلی، رازآلود، تجربی و غیره لذت ببرند.

این سازمان همچنین بسیاری از جشنواره‌های سینمایی در سراسر اروپا مانند انجمن ژانر اروپایی (European Genre Forum)، جشنواره فیلم‌های شب در هلینسکی و بخش نمایش در پاریس (Screen Division) و غیره را سازماندهی می‌کند.

برای ۴۰ سال، سینما تابستانی توشکاناک (Tuskanac) رها و فراموش شده بود تا زمانی که فستیوال فیلم فانتزی زاگرب با برنامه‌های فوق‌العاده، به این مرکز فرهنگی در میان جنگل و تنها با فاصله چند قدمی از مرکز شهر در جوی رازآلود، جانی دوباره داد.

فستیوال این موزیک (INmusic Festival)

زاگرب

فستیوال این موزیک، بزرگ‌ترین فستیوال موسیقی در فضای باز در کرواسی است که هر سال در ماه ژوئن در جزیره یوث (Youth Island) در دریاچه جارون (Lake Jarun) در زاگرب برگزار می‌شود.

مخاطبین در این فستیوال که از سال ۲۰۰۶ آغاز به کار کرده است، می‌توانند به ژانرهای مختلفی از موسیقی ماند هوی متال، ایندی راک و الکترونیک گوش کنند.

از فستیوال این موزیک در طول سال‌های برگزاری بسیار تقدیر شده است. در سال ۲۰۱۳، این فستیوال در میان ۵۰ فستیوال فوق‌العاده تابستانی در سراسر جهان قرار گرفت.

فستیوال فیلم‌های انیمیشن زاگرب (Animafest Zagreb)

زاگرب

فستیوال فیلم‌های انیمیشن زاگرب یا جشن انیمیشن، دومین فستیوال فیلم انیمیشن از نظر قدمت در اروپا است. این فستیوال در سال ۱۹۷۲ تاسیس شد و هر سال، علاقه‌مندان به فیلم‌های انیمیشن و فیلمسازان را در زاگرب گرد هم می‌آورد.

هدف اصلی فستیوال فیلم‌های انیمیشن زاگرب، ارتقای مهارت، تعهد و تولید فیلم‌های انیمیشن از طریق برنامه‌های مختلف موضوعی در فرم نمایشگاه‌ها، سخنرانی‌ها، بحث‌ها و دیگر رویدادها است. این فستیوال، در طول اولین هفته ماه ژوئن برگزار می‌شود.

فستیوال بین‌المللی فولکلور زاگرب (Međunarodna Smotra Folklora Zagreb)

زاگرب

فستیوال بین‌المللی فولکلور زاگرب که در اواسط ماه جولای به صورت سالیانه برگزار می‌شود، یک ارائه فرهنگی از گروه‌های مردمی متعلق به کشور کرواسی، دیگر کشورهای اروپایی و دیگر قاره‌ها است.

این فستیوال، کنسرت‌های موسیقی‌های مختلف، نمایش‌های گروه‌های فولکلور، نمایشگاه‌ها و سخنرانی‌های زنده یا روی صفحه نمایش را به مخاطبین ارائه می‌کند. شرکت‌کنندگان فستیوال بین‌المللی فولکلور در محله بالای شهر، میدان بان یوسیپ یلاچیچ (Ban Jelacic square) و در محوطه شهری زاگرب، اجرا می‌کنند.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال دنیای ادبیات (Festival of World Literature)

زاگرب

فستیوال دنیای ادبیات، قطعا یکی از مهم‌ترین رویدادهای ادبی شهر زاگرب در سال است. این فستیوال با همکاری فستیوال‌های شناخته شده ادبی بین‌المللی ویلنیکا (Vilenica) از اسلوونی و کوریت (Cúirt) از ایرلند، بخشی از پروژه «به اشتراک گذاشتن دنیا» است.

شما هم می‌توانید با شرکت در مصاحبه‌ها، نمایش‌ها و بحث‌های گروهی، بخشی از این دنیا باشید. فستیوال دنیای ادبیات ۲۰۱۸ در تاریخ ۲ تا ۸ سپتامبر (۱۱ تا ۱۷ شهریور ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال بین‌المللی عروسک گردانی (international Puppet Festival)

زاگرب

فستیوال بین‌المللی عروسک گردانی (PIF) یک رویداد سازماندهی شده توسط کمپانی‌های حرفه‌ای تئاتر است که از عروسک‌ها به‌عنوان وسیله‌ای برای بیان احساسات استفاده می‌کنند. تاکنون بیش از ۵۰۰ گروه عروسک گردانی از سراسر جهان در این فستیوال که در اواسط ماه سپتامبر برگزار می‌شود، شرکت کرده‌اند.

فستیوال بین‌المللی عروسک گردانی از سال ۱۹۶۸ برگزار شده و سنت و شهرت طولانی در آن، نهفته است. سمینارها، نمایشگاه‌های عروسک و نمایش‌های عروسک گردانی، بخشی از جشن‌های این فستیوال هستند.

فستیوال بین‌المللی عروسک گردانی ۲۰۱۸ در تاریخ ۱۵ تا ۲۱ سپتامبر (۲۴ تا ۳۰ شهریور ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال دنیای تئاتر زاگرب (Zagreb World Theatre Festival)

فستیوال دنیای تئاتر زاگرب از همان ابتدا، توجه بین‌المللی علاقه‌مندان به تئاترهای تجربی و خلاقانه را به سمت خود جذب می‌کرد. هر سال در ماه‌های سپتامبر تا اکتبر، استادان تولیدات تئاتر، بازیگران و اجراکنندگان در این فستیوال گرد هم می‌آیند تا یک تجربه منحصر به فرد تئاتری برای مخاطبین فراهم کنند.

فستیوال فیلم زاگرب (Zagreb film festival)

زاگرب

فستیوال فیلم زاگرب از زمان تاسیس در سال ۲۰۰۳، در بازار فیلم‌های بین‌المللی به موفقیت و جایگاه ویژه‌ای رسیده است. این فستیوال، فیلم‌ها را در سه برنامه رقابتی بین‌المللی مجزا برای فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های بلند و فیلم‌های مستند و همچنین یک مسابقه مستقل برای فیلم‌های کوتاه ساخته شده توسط نویسندگان کرواتی، نمایش می‌دهد.

نمایش و رویدادهای جشنواره فیلم زاگرب هر سال در اواسط ماه نوامبر برگزار می‌شود. این فستیوال بر ارتقای آثار فیلمسازان جوان و نوظهور تمرکز دارد و معمولا شامل نمایش چندین برنامه بین‌المللی برای فیلم‌های اول یا دوم فیلمسازان می‌شود.

شانزدهمین فستیوال فیلم زاگرب در تاریخ ۱۰ تا ۱۸ نوامبر  ۲۰۱۸ (۱۹ تا ۲۷ آبان ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

فستیوال بین‌المللی فیلم مستند (International Documentary Film Festival)

زاگرب

فستیوال بین‌المللی فیلم مستند که هر سال در اواخر ماه فوریه تا اوایل ماه مارس در زاگرب برگزار می‌شود، فرصتی برای نمایش و بازاریابی فیلم‌های مستند ساخته شده توسط فیلمسازان منطقه و همچنین همکاری‌های بین‌المللی فراهم می‌کند.

جام ملکه برفی (Snow Queen Trophy)

زاگرب

جام ملکه برفی، یک مسابقه اسکی مارپیچ کوچک (slalom race) برای مردان و زنان است که هر سال در ماه ژانویه به‌عنوان بخشی از مسابقات جام جهانی اسکی آلپین اف آی اس (FIS Alpine Ski World Cup) برگزار می‌شود.

اسکی مارپیچ کوچک یا اسلالوم یکی از رشته‌های ورزشی اسکی آلپاین است. این رشته کوتاه‌ترین مسیر را نسبت به دیگر رشته‌های آلپی مانند مارپیچ بزرگ و سوپر جی و اسکی سرعت دارد. دروازه‌های آن تنگ‌تر و پیچ‌های آن بسته‌تر از دیگر رشته‌ها است. هر شرکت‌کننده دو مسیر مختلف را در یک روز می‌پیماید و کسی که مجموع زمانش کم‌تر از دیگران باشد برنده می‌شود. فاصله بین دروازه‌ها بر حسب شعاع پیچ اسکی تعیین می‌شوند.

این مسابقات از سال ۲۰۰۵ در دامنه‌های ریزورت اسکی سیمه (Sljeme) در کوهستان مدودنیکا در نزدیکی شهر زاگرب برگزار می‌شوند. جام ملکه برفی، پر مخاطب‌ترین مسابقات در میان مسابقات جام جهانی اسکی آلپین به شمار می‌آید و جایزه نقدی آن، ۱۶۵ هزار یورو است.

بازار کریسمس

زاگرب

بازار کریسمس در سه سال متوالی به‌عنوان بهترین بازار کریسمس اروپا شناخته شده است. بازار کریسمس در میدان یلاکسیک، دنیای افسانه‌ای نور، موسیقی، غرفه‌های غذا و سرگرمی‌های متعدد است. در طول این رویداد درست روبه‌روی ایستگاه قطار، میدان کینگ تومیسلاو، دور یک رینگ اسکیت، تبدیل به یک پارک یخی مسحور کننده می‌شود.

کرواسی؛ آب و هوا و اقلیم

زاگرب

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در زاگرب

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۲٫۸۵٫۳
فوریه۵٫۶۴٫۶
مارس۱۱٫۱۵٫۸
آوریل۱۶٫۱۶٫۴
می۲۱٫۱۸٫۴
ژوئن۲۳٫۹۱۰٫۲
جولای۲۶٫۱۸٫۶
آگوست۲۵۹٫۱
سپتامبر۲۱٫۱۸٫۱
اکتبر۱۵٫۶۶٫۹
نوامبر۹٫۴۸٫۴
دسامبر۳٫۹۶٫۴

میانگین ماهیانه دما و بارش در زاگرب

کشور کرواسی به دو بخش تقسیم می‌شود که هر یک از آن‌ها اقلیم مخصوص به خودشان را دارند. بخش مرکزی کشور دارای اقلیم قاره‌ای یا با زمستان‌هایی سرد به همراه بارش برف و دمای زیر صفر درجه سانتی‌گراد و تابستان‌هایی گرم به همراه طوفان است.

بخش ساحلی کشور دارای اقلیم مدیترانه‌ای با زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی خشک و گرم است. آب دریا در این فصل نیز حدودا ۲۶ درجه سانتی‌گراد است.

بادهای بورا (باد سرد، خشک و قدرتمند از شمال شرقی در دریای آدریاتیک) و جوگو از جنوب ممکن است این روند کلی را تغییر دهند.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۲٫۵ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۲٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر۲ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۱٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۲ سانتی‌متر
فوریه۴٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۴٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۳٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۲٫۸ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر
مارس۹٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۵ سانتی‌متر۸٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۷ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۵٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر
آوریل۱۴٫۹ سانتی‌گراد- ۶٫۳ سانتی‌متر۱۳٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر۱۲٫۴ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۱۱٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۸ سانتی‌متر
می۱۹٫۹ سانتی‌گراد- ۷٫۹ سانتی‌متر۱۸٫۶ سانتی‌گراد- ۷٫۴ سانتی‌متر۱۷٫۴ سانتی‌گراد- ۶٫۹ سانتی‌متر۱۶٫۱ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر
ژوئن۲۳٫۲ سانتی‌گراد- ۹٫۸ سانتی‌متر۲۲٫۵ سانتی‌گراد- ۹٫۳ سانتی‌متر۲۱٫۸ سانتی‌گراد- ۸٫۹ سانتی‌متر۲۱٫۱ سانتی‌گراد- ۸٫۴ سانتی‌متر
جولای۲۵٫۶ سانتی‌گراد- ۸٫۲ سانتی‌متر۲۵ سانتی‌گراد- ۷٫۸ سانتی‌متر۲۴٫۵ سانتی‌گراد- ۷٫۴ سانتی‌متر۲۳٫۹ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر
آگوست۲۴٫۷ سانتی‌گراد- ۹ سانتی‌متر۲۴٫۵ سانتی‌گراد- ۸٫۹ سانتی‌متر۲۴٫۲ سانتی‌گراد- ۸٫۷ سانتی‌متر۲۳٫۹ سانتی‌گراد- ۸٫۶ سانتی‌متر
سپتامبر۲۰٫۱ سانتی‌گراد- ۷٫۹ سانتی‌متر۱۹٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۶ سانتی‌متر۱۸٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۴ سانتی‌متر۱۷٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۱ سانتی‌متر
اکتبر۱۴٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر۱۲٫۹ سانتی‌گراد- ۶٫۳ سانتی‌متر۱۱٫۵ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۱۰٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر
نوامبر۷٫۹ سانتی‌گراد- ۸ سانتی‌متر۶٫۳ سانتی‌گراد- ۷٫۷ سانتی‌متر۴٫۸ سانتی‌گراد- ۷٫۳ سانتی‌متر۳٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۹ سانتی‌متر
دسامبر۲٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۹ سانتی‌متر۱٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۰٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۱٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در زاگرب

بهترین زمان سفر به کرواسی، بین ماه‌های می تا سپتامبر (۱۱ اردبیهشت تا ۸ مهر) به غیر از ماه‌های جولای تا آگوست (۱۰ تیر تا ۹ شهریور) است. این ماه‌ها، فصل شلوغ گردشگری تابستان، میزبان گردشگران و بومیانی هستند که برای تعطیلات به سواحل می‌آیند.

چه زمانی به زاگرب برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۲-۴۲۰-۲۰۱۵
فوریه۱-۷۲۱-۲۲۱۵
مارس۲۱۲۱۷-۲۵۱۳
آوریل۷۱۸۵-۲۹۱۵
می۱۱۲۳۱۳۴۱۴
ژوئن۱۵۲۶۶۳۶۱۳
جولای۱۶۲۸۸۳۸۱۲
آگوست۱۷۲۸۷۳۹۱۱
سپتامبر۱۲۲۲۳۳۴۱۳
اکتبر۸۱۷۵-۲۸۱۱
نوامبر۴۱۱۷-۲۴۱۴
دسامبر۱-۵۲۱-۲۰۱۶

حداقل و حداکثر دما در زاگرب

هزینه روزانه توریستی در زاگرب

هزینه یک روز اقامت در زاگرب حدودا ۲۸۸ دلار است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به زاگرب سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در زاگرب انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه