داوری ۶۵ هنر از صنایع‌دستی ایران برای دریافت مهر اصالت یونسکو

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۰
داوری ۶۵ هنر از صنایع‌دستی ایران برای دریافت مهر اصالت یونسکو

۶۵ رشته از هنرهای صنایع‌دستی ایران در ۱۴ مرداد ۱۳۹۷، با حضور داوران بین‌المللی در هتل لاله تهران، داوری شده و مهر اصالت یونسکو می‌گیرند.

مراسم داوری مهر اصالت یونسکو از فردا تا روز ۱۶ مرداد، با حضور ۵ داور بین‌المللی که دو ایرانی و سه نفر از چین، عمان و کویت هستند در هتل لاله تهران برگزار می‌شود. این داوران عضو شورای جهانی بوده و داوری آن‌ها به تایید شورای جهانی یونسکو رسیده است.

مرضیه ترکمانیان، رئیس گروه توسعه صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی در این‌باره گفت:

این برنامه هفتمین برنامه بین‌المللی است که ایران در آن مشارکت دارد و چهارمین برنامه است که ایران میزبان شده است. شورای جهانی یونسکو مسابقه‌ای را در ایران اجرا می‌کند و ما هم عضو کشورهای غرب آسیا هستیم که متشکل از ۱۸ کشور است و همه آن‌ها نیز آثارشان امسال در ایران داوری می‌شود.

۶۵ اثر از ایران در این همایش شرکت کرده و از ۱۸ کشور عضو نیز ۱۶ اثر داوری خواهند شد. علت تعدد آثار ایران، هم به دلیل تعداد زیاد رشته‌های هنری ایرانی و هم به دلیل میزبانی کشور ما است.

ترکمانیان افزود:

آثار ایرانی ورود پیدا کرده به این مرحله از چهارمین برنامه ملی توسط هفت داور تخصصی انتخاب شده‌اند و امسال در بخش منسوجات، طراحی لباس با پارچه‌های ستی را هم افزوده‌ایم.

مطالب مرتبط:

منبع مهر نیوز

دیدگاه