پوکت عنوان دومین ساحل برتر جهان را از آن خود کرد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
پوکت عنوان دومین ساحل برتر جهان را از آن خود کرد

جزیره پوکت در تایلند، یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار جهان به‌شمار می‌رود و اخیرا موفق شده است عنوان دومین ساحل برتر جهان را از آن خود کند.

نشریه معتبر اخبار و گزارش جهان ایالات متحده (US News & World Report)، جزیره پوکت در بانکوک را به‌عنوان دومین ساحل برتر جهان معرفی کرده است و مردم آن بابت این جایزه به خود می‌بالند.

این جزیره به لطف شن‌های سفید، آب‌های زمردی و صخره‌های آهکی که توانسته میلیون‌ها گردشگر را در طول سال به تایلند بکشاند، مفتخر به کسب این عنوان از سوی این نشریه بین‌المللی مهم شده است. طبق گفته این مجله، پوکت قطعه کوچکی از بهشت در روی زمین است.

جزیره پوکت

یوتاساک سوپارسورن، مدیر نهاد گردشگری تایلند (TAT) می‌گوید:

همه اهالی پوکت باید به خاطر دستیابی به چنین موفقیتی افتخار کنند، چراکه این جزیره را به‌عنوان یکی از معروف‌ترین مقاصد ساحلی جهان معرفی کرده است. در واقع با توجه به تعداد مخاطبان و خوانندگان مجله اخبار و گزارش جهان ایالات متحده و اینکه این افتخار از طرف این مجله به ما داده شده، خیلی خوشحال هستیم. پوکت در گذشته نیز موفق به کسب جوایز معتبر متعددی بابت سواحلش شده بود و مایه بسی مباهات است که شناخت جهان از آن روز به روز بیشتر می‌شود.

جزیره پوکت

پوکت همزمان با ارتقای مقامش در سطح سواحل جهان، جاذبه‌های گردشگری جزیره را افزایش داده، به‌طوری که به سرعت خود را به‌عنوان یکی از قطب‌های کشتی‌های تفریحی در جنوب شرق آسیا تبدیل کرده است. این جزیره درواقع مانند یک تفریحگاه گرمسیری برای گروه‌های مختلف گردشگران است که می‌توانند همه نوع تفریحاتی که از یک جزیره انتظار می‌رود را در آن تجربه کرده و لذت ببرند. علاوه بر این، پوکت در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان «شهر آشپزی» در لیست یونسکو قرار گرفت و در راهنمای میشلن بانکوک، پوکت و فانگ‌ نگا ۲۰۱۹ نیز گنجانده خواهد شد. 

 

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه