فرودگاه نوشهر ؛ معرفی فرودگاه های ایران

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
فرودگاه نوشهر ؛ معرفی فرودگاه های ایران

فرودگاه نوشهر یکی از فرودگاه‌های داخلی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۳۲ تا به امروز ادامه می‌دهد.

نوشهر یکی از شهرهای استان مازندران است که به دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تفریحی از گذشته تا به امروز به «بهشت گردشگران» شهرت دارد. علاوه بر این، بندر نوشهر یکی از مهم‌ترین بنادر اقتصادی و تجاری ایران است که سالانه حجم زیادی کالا از طریق آن مبادله می‌شود. این بندر نزدیک‌ترین بندر به پایتخت ایران (تهران) محسوب می‌شود و مجهز به فرودگاه است.

فرودگاه نوشهر

فرودگاه نوشهر یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران است که پروازهای آن محدود به مقصدهای داخلی است. طبق آمار، در سال ۲۰۱۶ میلادی ۴۷۰ نشست و برخاست ??????? در این فرودگاه انجام شد و ۳۳٬۸۶۸ کیلوگرم بار و ۳۳۵٬۲۳۷ نفر مسافر از طریق آن جابجا شدند.

تاریخچه

در سال ۱۳۳۲ فرودگاه نوشهر به‌صورت یک باند خاکی ساخته شده و در سال ۱۳۶۲ ترمینال جدید در آن افتتاح شد. مساحت این فرودگاه ۵۸ هکتار است و با باندی به طول دو هزار و ۱۵۰ متر قابلیت پذیرش هواپیماهای متوسط پیکر را دارا است. این فرودگاه یکی از دو فرودگاه غرب مازندران و دومین فرودگاه بزرگ استان پس از فرودگاه بین‌المللی ساری است، ولی بیشتر پروازهای این فرودگاه در شرایط آب و هوایی نامساعد لغو شده یا با تاخیر طولانی مدت همراه است. البته این اتفاق محدود به فصل سرما نیست و در بهار و تابستان نیز به محض پدیدار شدن مه غلیظ بر فراز فرودگاه، پروازهای آن باطل می‌شوند.

فرودگاه نوشهر

پایانه‌ها و امکانات رفاهی

فرودگاه نوشهر دارای یک پایانه مجهز به غرفه‌های تجاری، شعبه‌های بانکی، رستوران، کافه، جایگاه سوخت، سالن همایش و مجتمع رفاهی کارکنان شرکت فرودگاه‌های کشور است.

فرودگاه نوشهر

مشخصات فرودگاه

  • نوع فرودگاه: عمومی (مسافری)
  • کد یاتا: NSH
  • کد ایکائو: OINN
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۹- متر
  • شرکت‌های هواپیمایی فعال در فرودگاه نوشهر: ایران ایر، آسمان
  • فاصله هوایی تا تهران: تهران و نوشهر در فاصله ۳۷۵ کیلومتری از یکدیگر قرار دارند که مدت تخمینی پرواز میان ‌آن‌ها ۳۲ دقیقه است.

موقعیت جغرافیایی و اطلاعات تماس

فرودگاه نوشهر در مسیر جاده نوشهر به چالوس قرار دارد.

  • تلفن: ۵۲۳۲۳۱۱۲ (۰۱۱)

برنامه پروازی

در حال حاضر، فرودگاه نوشهر پروازهای هفتگی به شیراز، مشهد، اهواز و تهران را دارا است.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه