بهترین زمان سفر به فرانکفورت؛ زادگاه گوته در آلمان

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به فرانکفورت؛ زادگاه گوته در آلمان

برای برنامه‌ریزی بهترین زمان سفر به فرانکفورت، پنجمین شهر بزرگ آلمان و قرارگاه بانک مرکزی اروپا بر اساس آب و هوا در این مقاله با ما بخوانید.

فرانکفورت، ثروتمندترین شهر آلمان، در سال ۲۰۱۲ در لیست ده شهر پر بازدید در جهان قرار داشت. این شهر با ۷۰۰ هزار نفر ساکن و همچنین یک فرودگاه بین‌المللی (سومین فرودگاه بزرگ اروپا)، خانه بانک مرکزی اروپا است. شما با شرکت در تور آلمان می‌توانید به این شهر زیبا سفر کنید.

گردشگران هر سال از سراسر جهان به‌سمت زندگی فرهنگی پویا و پرنشاط فرانکفورت جذب می‌شوند. به غیر از دسترسی هوایی، می‌توان از طریق قطار یا اتوبان نیز به فرانکفورت رفت؛ ایستگاه قطار فرانکفورت یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین ایستگاه‌های کل اروپا است. برای سفرهای درون شهری نیز می‌توان از تراموا یا مترو استفاده کرد.

فرانکفورت که در حاشیه یکی از انشعابات رود راین ساخته شده، یک موقعیت استراتژیک در اروپا دارد و اقلیم آن با وجود فصول متضاد هم، نیمه قاره‌ای است.

فرانکفورت

در حالی که ده‌ها آسمان‌خراش در شهر وجود دارند، اما جنگل شهری فرانکفورت (Frankfurter Stadtwald) برای خود در وسط شهر، جایی پیدا کرده است. مکان‌های جالبی نیز در پیاده‌روهای تاریخی فرانکفورت منتظر شما هستند.

بخشی از شهر در طول جنگ جهانی دوم تخریب شد، اما بناهای زیبایی چون کلیسای جامع سنت بارتولومیو (St. Bartholomew Gothic cathedral) به سبک گوتیک که دو بار از قرن چهاردهم بازسازی شده است، سالن شهر یا رومر (Römer) واقع در میدان رومربرگ (Römerberg Square) به‌همراه چهار مجسمه باشکوه آن و کلیسای ارتودکس سنت نیکولاس، سالم باقی ماندند.

فرانکفورت

در منطقه ساخزنهاوزن (Sachsenhausen)، خیابان‎های سنگ‌فرش‌شده و رستوران‌های بی‌شمار آن، به گشت و گذار بپردازید و غذاهای محلی آنجا را مزه کنید. از بازدید از منطقه برنهایم (Bornheim) که ردهای زیادی از گذشته در آن مشهود است، غافل نشوید.

حتما به دیدن برج کومرتس بانک (Commerzbank Tower) بروید و از ارتفاع ۲۵۹ متری شهر را تماشا کنید. چندین موزه فوق‌العاده در فرانکفورت مانند موزه استادل (Städel) با نقاشی‌های بی‌نظیری از پل سزان، وارمیر، آلبرشت دورر، پیر اوت رنوآر و دیگر نقاشان برجسته نیز وجود دارند.

بهترین زمان سفر به فرانکفورت بر اساس آب و هوا

فرانکفورت

بهترین زمان سفر به فرانکفورت، اواخر فصل بهار، ماه‌های آوریل تا می (۱۲ فروردین تا ۱۰ خرداد) و اوایل فصل پاییز، ماه‌های اوت تا سپتامبر (۱۰ مرداد تا ۸ مهر) است. در این دو بازه از سال، تابش نور آفتاب و چشم‌انداز سبز و رنگارنگ، فرانکفورت را در ایدئال‌ترین شرایط خود به شما نشان خواهند دارد.

فصل تابستان، میزبان روزهای روشن‌تر، آب و هوای گرم، فستیوال‌ها و رویدادهای در فضای باز است. فصل زمستان (ماه‌های دسامبر تا مارس) با دماهای زیر صفر درجه سانتی‌گراد بسیار سرد است.

از نظر مکان‌های اقامتی، باید بدانید که بهتر است از سفر در زمان نمایشگاه‌های مشهور فرانکفورت، اجتناب کنید. بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های فرانکفورت، نمایشگاه ماشین (Frankfurt Motor Show) در میانه ماه سپتامبر (اواخر شهریور) و نمایشگاه کتاب در میانه اکتبر (اواخر مهر) هستند.

فرانکفورت در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، رتبه ۳۷ از ۱۰۰ را دارا است

دمای میانگین در فرانکفورت بسیار متغیر است. با توجه به رطوبت، یک نیمه سال سرد و نیمه دیگر کم‌بارش با آب و هوایی دلپذیر روبه‌رو است. این منطقه نسبت به دیگر مناطق آلمان، کمتر معتدل است. فرانکفورت در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، رتبه ۳۷ از ۱۰۰ را دارا است.

اگر به‌دنبال سفر در گرم‌ترین ماه‌های سال هستید، در ماه ژوئیه، اوت و ژوئن به این شهر بروید. گرم‌ترین زمان سال در میانه ماه ژوئیه (اواخر تیر) با دمای میانگین ۲۶٫۶ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۱۴٫۹ درجه سانتی‌گراد در شب‌ها است.

بهترین زمان سفر به فرانکفورت بر اساس دمایی که حس می‌کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد، بیشتر بر ما تاثیر می‌گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می‌وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت که دمایی که ما حس می‌کنیم، به‌شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به فرانکفورت بر اساس بارش باران یا برف

اگر به‌دنبال سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه‌هایی که بارش موثر کمتر است (بارش موثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلی‌متر در ماه گفته می‌شود) یعنی آوریل، مارس و فوریه به فرانکفورت بروید. کمترین احتمال بارش باران در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) است.

چه زمانی می‌توانید با بارش برف در فرانکفورت روبه‌رو شوید؟

گزارش‌ها هواشناسی نشان می‌دهند که احتمال بارش برف در اوایل تا اواسط ماه مارس (ماه اسفند) بسیار بالا است. بهترین زمان اسکی در فرانکفورت، میانه‌های ماه دسامبر (اواخر آذر) است.

بهترین زمان سفر به فرانکفورت بر اساس رطوبت و وزش باد

فرانکفورت دارای ماه‌های مرطوب زیادی است. کم رطوبت‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۵۱٫۹ درصد، ماه آوریل و مرطوب‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۸۴ درصد، دسامبر است.

وزش باد در فرانکفورت، معمولا آرام است. پربادترین ماه‌های سال، مارس و سپس ژانویه و می هستند. باد ماه مارس با سرعت ۱۱٫۷ کیلومتر بر ساعت، یک نسیم سبک به شمار می‌آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در فرانکفورت در اواخر ماه مارس، ۲۶٫۷ کیلومتر بر ساعت است که یک باد متوسط به شمار می‌آید.

بهترین زمان سفر به فرانکفورت بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری فرانکفورت، ژانویه و سپس ژوئن و سپتامبر هستند. قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود رار زرو کنید، می‌توانید کمی هزینه‌های خود را کاهش دهید.

خلوت‌ترین ماه گردشگری فرانکفورت، مارس است؛ زمانی که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

بهترین زمان سفر به فرانکفورت بر اساس فصول

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

فرانکفورت

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی سرد می‌شود. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۹٫۷ تا ۲۲٫۶ درجه سانتی‌گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوا گرم‌تر می‌شود. بارش باران با متوسط ۴ تا ۶ روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول است.

فصل بهار خلوت‌ترین فصل گردشگری فرانکفورت است؛ بنابراین در این زمان از سال با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو خواهید شد.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

فرانکفورت

ماه‌های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به‌صورت مطلوبی گرم هستند. این ماه‌های با ۷ تا ۸ روز بارش موثر در ماه، پر بارش‌ترین زمان سال به‌شمار می‌آیند.

ماه‌های ژوئن تا اوت، دومین زمان شلوغ از نظر حضور گردشگران در فرانکفورت هستند، بنابراین ممکن است با کمی افزایش قیمت در هزینه هتل‌ها و پروازها روبه‌رو شوید.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

فرانکفورت

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده ۶٫۶ تا ۲۱٫۶ درجه سانتی‌گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس سرما القا خواهد کرد. حدودا در هر ماه به‌صورت میانگین ۶ روز بارش موثر برف یا باران وجود دارد. با توجه به آب و هوا، پاییز از زمان‌های خلوت گرشگری فرانکفورت است، بنابراین قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما کاهش می‌یابد.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

فرانکفورت

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۳٫۶ تا ۹٫۷ درجه سانتی‌گراد در فرانکفورت بسیار سرد است. به‌صورت میانگین ۴ تا ۶ روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، فصل داغ گردشگری فرانکفورت است.

بهترین زمان سفر به فرانکفورت بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

ساکنان فرانکفورت عاشق مهمانی و جشن گرفتن هستند. بیش از صد فستیوال خیابانی، غرفه‌ها، نمایشگاه‌های سنتی فولکلور و دیگر رویدادهای در فضای باز، هر سال در این کلان‌شهر بین‌المللی برگزار می‌شود. فرصت‌های زیادی برای خوش‌گذرانی و جشن گرفتن در فرانکفورت در انتظار شما است.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال بهاری دیپه مس (Spring Dippemess)

فرانکفورت

فستیوال بهاری دیپه مس در شهربازی راتس وگ (Ratsweg Fairground)، بزرگ‌ترین فستیوال مردمی در منطقه رودخانه راین و ماین است. این فستیوال که هر سال به‌مدت سه هفته در ماه‌های مارس تا آوریل برگزار می‌شود، به نسبت رویدادهای در فضای باز دیگر، بیشترین بازدیدکننده را به‌سمت خود جذب می‌کند.

فستیوال بهاری دیپه مس با وجود چادرهای مخصوص مهمانی و جشن و غرفه‌های غذا تا جاذبه‌های هیجان‌انگیز شهربازی، بازی و هیجان را برای تمامی اعضای یک خانواده تضمین می‌کند. سواری‌های با تکنولوژی جدید شهربازی (با شعار غیر رسمی بالاتر، دورتر و سریع‌تر!) در میان بازدیدکنندگان بسیار محبوب هستند.

دیپه مس، یک نمایشگاه سنتی با قدمتی از قرن چهاردهم است. در آن زمان، مامیز (Maamess)، یک بازار قرون‌وسطایی بود که محصولات داخلی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کرد. سفالگران از منطقه کوهستانی وستروالد (Westerwald)، کانن بکرلند (Kannebäckerland) و اوربراخ (Urberach) به اینجا می‌آمدند تا محصولات خود به‌ویژه کاسه‌های سرامیکی و گلدان‌هایشان را بفروشند. این‌ها در گویش فرانکفورتی، دیپه (Dippe) خوانده می‌شدند که این رویداد نیز نام خود را از همین اصطلاح گرفته است.

در طول سال‌ها، غرفه‌های نمایشگاهی بیشتر و جاذبه‌های محبوب و مختلفی به این بازار افزوده شدند. در سال ۱۹۵۰، دیپه مس به منطقه نمایشگاهی اصلی فرانکفورت در راتس وگ تغییر مکان داد. در فضای سخاوتمندانه موجود در اینجا، فستیوال بهاری دیپه مس به سرعت در حال گسترش است و امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه فرانکفورت و محبوب‌ترین رویداد عید پاک آلمان، شناخته می‌شود.

با وجود بیش از ۲٫۵ میلیون نفر بازدیدکننده در سال، دیپه مس همیشه میزبان بازی‌های با آخرین تکنولوژی روز و جاذبه‌های نمایشگاهی است.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

تعطیلات ویتسون (Whitsun holiday)

عید پنجاهه یا تعطیلات ویتسون (هفتمین یکشنبه پس از عید پاک) یکی از عیدهای اصلی در میان مسیحیان است که طی آن آنچه نزول روح‌القدس بر حواریون نامیده می‌شود، جشن گرفته می‌شود. به باور مسیحیان، پس از مصلوب شدن و درگذشت مسیح (که آدینه نیک نامیده می‌شود)، مسیح پس از دو روز از مرگ برخاست (که به این مناسبت عید پاک جشن گرفته می‌شود). در باور پیروان مسیح، پس از این رویداد عیسی مسیح تا روز چهلم رستاخیز خود به شاگردانش که حواریون نامیده می‌شوند آموزش می‌داد، ولی در چهلمین روز معراج کرد و به دنیایی دیگر رفت.

به باور پیروان مسیح، عیسی مسیح پیش از معراج به حواریون قول داد تا برای ادامه راهنمایی آن‌ها، روح‌القدس (یکی از سه موجود برتر مقدس) را به‌جای خود نزد آنان بفرستد. بر این اساس، روح‌القدس ۱۰ روز پس از معراج، یعنی پنجاه روز پس از برخاستن مسیح از مرگ، بر حواریون نزول کرد که این روز به‌عنوان عید پنجاهه جشن گرفته می‌شود.

از فعالیت‌هایی که در کشورهای گوناگون مسیحی به فراخور عید پنجاهه انجام می‌شود، می‌توان به انجام مراسم در کلیسا، ضیافت‌های شام و ناهار، دسته‌های خیابانی، انجام غسل تعمید، مراسم محلی و رقص و پوشیدن جامه‌های جشن اشاره کرد. این تعطیلات بسته به سال، بین ماه‌های می تا ژوئن واقع می‌شود.

تعطیلات ویتسون ۲۰۱۹ در تاریخ ۹ ژوئن (۱۹ خرداد ۱۳۹۸) است.

والچستاگ (Wäldchestag)

فرانکفورت

والچستاگ یا روز جنگل، یکی از رویدادهای منحصربه‌فرد فرانکفورت است که در اولین سه‌شنبه پس از تعطیلات ویتسون در ماه ژوئن برگزار می‌شود و بالاترین نقطه این تعطیلات به شمار می‌آید.

کلان‌شهر بین‌المللی فرانکفورت، این روز را به‌عنوان یک تعطیلی ملی در قرن‌های اخیر جشن گرفته است. افراد پیر و جوان در این روز، کار خود را رها می‌کنند و با اعضای خانواده خود به‌سمت جنگل شهر می‌روند تا والچستاگ را جشن بگیرند.

والچستاگ، نشانه‌ای از این است که چقدر ساکنان فرانکفورت شهرشان را دوست دارند. این رویداد یکی از سنت‌های مهم و بخشی از زندگی شهری فرانکفورت است.

فستیوال میدان اپرا (Opera Square Festival)

فرانکفورت

نوشته روی سر در مجلل و خارق‌العاده خانه کهن اپرای فرانکفورت می‌گوید:

به سوی خوبی زیبا و حقیقی (Dem Wahren Schönen Guten)!

فستیوال میدان اپرا (Opernplatzfest)، یک جشنواره آشپزی سالانه است که در ماه‌های ژوئن تا ژوئیه به‌مدت ده روز در میدان اپرای فرانکفورت از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب برگزار می‌شود. این فستیوال تجلیلی در یکی از زیباترین میادین در شهر فرانکفورت است که فضای شهر را پر از نشاط و انرژی می‌کند.

این جشن پیشنهادها جذابی چون غذاها و شیرینی‌های رنگارنگ و خوشمزه و همچنین اجراهای استیجی متعدد موسیقی جاز تا پاپ، به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

فستیوال موزه (Museum Embankment Festival)

فرانکفورت

فستیوال موزه، بزرگ‌ترین فستیوال فرهنگی اروپا، شامل غرفه‌های بی‌شمار صنایع دستی و آثار هنری، برنامه موسیقی زنده، غرفه‌های غذایی از سراسر جهان و صف افسانه‌ای موزه فرانکفورت می‌شود. در طول این فستیوال مخصوص، بازدیدکنندگان می‌توانند با بلیط‌های ارزان از موزه‌ها دیدن کنند. این فستیوال هر سال در ماه اوت در فرانکفورت برگزار می‌شود. فستیوال موزه هر سال بیش از ۲٫۵ میلیون نفر را به‌سمت خود جذب می‌کند.

فستیوال موزه ۲۰۱۸ در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ اوت (۲ تا ۵ شهریور ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال اصلی (Main Festival)

فرانکفورت

فستیوال اصلی هر سال با برنامه موسیقی زنده در اولین جمعه ماه اوت در رومربرگ، آغاز می‌شود. یک نماینده از شهرداری به‌صورت رسمی در جشن افتتاحیه این فستیوال در چشمه عدالت (Fountain of Justice) حضور پیدا می‌کند.

با وجود چرخ و فلک کودکان، سواری‌های شهربازی، بازی‌ها، تامبلاها (نوعی بازی قمار) و گالری‌های تیراندازی، این جشنواره سنتی مردمی، کودکان را در تمامی سنین جذب می‌کند. این فستیوال، جشنی برای تمامی اعضای خانواده در فرانکفورت است.

فستیوال اصلی که در گذشته آن را به نام فستیوال ماهیگیر می‌خواندند، بیش از صد سال قدمت دارد. ساکنان منطقه در حاشیه رود ماین در طول این فستیوال با برنامه‌های آتش‌بازی و موسیقی و رقص، به پایکوبی می‌پرداختند.

فستیوال برنیمر (The Bernemer Festival)

فستیوال برنیمر  یکی از رویدادهای مهم شهر فرانکفورت است که از بیش از ۴۰۰ سال پیش در سال ۱۶۰۷ در این شهر جشن گرفته می‌شده است. این رویداد در آخر دومین هفته ماه اوت برگزار می‌شود و پیشنهادها مختلفی چون موسیقی زنده و تجربه‌های خوشمزه غذایی از غذاهای محلی به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند.

فستیوال تئاتر (Theatre Festival ‘Baroque am Main’)

فستیوال تئاتر از نه سال قبل در ماه‌های اوت تا سپتامبر در طول سه هفته در شهر فرانکفورت برگزار شده است. این رویداد فرهنگی هر سال بیش از ۲۰ هزار نفر بازدیدکننده را به باغ باروک (Baroque garden) می‌کشاند.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال پاییزی دیپه مس

فرانکفورت

فستیوال پاییزی دیپه مس فرانکفورت در شهربازی راتس وگ (Ratsweg Fairground)، بزرگ‌ترین فستیوال مردمی در منطقه رودخانه راین و ماین است. این فستیوال مشهور و محبوب شامل یک بازار بزرگ با غرفه‌های بی‌شمار و جاذبه‌های جذاب نمایشگاهی است. این فستیوال که هر سال به‌مدت ده روز در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، برای تمامی اعضای خانواده جذابیت دارد.

فستیوال پاییزی دیپه مس۲۰۱۸ در تاریخ ۷ تا ۱۶ام سپتامبر (۱۶ تا ۲۵ شهریور ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال موسیقی جاز (Jazz zum Dritten)

فرانکفورت

فستیوال موسیقی جاز به‌صورت سالانه در ماه اکتبر با اجراهای خیابانی در فرانکفورت برگزار می‌شود.

فستیوال موسیقی جاز ۲۰۱۸ در تاریخ ۳ اکتبر (۱۱ مهر ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

نمایشگاه بین‌المللی ماشین فرانکفورت

فرانکفورت

نمایشگاه بین‌المللی خودروی فرانکفورت، مهم‌ترین و یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودرو در جهان است که هر ۲ سال یک‌بار و تحت سامان‌دهی انجمن صنعت خودروی آلمان در میانه ماه سپتامبر برگزار می‌شود. از سال ۱۹۹۱ میلادی این نمایشگاه به دو نمایشگاه ماشین‌های صنعتی و ماشین‌های شخصی تقسیم شده است. در سال‌های زوج نمایشگاه ماشین‌های صنعتی و تجاری در هانوفر و در سال‌های فرد نمایشگاه ماشین‌های شخصی (و بعضی از موتورسیکلت‌ها) در فرانکفورت برگزار می‌گردد. به‌طور معمول برای برگزاری هر باره این نمایشگاه به ۱۲ ساختمان نیاز است.

نمایشگاه بین‌المللی ماشین فرانکفورت  ۲۰۱۸ در تاریخ ۲۰ تا ۲۷ سپتامبر (۲۹ شهریور تا ۵ مهر ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

فرانکفورت

نمایشگاه کتاب فرانکفورت از لحاظ تعداد ناشران و بازدیدکنندگان بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیا محسوب می‌شود. این نمایشگاه ۵ روزه، در اواسط ماه اکتبر هر سال در نمایشگاه تجارت فرانکفورت در آلمان برگزار می‌شود. ۳ روز اول آن به بازدیدکنندگان تجاری (متخصصان صنعت چاپ و نشر) اختصاص دارد و ۲ روز آخر آن به روی بازدیدکنندگان گشوده می‌شود. همه ساله نویسندگان، نمایندگان عرصه نشر و شرکت‌های چندرسانه‌ای از سراسر جهان به‌منظور مذاکره و تعامل، جهت دست یافتن به حقوق نشر و مجوز انتشار بین‌المللی آثارشان، عرضه و تبلیغ آثار و یافتن بازارهای جهانی، آشنایی با ناشران و عقد قراردادهای تازه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور می‌یابند. همچنین هر سال در این نمایشگاه، یک کشور به‌عنوان مهمان ویژه شرکت می‌کند و می‌تواند بخش‌های گوناگون ادبیاتش با بهره‌گیری از فضای نشر خاص معرفی می‌کند.

در طول مدت برگزاری، نزدیک به هفت هزار ناشر از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و حدودا ۲۸۶ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید می‌کنند. نمایشگاه فرانکفورت که از سال ۱۹۴۹ برگزار می‌شود، به‌دلیل میزان بالای تبادلات و معاملات (تجارت نشر) یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های کتاب است.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۸ در تاریخ ۱۰ تا ۱۴ اکتبر (۱۸ تا ۲۲ مهر ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

بازار کریسمس فرانکفورت

فرانکفورت

بازار کریسمس فرانکفورت از نظر تعداد بازدیدکننده و ابعاد، بزرگ‌ترین بازار کریسمس در کل کشور آلمان است. تزیینات استادانه و خلاقانه استندها، دکوراسیون‌های زیای اطراف رومربرگ و میدان سنت پاول (St Paul's Square) و درخت بزرگ کریسمس این بازار، آن را تبدیل به زیباترین بازار کریسمس آلمان نیز کرده‌اند. این بازار در ماه‌های نوامبر تا دسامبر برگزار می‌شود.

فرانکفورت؛ آب و هوا و اقلیم

فرانکفورت

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در فرانکفورت

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۳٫۳۵٫۸
فوریه۵۴٫۳
مارس۱۰٫۶۳٫۸
آوریل۱۵٫۶۳٫۶
می۲۰٫۶۵٫۶
ژوئن۲۳٫۳۷٫۴
ژوئیه۲۵۷٫۱
اوت۲۴٫۴۹٫۹
سپتامبر۲۰٫۶۵٫۶
اکتبر۱۴٫۴۵٫۳
نوامبر۸٫۳۵٫۶
دسامبر۳٫۹۵٫۶

میانگین ماهیانه دما و بارش در فرانکفورت

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۳٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۸ سانتی‌متر۳ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۲٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۲٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر
فوریه۴٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر۴٫۲ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر۳٫۷ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۳٫۳ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر
مارس۹٫۲ سانتی‌گراد- ۳٫۷ سانتی‌متر۷٫۸ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر۶٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۴ سانتی‌متر۵ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر
آوریل۱۴٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر۱۳٫۱ سانتی‌گراد- ۳٫۵ سانتی‌متر۱۱٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۵ سانتی‌متر۱۰٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۴ سانتی‌متر
می۱۹٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۱۸٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۱۶٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر
ژوئن۲۲٫۶ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۲۲ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر۲۱٫۳ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر۲۰٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر
ژوئیه۲۴٫۶ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۲۴٫۲ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۲۳٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۹ سانتی‌متر۲۳٫۳ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر
اوت۲۴٫۳ سانتی‌گراد- ۹٫۲ سانتی‌متر۲۴٫۱ سانتی‌گراد- ۸٫۵ سانتی‌متر۲۴ سانتی‌گراد- ۷٫۸ سانتی‌متر۲۳٫۸ سانتی‌گراد- ۷٫۱ سانتی‌متر
سپتامبر۱۹٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۱۸٫۷ سانتی‌گراد- ۳٫۵ سانتی‌متر۱۷٫۸ سانتی‌گراد- ۲٫۴ سانتی‌متر۱۶٫۸ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر
اکتبر۱۲٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۱۱٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۹٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۸٫۲ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر
نوامبر۶٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۵ سانتی‌متر۵٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۵ سانتی‌متر۳٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۲٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر
دسامبر۲٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۱٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۰٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۰٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در فرانکفورت

چه زمانی به فرانکفورت برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۱۵۱۶-۱۵۱۱
فوریه۱۶۱۵-۱۷۹
مارس۳۱۱۱۲-۲۲۹
آوریل۷۱۶۴-۲۹۹
می۱۱۲۰۱-۳۲۱۰
ژوئن۱۴۲۴۵۳۸۱۰
ژوئیه۱۶۲۵۷۳۷۱۱
اوت۱۶۲۵۷۳۹۹
سپتامبر۱۲۲۱۳۳۱۹
اکتبر۹۱۵۴-۲۶۱۰
نوامبر۵۹۶-۱۹۱۰
دسامبر۱۵۱۶-۱۵۱۰

حداقل و حداکثر دما در فرانکفورت

هزینه روزانه توریستی در فرانکفورت

هزینه یک روز اقامت در فرانکفورت حدودا ۳۷۴ دلار است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به اینکه در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به فرانکفورت سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در فرانکفورت انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه