جزیره ییتیگران، جزیره استخوان‌ و جمجمه

سودا سلیمی
سودا سلیمی پنجشنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
  جزیره ییتیگران، جزیره استخوان‌ و جمجمه

 جزیره‌ی ییتیگران، جایی است که استخوان نهنگ‌های دریایی شما را احاطه کرده‌اند.

استخوان‌های نهنگ‌های دریایی نزدیک به ۶۰ سال پیش توجه جهان را به خود جلب کردند، با این وجود اطلاعات ناچیزی راجع به آن‌ها موجود است. شما در جزیره‌ی ییتیگران (Yttygran Island)، حدودا ۵۱ مایل (۸۲ کیلومتر) از ساحل آلاسکا (Alaska) فاصله دارید، مسیری که با استخوان‌های جمجه، مهره‌ها و دنده‌ها مشخص شده است. این استخوان‌ها عمود و مستقیم در زمین قرار گرفته‌اند. اگر این مسیر ترسناک را ادامه دهید در آخر به یک زمین مسطح خواهید رسید که یک گودال مربع شکل پر از جمجمه در آن وجود دارد. باستان‌شناسان معتقد هستند که جادوگران در بالای این چاله‌های مربع شکل پر از گوشت و استخوان‌ها به مراسم خود مشغول می‌شده‌اند.

جزیره‌ی ییتیگران

مردمی که این مکان مرموز و ترسناک را ساخته‌اند مدت‌هاست که  خود از دنیا رفته‌اند و سوال‌های بی پاسخی را برای همیشه برای ما به جا گذاشته‌اند. هدف از این آثار ترسناک چیست؟ بر اساس برخی اندیشه‌های امروزی، این زمین به احتمال زیاد یک مکان مقدس مشترک بین قبایل سرخ ‌پوست‌‌ها بوده است. این استخوان‌ها مربوط به قرن چهاردهم هستند، زمانی که به علت سردی بسیار زیاد هوا،‌آن‌ها دچار کمبود مواد غذایی شده بودند. شاید این زمین مشترک برای شکارچیان و ماهیگیران برای به اشتراک گذاشتن شکار‌های خود و یا برای حل اختلافات بوده است. شاید آن‌ها اینگونه مسیری را برای رسیدن به یک مکان مقدس که تشریفات مذهبی و قربانی‌‌های خود را انجام می‌داده‌اند، مشخص کرده‌اند.

این حدس و گمان‌ها راجع به این مکان مرموز همیشه در ذهن‌ها بودند ولی بومیان این منطقه ادعا داشته‌اند که این یک مکان مقدس یا مرموز برای تشریفات مذهبی نبوده بلکه یک قصابی بوده است. یک مکان عمومی که شکارچیان شکار‌های خود را برای تقسیم و بخشش به دیگران به این مکان می‌آورده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع curiosity

دیدگاه