ایران برای گردشگران چینی جذابیت دارد

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۰
ایران برای گردشگران چینی جذابیت دارد

گردشگران چینی به هنگام بازدید از ایران تحت تاثیر تاریخ، فرهنگ و مهمان‌نوازی ایرانیان قرار گرفته و خود مبلغ گردشگری ایران می‌شوند.

چینی‌ها از جمله گردشگرانی هستند که به هنگام بازدید از ایران، تمامی اطلاعات و گزارش سفر خود را در محیط‌های مجازی منتشر می‌کنند و از این طریق تبلیغ گردشگری خوبی برای ایران می‌شوند. حسین خلیفی، نماینده اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری در شانگهای چین در این‌باره گفت:

چینی‌ها در ایران احساس غربت نمی‌کنند، چرا که با ورود به ایران، فرهنگ و تمدنی را پیش روی خود می‌بینند که در زمینه‌های بسیاری از جمله تعارفات، احترام به بزرگترها، اشتراکات و نوع پوشش و تعامل اجتماعی شباهت زیادی به چین دارد. آن‌ها همچنین علاقه خاصی به خرید جنس اصیل ایرانی مثل فرش، زعفران و یا صنایع‌دستی دارند.

او همچنین افزود:

در برخی از موارد چینی‌ها به دلیل شناخت نادرست در مورد ایران، به صورت هیات‌‌های تجاری به ایران سفر می‌کنند، اما پس از آسوده‌خاطر شدن ردباره فضای امن ایران، به تنهایی یا در گروه‌های کوچک‌تر به ایران باز‌ می‌گردند.

ایران با داشتن ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری مختلف، می‌تواند پذیرای سرمایه‌ گذاران چینی در زمینه‌های مختلف صنعتی باشد. چینی‌ها به راحتی می‌‌توانند در زمینه‌های صنعتی، توریستی، کشاورزی، و گردشگری در یاران سرمایه‌گذاری کرده و از مزایای معافیت مالیاتی بهره‌مند شوند.

گردشگران چینی در ایران

معرفی هر‌چه بیشتر ایران به جهانیان به ویژه گردشگران چینی، در جذب گردشکر و بی اثر کردن تبلیغت منفی غرب موثر است. خلیفی در انتها گفت:

توریست‌های چینی به دلیل درگیری روزانه با تکنولوژی‌های جدید در چین، دوست ‌دارند در سفر، زندگی در شرایط سخت مثل زندگی در چادر یا خانه‌های محلی را تجربه کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه