با بهترین خوشمزه های تابستانی از نگاه CNN آشنا شوید

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی سه شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
با بهترین خوشمزه های تابستانی از نگاه CNN آشنا شوید

با حضور در فصل گرم تابستان بستنی‌ها، دسرهای یخی و میوه‌ای بیشتر از همیشه برای ما خواستنی می‌شوند؛ در این مقاله همراه ما باشید تا با غذاها و خوشمز‌ه‌های تابستانی دیگر کشورها از نگاه CNN آشنا شویم.

با آمدن فصل تابستان و گرما، خواه ناخواه به سمت غذاها و نوشیدنی‌هایی می‌رویم که کمی ما را خنک کنند و گرمای تابستان را برای ما دلپذیرتر نمایند. کمتر کسی پیدا می‌شود که تابستان بیاید و از بستنی‌های میوه‌ای، وانیلی یا جلاتوها ساده بگذرد؛ یا بتواند از نوشیدنی‌های خنک که در کافه‌ها سرو می‌شود سرسری عبور کند. یکی از تفریحات تابستانه نیز برای ما، دورهمی‌های دوستانه و تست خوشمزه‌های رنگی و نوشیدنی‌های این فصل است. بنابراین تابستان در کنار گرمای بسیارش برای ما لحظات ناب و خاطره‌سازی نیز به همراه خواهد داشت.

CNN در مقاله‌ای بهترین غذاها و خوراکی‌های تابستانه بعضی از کشورها را معرفی کرده است که در این مقاله آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم؛ ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

غذا تابستان CNN

بستنی کولفی (Kulfi)

بستنی کولفی (Kulfi)

بستنی کولفی از دسرهای معروف و سنتی در هند است که امروزه در بسیاری از کشورها طرفداران خود را پیدا کرده است. این بستنی خوش‌طعم از شیر غلیظ، خامه، پسته خرد شده و شکر تهیه می‌شود. کولفی از بستنی‌های پرطرفدار در تابستان است و بافت نرم و خنک آن در این فصل بسیار دلپذیر است.

ایلوته (Elote)

ایلوته (Elote)

ذرت در شکل‌های مختلفی در غذاهای مکزیکی حضور دارد و با اندکی چاشنی و پنیر می‌توان به عنوان میان وعده‌ای آن را نوش جان کرد. ایلوته که به معنای ذرت بو داده است در نمک و فلفل بهمراه چاشنی‌های سنتی طعم‌دار و سپس کباب شده و بر روی آن پنیر یا سس مایونز می‌ریزند و سپس میل می‌کنند. ایلوته به همراه لیموی تازه نیز طعمی فوق‌العاده می‌گیرد و اغلب با آن مزه‌دار می‌شود.

ناینگمیون (Naengmyeon)

ناینگمیون (Naengmyeon)

این غذا یکی از نودل‌های سرد رایج در کره جنوبی است که از نوعی نودل بلند و باریک، خیار، گلابی، تکه‌های گوشت و تخم مرغ آب‌پز تهیه می‌شود. این نودل‌ها را معمولا از گندم سیاه و سیب زمینی شیرین تهیه می‌کنند اما ممکن است با غلات دیگر هم تهیه شوند. این غذا چون از نودل سرد تهیه می‌شود به خصوص در فصل تابستان بسیار طرفدار دارد و گاهی با تکه‌های یخ سرو می‌شود.

گازپاچو (gazpacho)

گازپاچو (gazpacho)

گازپاچو خوراکی محبوب تابستانی در اسپانیا است که این سوپ تازه و سرد از پوره‌ی سبزیجات خام با گوجه فرنگی، خیار، پیاز، سیر، فلفل چیلی و سرکه تهیه می‌شود.

سوپ ویشی سواز (Vichyssoise)

سوپ ویشی سواز (Vichyssoise)

سوپ ویشی سواز سوپ سردی است که ریشه و اصل این سوپ به شهر Vichy فرانسه باز می‌گردد. این سوپ خامه‌ای که با سیب زمینی و تره فرنگی تهیه می‌شود در سال ۱۹۱۷ توسط سرآشپز فرانسوی Louis Diat در یکی از رستوران‌های نیویورک به شکل جدید سرو شد و از آن پس در فصل تابستان از محبوبیت بالایی برخوردار شد.

آکاراجه (Acaraje)

آکاراجه (Acaraje)

آکاراجه نوعی غذای محبوب خیابانی در برزیل است که از لوبیا چشم‌ بلبلی تهیه می‌شود. بعد از اینکه خمیر متشکل از لوبیا را آماده کردند، در روغن سرخ می‌کنند و بعد از سرخ کردن کمی آن را باز کرده و با موادی مثل انواع ترکیبات دریایی و مرغ پر می‌کنند. در تمام نواحی ساحلی، فروشندگان خیابانی مشغول فروش این غذای خوشمزه همراه با چاشنی‌های ویژه هستند که در تابستان طرفداران آن بیشتر است.

سام تام (Som tam)
سام تام (Som tam)

سام تام نوعی سالاد در تایلند است که از سیر، فلفل، لوبیا سبز، گوجه گیلاسی و پاپایای (انبه هندی) خام خردشده تشکیل می‌شود و عطر و طعم آن مسحورکننده است. اما برخی‌ها به آن بادام زمینی یا میگو اضافه می‌کنند. این سالاد ترکیبی از طعم‌های شیرین، ترش و معطر است. این سالاد با توجه به سبزیجاتی که دارد ضد عطش است و برای مقابله با گرما فوق‌العاده است و در رستوران‌های بانکوک با طعم لذیذ‌تری سرو می‌شود.

مرغ سخاری کُرهای (Korean fried chicken)

مرغ سخاری کره‌ای (Korean fried chicken)

یکی از غذاهای مرسوم در کره جنوبی که در فصل گرم تابستان سرو می‌شود مرغ سخاری است. آن‌ها مرغی را با سس مخصوص که از ترکیب ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود طعم‌دار کرده و سپس در روغن فراوان سرخ می‌کنند. این غذا با نوشیدنی‌های خنک محلی طعمی فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

بون چا (Bun cha)

بون چا (Bun cha)

این غذا از غذاهای معروف هانوی است که در هر کوچه و خیابانی آن را پیدا خواهید کرد. در این غذا گوشت را گریل کرده و بر روی نودل‌های برنج قرار می‌دهند. علاوه بر گوشت و نودل از سبزیجات دیگری نیز در این غذا استفاده می‌شود و در نهایت سس مخصوصی را بر روی آن می‌ریزند و سپس آماده خوردن می‌شود.

هالو هالو (Halo-halo)

هالو هالو (Halo-halo)

هالو هالو در واقع یکی از دسرهای معروف در کشور فیلیپین است که معنی آن مخلوط است و هر چیز خوشمزه‌ای که تصور کنید در این دسر خواهید یافت. پایه اصلی این دسر لوبیای آب پز، عصاره یا شربت نارگیل، کمی ژله، تکه‌های ریز یخ و اسکوپ‌هایی از بستنی‌های مختلف است. مطمئنا با دیدن این دسر رنگارنگ شما نیز ترغیب به خوردن آن می‌شوید.

بروشتا (Bruschetta)

بروشتا (Bruschetta)

بروشتا یکی از استارتر‌های معروف ایتالیایی است که تهیه آن بسیار ساده است. این پیش غذای فوق‌العاده از نان تست گریل شده تهیه می‌شود که روی آن را روغن زیتون ریخته و با سس سیر، تکه‌های گوجه فرنگی پر کرده و با فلفل و نمک مزه‌دار می‌کنند. تنوع سسی که بر روی آن ریخته می‌شود بسیار است و گاهی سبزیجات معطر و پنیر در کنار محصولات تابستانه نیز در ترکیبات آن وجود دارد.

هات پات چونگ کینگ (Chongqing hotpot)

هات پات چونگ کینگ (Chongqing hotpot)

چونگ کینگ یکی از شهرهای گرم چین است که مردم آن معتقدند که اگر غذای تند و داغ بخورند منجر به عرق کردن آن‌ها و سپس خنک شدن بدنشان می‌شود. هات پات در واقع غذای محلی تابستانی این منطقه محسوب می‌شود و به ظرفی که داغ باشد دلالت دارد. این غذا در یک قابلمه در حال جوش در وسط میز قرار می‌گیرد و هر ترکیباتی از سبزیجات،‌ گوشت، قارچ و... را به آن اضافه می‌کنند.

کویش (Ceviche)

کویش (Ceviche)

غذاهای دریایی در کشور پرو طرفدارن بسیاری دارد و یکی از غذاهای سنتی و لذیذ این کشور، ceviche نام دارد که از گوشت ماهی ورقه شده در آب لیمو به همراه چیلی، پیاز و گشنیز تازه تهیه می‌شود. این غذای تازه و خوش‌رنگ را در رستوران های مختلف از این سرزمین پیدا خواهید کرد.

زارو سوبا (zaru soba)

زارو سوبا (zaru soba)

ژاپنی ها همیشه علاقه خاصی به استفاده از نودل‌های سیاه خوشمزه را که به وفور در مراکز خرید آن ها یافت می شود دارند و در اغلب وعده‌های غذایی آنان حضور دارد. زارو سوبا نیز نوعی نودل سرد است که در آب سرد ریخته می‌شود و سپس با سبزیجات مختلف سرو می‌شود.

آفوگاتو (Affogato)

آفوگاتو (Affogato)

آفوگاتو یک نوشیدنی فوق‌العاده ایتالیایی است که طعم آن شما را هیجان زده می‌کند. آفوگاتو یا بستنی قهوه از یک شات اسپرسو داغ و ترکیب آن با ژلاتو وانیلی تهیه می‌شود. اگر چه این نوشیدنی در بسیاری از کشورها سرو می‌شود اما برای چشیدن طعم اصیل آن بهترین مکان، کافه‌های ایتالیا است.

ساتای (Satay)

ساتای (Satay)

ساتای کبابی لذیذ است که این کباب گوشت متعلق به منطقه‌ی جاوه است و در مناطق مختلف اندونزی نیز سرو می‌شود. محبوبیت این غذا به گونه‌ای است که به غذای ملی این کشور تبدیل شده و لذیذترین ساتای دنیا را در اندونزی می‌توانید امتحان کنید. برای تهیه‌ی این کباب از گوشت گوساله، گوسفند یا مرغ استفاده می‌کنند. نوع محبوب تر این کباب را با سس آناناس و سس بادام زمینی سرو می‌کنند.

کابلر هلو (peach cobbler)

کابلر هلو (peach cobbler)

کابلر از ابداعات اولین مهاجران اروپایی به آمریکا بوده است. این دسر خوشمزه از تکه‌های هلو و خمیر بیسکوییت تهیه می‌شود و سپس آن را داخل فر قرار می‌دهند. در فصل تابستان و با وجود میوه‌های تابستانی متنوع، کابلر با میوه‌های مختلف دیگر نیز سرو می‌شود اما کابلر هلو از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

دوریان (Durian)

دوریان (Durian)

میوه فصلی دوریان (Durian) را در کشورهای جنوب آسیا به «پادشاه میوه‌ها» نیز می‌شناسند. سایز این میوه دوریان تا ۳۰ سانتی‌متر و وزن آن به ۴ کیلوگرم هم می‌رسد و یک پوسته خاردار دارد. پالپ این میوه درون این پوسته قرار دارد و به رنگ زرد روشن است. این میوه که در مناطق گرمسیری رشد می‌کند در تهیه بستنی، شیرینی، کیک و ژله نیز بسیار پرکاربرد است و طعم فوق‌العاده‌ای به دسرها می‌بخشد.

مزه (Mezze)

مزه (Mezze)

در رژیم غذایی مردم یونان، مجموعه‌ی مشهوری از ظرف‌های کوچک، که ترکیبات مختلفی از مواد غذایی در طعم‌های متنوع و مختلف، در آن‌ها سرو می‌شود وجود دارد که همراه با نوشیدنی‌های محلی و متنوع سرو می‌شود که به آن Mezze گفته می‌شود. این میز متنوع از ظرف‌های کوچک یکی از پرطرفدارترین‌ها در تابستان‌ها در خاورمیانه و سراسر مدیترانه است.

اینجرا (injera)

اینجرا (injera)

اینجرا در واقع نوعی نان با بافت اسفنجی است که بر روی آن سوراخ‌ها و حفره‌های ریزی وجود دارد. این نان به طور سنتی از تیف (Teff) که نوعی غلات گرد است تهیه می‌شود که بیشتر در محدوده‌ی کشور اتیوپی پیدا می شود. این نان در کنار اغلب میز غذاهای این سرزمین وجود دارد و با سبزیجات و خورشت‌های مختلف سرو می‌شود.

غذا تابستان CNN

در این مقاله خوشمزه‌های تابستانه بعضی از کشورها را معرفی کردیم؛ شما در این فصل گرم چه غذاها و نوشیدنی‌هایی را میل می‌کنید؟؟ دوستان کجارویی ما را با تجربیات غذاها و نوشیدنی‌های تابستانه که در کنار دوستان یا خانواده خود میل می‌کنید آشنا کنید.

مطالب مرتبط:

منبع CNN travel

دیدگاه