جشنواره رنگ ها در نمایشگاه نیویورک

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
جشنواره رنگ ها در نمایشگاه نیویورک

شرکت کالر فاکتوری قصد دارد در ماه آگوست نمایشگاهی از هنر ایمرسیو در نیویورک برپا کند که جشنواره‌ای از رنگ را به مشتاقان این عرصه تقدیم خواهد کرد.

هیچ چیزی مثل رنگ نمی‌تواند روز متفاوت و جذابی برای انسان بسازد و اهالی نیویورک می‌توانند این حس را در نمایشگاه جدیدی تجربه کنند که قرار است حضور لحظه به لحظه رنگ در زندگی را به آن‌ها نشان دهد. کالر فاکتوری (Color Factory)، برگزارکننده یک نمایشگاه تجربی تعاملی است که در ماه آگوست در سوهو افتتاح می‌شود، هر چند پیش از آن تجربه موفقیت‌آمیزی در سانفرانسیسکو داشته است.

نمایشگاه نیویورک

این نمایشگاه در متراژی به ابعاد ۱۸۰۰ متر مربع برگزار می‌شود و قرار است هنر ایمرسیو (immersive art) هنرمندان محلی و ملی در حوزه رنگ را در معرض دید عموم قرار دهد. برگزارکنندگان امیدوار هستند که مردم با حضور در این نمایشگاه، حس خوشبختی، سخاوت و کاوش در رنگ، را با آن‌ها جشن بگیرند.

نمایشگاه نیویورک

جزییات این نمایشگاه هنوز منتشر نشده است، اما در نمایشگاه سانفرانسیسکو، ۱۵ اثر ایمرسیو و حسی به نمایش درآمده بود. شرکت کالر فاکتوری برای ترغیب اهالی نیویورک، یک مورد ویژه را در موزه طراحی اسمیتسونین (Smithsonian Design Museum) اجرا کرده که به آن «پیاده‌روی رنگی منهتن» گفته‌ می‌شود و در واقع یک مسیر پیاده‌روی راه‌راه در باغ این موزه است.

نمایشگاه نیویورک

۲۶۵ رنگ در این طراحی به کار رفته که هر یک از خیابان‌های مختلفی جمع‌آوری شده است. تیم کالر فاکتوری بیش از ۸۰ کیلومتر راه رفته‌ و بیش از هزار عکس در طی چند هفته گرفته‌اند تا بتوانند این تصویر از شهر را در معرض نمایش بگذارند.

نمایشگاه نیویورک

پیاده‌روی رنگی منهتن، به نوعی نقشه جدید شهر محسوب می‌شود؛ چراکه رنگ‌ها و تنوع داستان‌هایی که شهر نیویورک به آن‌ها جان بخشیده را نشان می‌دهد، در عین حال بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا ببینند که رنگ چطور می‌تواند به یک مکان، هویت بدهد و به حس با هم بودن کمک کند. هر رنگ در این طراحی راه راه، نشان‌دهنده لحظات پیمایش ۲۶۵ خیابان شهر توسط اعضای این تیم است.

 

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه