فرودگاه فلورانس؛ ایتالیا

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
فرودگاه فلورانس؛ ایتالیا

فرودگاه فلورانس یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های منطقه توسکانی است که سالانه بیش از ۲ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند.

فلورانس، خاستگاه رنسانس ایتالیایی، یکی از زیباترین شهرهای تاریخی جهان و پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیا است که در کلانشهر فلورانس قرار دارد. این شهر اروپایی حدود ۳۸۲ هزار نفر جمعیت دارد که در مساحت ۱۰۲ کیلومتر مربعی آن ساکن هستند و همین موضوع آن را به پرجمعیت‌ترین شهر توسکانی تبدیل کرده است. زبان مردم، ایتالیایی و پول رسمی، یورو است.

معرفی فرودگاه

فرودگاه فلورانس

سابقه هوایی فلورانس به سال ۱۹۱۰ برمی‌گردد. در ابتدا برای اهداف نظامی از فرودگاه فلورانس استفاده می‌شد، اما بعد از اتمام جنگ تغییر کاربری داد. زمین سابق فرودگاه به دلیل گسترش شهرنشینی در سال ۱۹۲۸ به خارج از شهر منتقل شد. در دهه ۱۹۴۰ این فرودگاه پذیرای اولین پرواز مسافری خود بود. سال‌‌ها بعد فرودگاه فلورانس به افتخار طراح و تاجر معروف ایتالیایی، آمریگو وسپوچی (Amerigo Vespucci) نام‌گذاری شد. محل کنونی فرودگاه فلورانس در شمال غرب شهر واقع شده است. فلورانس فرودگاه کوچک اما مهمی است که سالانه حدود ۲٫۵ میلیون مسافر را از سراسر دنیا جابه‌جا می‌کند.

مشخصات

فرودگاه فلورانس

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: FLR
  • کد ایکائو: LIRQ
  • ارتفاع از سطح دریا: ۴۲ متر
  • فاصله هوایی تا تهران: ۳۵۳۴ کیلومتر، بسته به شرایط پرواز حدود ۱۰ ساعت

پایانه‌ها

فرودگاه فلورانس

فرودگاه فلورانس دارای دو پایانه برای پرواز‌های خروجی و ورودی است. از امکانات این پایانه‌ها می‌توان به تبدیل ارز، دستگاه خودپرداز (ATM)، کافه و رستوران، فروشگاه‌های مختلف، خدمات کمک‌های اولیه و  اینترنت وای‌فای رایگان اشاره کرد. همچنین فرودگاه فلورانس دارای خدمات ویژه برای معلولان از جمله ویلچر، خدمات درمانی مخصوص، سرویس بهداشتی مخصوص و پارکینگ اختصاصی است.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه فلورانس در فاصله ۶ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد.

راه‌های دسترسی

فرودگاه فلورانس

اتوبوس‌های فلورانس‌ یکی از متداول‌ترین و به‌صرفه‌ترین راه‌های دسترسی به فرودگاه است. اتوبوس‌ها هر ۳۰ دقیقه بین ساعت ۵ صبح تا ۱ بامداد فرودگاه را به مقصد مرکز شهر ترک می‌کنند. زمان طی شدن مسافت فرودگاه تا مرکز شهر نیز ۲۰ دقیقه است. بلیت اتوبوس را می‌توان داخل اتوبوس تهیه کرد یا از باجه‌های داخل پایانه خریداری کرد. هزینه بلیت یک سفره اتوبوس برای بزرگسالان ۶ یورو و دو سفره ۱۰ یورو است.

تاکسی‌‌ها نیز همواره در مقابل در پایانه قرار دارند. زمان رسیدن به مرکز شهر از فرودگاه ۱۵ دقیقه است و کرایه تاکسی از ۲۲ یورو شروع می‌شود. کرایه این سفر در شب ۲۵ یورو است و به ازای هر چمدان یا وسیله، یک یورو به کرایه اضافه می‌شود.

اطلاعات پرواز

فرودگاه فلورانس

 در حال حاضر پرواز مستقیم تهران-فلورانس صورت نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه