راهنمای خرید در فلورانس؛ ایتالیا

حمیده کریمی
حمیده کریمی جمعه، ۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
راهنمای خرید در فلورانس؛ ایتالیا

فلورانس، در زمینه‌ی خرید به‌خصوص خرید آخرین محصولات مد، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. راهنمای خرید در فلورانس، شما را با بهترین مناطق خرید در این شهر زیبا، آشنا می‌کند.

فلورانس، خاستگاه رنسانس ایتالیایی، یکی از زیباترین شهرهای تاریخی جهان و پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیا است که در کلانشهر فلورانس قرار دارد.

اگر با تور ایتالیا عازم فلورانس هستید، بهتر است راه و رسم خرید در این شهر را بشناسید.

فلورانس یکی از شهرهای محبوب و توریستی ایتالیا است. این شهر، از نظر خرید هیچ کم و کاستی ندارد. هر گوشه از آن که نگاه کنید، یک بوتیک شیک، توجهتان را جلب می‌کند. بهترین برندهای ایتالیایی و بهترین برندهای بین‌المللی در این شهر نمایندگی دارند و محصولات خود را در بوتیک‌ها، فروشگاه‌ها، مراکز خرید و... عرضه می‌کنند.

بنابراین با وجود تنوع محصولات و مراکز تجاری، تعجبی ندارد که یکی از محبوب‌ترین تفریحات گردشگران در این شهر، خرید کردن و گشت‌وگذار در خیابان‌های خرید باشد. در ادامه، مناطق خرید، ساعت‌های خرید، فصل حراج و هر آنچه که در مورد خرید در فلورانس باید بدانید، معرفی می‌کنیم.

مناطق و خیابان‌های خرید در فلورانس

منطقه‌ی دومو (Duomo)

راهنمای خرید در فلورانس

مرکز شهر فلورانس، بهترین جای شهر برای علاقه‌مندان به خرید است. دو خیابان اصلی در این محله وجود دارد که بهترین و مهم‌ترین فروشگاه‌های شهر در آن قرار دارند. یکی خیابان Via Roma که نمایندگی‌های گوچی، میو میو، پینکو و استفانیل در آن قرار دارد و از میدان پیازا دومو تا میدان جمهوری ادامه دارد. در این میدان، مهم‌ترین دپارتمان استور شهر یعنی یک شعبه از Rinascente واقع شده است.

مرکز شهر فلورانس، بهترین جای شهر برای علاقه‌مندان به خرید است

در اطراف پل وچیو، فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر و برندهای مشهوری مثل زارا، اچ اند ام، بنتون و کمپر نمایندگی دارند. خیابان Calziaiuoli که از پیازا دومو به میدان سینیوریا می‌رسد نیز میزبان مجموعه‌ای از دپارتمان استورهای محبوب شهر است. خیابان‌ها و کوچه‌های کوچک بین این خیابان‌های اصلی را نیز فراموش نکنید. در این خیابان‌های کوچک‌تر نیز بوتیک‌ها و فروشگاه‌های زیادی وجود دارد. خیابان‌ del Corso با بوتیک‌های جذابش یکی از خیابان‌هایی است که دوستداران خرید نباید از دست بدهند.

خیابان Tornabuoni

این خیابان میزبان برندهای لوکس است و هر نام بزرگ و مشهوری که در زمینه‌ی مد و فشن می‌شناسید  در کنار کلیساها و کاخ‌های زیبای این خیابان قرار دارد. خیابان‌هایی که از این خیابان، منشعب می‌شوند نیز، فروشگاه‌های لوکس زیادی دارند.

منطقه‌ی ایستگاه و سن لورنزو

منطقه‌ی مشهور به ایستگاه، بیش از آنچه که فکر کنید، فروشگاه و مغازه دارد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کتاب‌فروشی‌ها و بوتیک‌های فراوانی در اطراف خیابان اصلی این منطقه یعنی خیابان‌های Panzani و Cerretani قرار دارند که به موازات هم به بازارچه‌ی سن لورنزو می‌رسند.

پل وچیو و  Oltrarno

راهنمای خرید در فلورانس

خیابان Por Santa Maria شما را از مرکز شهر به پل وچیو می‌رساند. در این محدوده، فروشگاه‌های سنتی‌تر را خواهید دید  که زیورآلات، صنایع دستی گلدوزی شده و دستکش‌های چرم می‌فروشند. خود پل وچیو هم به خاطر مناظر زیبا و فروشگاه‌های سنتی زیورآلاتش شهرت دارد. منطقه‌ی Oltrarno که به معنای طرف دیگر رود آرنو است، همیشه محله‌ی محبوبی برای هنرمندان فلورانس بوده است. در خیابان‌های باریک این اطراف، کارگاه‌های صنایع دستی هنرمندان مختلف را خواهید دید که تندیس‌های آهنی، آلات موسیقی و زیورآلات می‌سازند. بعد از عبور از پل، به خیابان Borgo San Jacopo می‌رسید که برای خرید کردن از بوتیک‌ها، فرصت مناسبی است.

خیابان Santa Croce

در این منطقه، غرفه‌های فروش چرم و محصولات چرمی قرار دارد که بسیار توریستی هستند. سعی کنید از این غرفه‌ها فاصله بگیرید. کافی است به خیابان‌های کوچک اطراف سر بزنید تا بوتیک‌های جذاب و مخفی و ارزان‌تر را پیدا کنید که زیورآلات زیبای دست‌ساز و انواع لباس می‌فروشد. در میدان Ciompi هم بازارچه‌های محلی و بازارهای عتیقه‌فروشی برپا می‌شود.

ساعت کار فروشگاه‌ها

راهنمای خرید در فلورانس

بیشتر فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های بزرگ در مرکز شهر فلورانس، در طول روز معمولا تمام وقت کار می‌کنند ولی بوتیک‌های کوچک و مستقل، ساعتی برای ناهار، استراحت می‌کنند و مغازه را تعطیل می‌کنند. این ساعت معمولا بین ۱۲ و نیم تا ۳ و نیم بعدازظهر است.

ساعت خریدتان را به بعدازظهر و غروب موکول کنید. بیشتر فروشگاه‌ها تا ساعت ۷ و نیم باز هستند

برای اینکه ناامید نشوید، ساعت خریدتان را به بعدازظهر و غروب موکول کنید. بیشتر فروشگاه‌ها تا ساعت ۷ و نیم باز هستند.

فروشگاه‌ها معمولا روزهای یکشنبه و دوشنبه صبح‌ها بسته هستند. ولی در مرکز شهر معمولا فروشگاه‌ها روزهای تعطیل باز هستند ولی یکشنبه‌ها صبح‌ها کمی دیرتر باز می‌کنند و زودتر تعطیل می‌کنند. برای اینکه مشکلی پیدا نکنید، همه‌ی خرید خود را به روز یکشنبه موکول نکنید.

کارت‌های اعتباری و خودپردازها

راهنمای خرید در فلورانس

بیشتر فروشگاه‌ها کارت‌های اعتباری مثل Visa و Mastercard می‌پذیرند ولی کارت‌های American Express زیاد مورد علاقه فروشگاه‌ها نیستند و معمولا آن را نمی‌پذیرند. بعضی از فروشگاه‌ها به خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای، موقع پرداخت، از شما کارت شناسایی درخواست می‌کنند بنابراین پاسپورت یا سایر مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشید.

دستگاه‌های خودپرداز در مناطق خرید شلوغ و توریستی به راحتی در دسترس قرار دارند  در میدان‌های اصلی شهر پیدا می‌شوند. در این میدان‌ها، صرافی هم وجود دارد.

حراج در ایتالیا

راهنمای خرید در فلورانس

ایتالیا سرزمین مد و برندهای مشهور است. همه‌ی دنیا، برندهای برتر دنیای مد را که ایتالیایی هستد به خوبی می‌شناسند. در ایتالیا اوت‌لت‌های فراوانی وجود دارد که در آنها می‌توانید محصولات برندهای برتر مد را البته از کالکشن‌های فصل قبل، با تخفیف‌های دائمی بخرید. ولی غیر از خرید کردن در اوت‌لت‌ها، روش‌های دیگری هم برای خرید ارزان‌تر در فلورانس وجود دارد.

در ایتالیا، هر سال دو دوره حراج رسمی برگزار می‌شود

در ایتالیا دو دوره‌ی رسمی برگزاری حراج وجود دارد که فرصت مناسبی برای خرید کردن است.

در ایتالیا، هر سال دو دوره حراج رسمی برگزار می‌شود. یکی در تابستان و دیگری در زمستان. در این مدت، تقریبا همه‌ی فروشگاه‌ها برای مدت ۶ تا ۸ هفته، اجناس خود را حراج می‌کنند تا جا برای اجناس جدید و محصولات فصل، باز شود. البته هر منطقه‌ی تاریخ خاصی برای برگزاری این حراج دارد.

حراج زمستانی

بسیاری از گردشگران از سفر به ایتالیا در زمستان خودداری می‌کنند. چون آب‌وهوا زیاد مناسب نیست و با تصویری که از یک تعطیلات ایتالیایی دارند، تناقض دارد ولی برای علاقه‌مندان به خرید، ماه ژانویه بهترین زمان از سال برای سفر به ایتالیا است. حراج زمستانی، در این ماه برگزار می‌شود و می‌توانید محصولاتی عالی با قیمت‌های مناسب خریداری کنید. فصل حراج در ژانویه و معمولا اوایل ماه آغاز می‌شود و تا اواسط فوریه ادامه می‌یابد یا تا زمانی که محصولات حراجی به پایان برسند.

حراج تابستانی

حراج تابستانی در ایتالیا هم‌زمان با شلوغ‌ترین فصل گردشگری در ایتالیا برپا می‌شود یعنی در ماه جولای. حراج تابستانی در جولای آغاز می‌شود و معمولا از ابتدای ماه شروع می‌شود و تا اواسط آگوست یا تا زمانی که اجناس حراج شده به پایان برسند، ادامه دارد.

حراج در ایتالیا، هر آنچه که باید بدانید

در فصل حراج در ایتالیا در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به دنبال کلمه‌ی SALDI بگردید که در زبان ایتالیایی به معنای حراج است. هر فروشگاهی که حراج داشته باشد، این لیبل را به همراه درصد تخفیف روی محصولات خود می‌زند.

زمان دقیق حراج، هر سال تغییر می‌کند و ممکن است از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر متفاوت باشد.

تقریبا همه‌ی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در این فصل، بخشی از اجناس خود را حراج می‌کنند حتی فروشگاه‌های برندهای برتر مد. البته در ابتدای حراج، برندهای مشهور فقط برای مشتریان دائمی خود حراج دارند و بعد از چند روز، حراج برای همه برپا می‌شود.

در فصل حراج، قیمت‌ها به مرور کاهش پیدا می‌کند و روزهای آخر حراج، به کمترین مقدار خود می‌رسد. به همین خاطر بسیاری از افراد، خرید خود را به روزهای آخر موکول می‌کنند که بیشترین تخفیف را بگیرند ولی در روزهای آخر، تنوع اجناس کمتر می‌شود و برای اجناسی مثل لباس و کفش، ممکن است سایز و رنگ مورد علاقه‌ی خود را پیدا نکنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه