۹ دلیل برای سفر به پاریس در سال ۲۰۱۸

علیرضا حیدری
علیرضا حیدری جمعه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
۹ دلیل برای سفر به پاریس در سال ۲۰۱۸

پاریس در فرانسه یک مقصد رویایی برای سفر است، به‌خصوص در سال ۲۰۱۸ رویدادهای مختلفی در این شهر رخ می‌دهند که می‌توانند میلِ شما برای سفر به این شهر دوست‌داشتنی را دوچندان کنند.

فرانسه کشوری است منحصربه‌فرد که به‌لحاظ داشتن ویژگی‌های جذابِ متفاوت و متنوع در صدر فهرست کشورهایی قرار می‌گیرد که گردشگرانی با سلیقه و علایق مختلف، رویای دیدار از آن را در سر می‌پرورانند؛ کشوری با فرهنگی خاص و اصیل و زبانی دوست‌داشتنی و خوش‌آهنگ که کوچِ مهاجران به شهرهایش، آن را بیش از هر زمان دیگری «چندفرهنگی» ساخته است.

هرچه که باشد، «فرانسه» فرانسه است و در هر زمینه‌ای مدعی؛ از طبیعتی با دریای مدیترانه و رودخانه سن تا سینمایش و جشنواره کن گرفته تا دانشگاه‌هایش نظیرِ «سوربون» که در کنار آشپزی بی‌همتای آن در رستوران‌هایی با میشلن ۳ ستاره قرار می‌گیرند تا «کمال‌طلبی» فرانسوی به اوج خود برسد.

گرچه که شهرهایی نظیر نیس، مارسی و کن محبوب گردشگران هستند، ولی پاریس چیز دیگری است، پاریس شهری است که علاوه بر زیبایی، صاحب «روح» است، چونان که نجوای این روح از دیوارها و بناهای آن به گوش میٰ‌رسد. شهری که تاریخ اجتماعی-سیاسی‌اش سایه بر تقدیر جهان می‌اندازد، بناهایی همچون طاق پیروزی، برج ایفل و خیابان شانزلیزه را دارد تا به هیچ «روایتگری» غیر از خودش برای روایت «سرگذشتش» احتیاجی نداشته باشد.

در ادامه با ۹ دلیل  که به خاطر آن‌ها باید در سال جدید به پاریس سفر کنیم، آشنا می‌شویم.

۱. بزرگترین رستوران اروپا در پاریس

رستوران های پاریس

مجموعه رستوران‌های MammaGroup به پاریس آمده‌اند تا مردم «غذا و قهوه ایتالیایی» را در پاریس تجربه کنند؛ مجموعه رستوران‌هایی که توجه زیادی را به خود جلب کرده و نیازی به «رزرو» ندارند، این بار شعبه جدیدی در پاریس افتتاح کردند تا این جاه‌طلبانه‌ترین پروژه آن‌ها لقب بگیرد. بزرگترین رستوران در اروپا ظرفیتی ۱۰۰۰ نفره داشته و بنا به ادعای مالکانش «بهترین پیتزای دنیا» را ارائه می‌کند. رستورانی با ۳۰۰۰ متر مربع مساحت که با برندِ یکی از در حال رشد‌ترین استارت‌آپ‌های دنیا مزَین شده است. این شعبه از گروه  Mamma در اوایل سال  ۲۰۱۸ و با حضور امانوئل مکرون نخست‌وزیرِ فرانسه، در کناره رودخانه سن افتتاح شد تا  یکی از جاذبه‌های جدید پاریس شکل بگیرد. رستورانی با ۴ آشپزخانه و محوطه‌ باز که هفت روز هفته و در ۲۴ ساعت به ارائه سرویس می‌پردازد.

۲. بازگشایی هتل لوتِتیا

هتل های پاریس

منتظر بازگشایی این هتل نونوار شده بودیم، از میانه سال ۲۰۱۸ هتل مشهور پاریسی حالا با ظاهر جدیدش خودنمایی می‌کند؛ هتلی که به‌عنوان اقامتگاه موقت افراد خاص و مشهور شهره شده بود، قدمتی دیرینه دارد؛ در حقیقت هتل در سال ۱۹۱۰ افتتاح شد و حالا پس از ۳ سال «در دست بازسازی» بودن، در بهار سال ۲۰۱۸ با شکلی جدید ظاهر شده است. تغییرات زیادی رخ داده و خصوصا حیاط و استخر تازه هتل خودنمایی می‌کنند؛ به‌علاوه، رستوران تازه و SPA هتل هم در کنار کلوپ موسیقی سبک جاز دست به دست هم داده‌اند تا این اقامتی فراموش‌نشدنی برای کسانی باشد که  برای سفر به پاریس «بودجه زیادی» اختصاص می‌دهند و از این بابت محدودیتی ندارند!

۳. تجربه کوبیسم در پمپیدو

موزه پمپیدو

از ۲۷ اکتبر ۲۰۱۸ تا  ۱۵ فوریه ۲۰۱۹، این رویدادی بی‌نظیر برای دوست‌داران هنر مدرن خواهد بود تا در اواخر سال ۲۰۱۸، ۳۰۰ اثر برجسته از مکتب کوبیسم را در مرکز فرهنگی-هنری پمپیدو تماشا کنند؛ آثاری از پیکاسو، ژرژ براک، آندره دورن، هنری لورنس، روبر دولونه، فرنان لژه، فرانسیس پیکابیا و مارسل دوشان به نمایش در خواهد آمد تا نمایشگاهی رویایی برای طرفداران کوبیسم برپا شود. علاوه بر نمایش هنرِ بصری، اینجا محلی خواهد بود برای مرورِ فضای تاریخی و اجتماعی اویل قرن بیستم تا اواسط این صده که جنبش‌های هنری شکل گرفتند، (از جمله دوران شکل‌گیری  مکتب کوبیسم) و این به‌وسیله بررسی شعر، موسیقی و ادبیات این دوره در کار آثار نقاشی مذکور، میسر خواهد شد.

۴. رویداد موسیقی Lollapalooza  در پاریس

موسیقی در پاریس

در تاریخ ۲۱ و ۲۲ ژوئیهِ سال ۲۰۱۸ پاریس بهترین جا برای علاقه‌مندان موسیقی بود، جایی که فستیوال  Lollapalooza بعد از برگزاری موفقیت‌آمیز خود در آمریکا، آمریکای جنوبی و اروپا، امسال به پاریس رسید تا  همانند سال ۲۰۱۷ یکی از رویدادهای مهمِ امسال، در تقویم این شهرِ فرانسوی باشد. رویداد در زمین مسابقه لانگ‌شام، جایی حوالی کرانه رود سن برگزار شد تا مانند سال گذشته که این جشنواره با حضور گروه Red Hot Chili Peppers, The Weekend و Liam Gallagher خبرساز شده بود، پاریس را غرق نور و ترانه کند.

۵. هتل Evok در پاریس

هتل های پاریس

در بهار سال ۲۰۱۸، گروه هتل‌‌ساز Evok که پیش‌تر ساخت هتل نولینسکی پاریس را از آن‌ها دیده بودیم، این بار هتلِ جدیدی را رونمایی کردند، هتلی ۵ ستاره با ۵۹ اتاق که نمای شیشه‌ای آن دیدی فوق‌العاده به شهر از رستوران، استخر، جکوزی و کافه-قنادی آن فراهم می‌کند. در بالاترین ارتفاع، جایی که پشت‌بام هتل قرار دارد، یک باغچه زیبا قرار گرفته که زیبایی خود را به لطفِ هنرمندی خالقش، فیلیپ استارک طراح برجسته فرانسوی به دست آورده است.

۶. جنگ ستارگان در دیزنی‌لند پاریس

جنگ ستارگان دیزنی لند

امسال در دیزنی‌لند پاریس، از ۱۵ ژانویه تا ۲۵ مارس، یکی از محبوب‌ترین پارک های اروپا،  رنگ و بوی سری فیلم‌های جنگ ستارگان را به خود گرفت تا افرادی را که به تم، رویدادها و نمایش‌های این سری از فیلم‌ها علاقه دارند، حسابی سر ذوق بیاورد و تجربیات هیجان‌انگیزی را در اختیار آن‌ها قرار دهد، مثلا می‌توانستند در آکادمی جدای (یکی از شخصیت‌های فیلم جنگ ستارگان) تعلیم ببینند و در برنامه شبانه این پارک، فضای کهکشانی این مجموعه فیلم‌ها را از نزدیک تجربه کنند یا با Stormtrooper‌ها (یکی دیگر از شخصیت‌های جنگ ستارگان) هم‌گام شده و با دارت ویدر (شخصیت دیگری از این مجموعه) ملاقات کنند.

۷. نمایشگاه هنری جواهرات

اثار هنری فرانسه

به‌دنبال برگزاری نمایشگاه پر سروصدای کریستین دیور در سال جاری، از ۷ مارس تا ۱ ژوئیه ۲۰۱۸، موزه هنرهای دکوراتیو هم، میزبان ۲۵۰ اثر از هنمرندان مختلف بود؛ آثاری نفیس و هنری که نشان و ربطی با جواهر داشته و ازاین‌رو نسبتی با هنرهای تجسمی می‌یابند؛ آثاری از شماری از تاثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم، نظیر الکساندر کالدر، مکس ارنست، سالوادور دالی، لوییس بورژوا، نیکی دسان‌فال، آنیش کاپور و پابلو پیکاسو در این نمایشگاه به نمایش در آمد.

۸. رستوران زرافه

رستوران های پاریس

در بهار سال ۲۰۱۸ و در میدان تروکادِروی پاریس جایی که کاخ معروفِ Palais de Chaillot قرار دارد، در حوالی منطقه «معماری و میراث فرهنگی پاریس» جایی که در دیگر سوی آن، برج ایفل و رودخانه سن در تیررس است، رستورانی روف‌تاپ به نام زرافه با سرمایه‌گذاری لوران گورکُف سرمایه‌گذار فرانسوی افتتاح شد. رستورانی که قرار است با غذاها و چشم‌انداز عالی خود به پاریس، چیزی به این شهرِ زیبا اضافه کند.

۹. نمایش مد ژان پل گوتیه

رویدادهای هنری پاریس

طراح مد معروف فرانسوی، خیالی تازه در سر دارد! دقیقا از ۱۸ اکتبر تا ۳۰ دسامبرِ ۲۰۱۸، در سرای هنری فولی برژرِ پاریس ژان پل گوتیه چهره جنجالی و پیشروی دنیای مد، برنامه خواهد داشت؛ جایی که دو دنیای مد و نمایش هم‌مرز می‌شوند و تمام المان‌های فرهنگی و  کاری دنیای گوتیه در قالب یک پرفورمنس، با کمک بازیگران ظهور و بروز پیدا خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه