برگزاری جشنواره ملی گردشگری غذا در ارومیه

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
برگزاری جشنواره ملی گردشگری غذا در ارومیه

ارومیه میزبان جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در اواخر مرداد ماه است.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت:

 سه رویداد، نخستین جشنواره ملی گردشگری، پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و نخستین جشنواره گردشگری غذا که همزمان به میزبانی شهر ارومیه در اواخر مرداد و اوایل شهریور سال جاری برگزار می‌شود و بخش گردشگری این شهر را رونق می‌‌بخشد.

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در پارک جنگلی ارومیه از بیست و نهم مرداد تا دوم شهریور سال جاری برگزار می‌شود.

هر استان موظف است در راستای توسعه گردشگری مرتبط با غذا و خوراک بر اساس سیاست‌های اعلام شده سازمان مرکزی هر ساله جشنواره و نمایشگاه ویژه‌ای برگزار کند که جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در این استان در همین راستا تعریف شده است.

این جشنواره به گفته جباری فرصتی است برای آشنایی با انواع خوراکی‌ها و غذاهای ایرانی که توسط آشپزهای حرفه‌ای و کدبانوهایی که هنر آشپزی ویژه‌ای دارند، تهیه می‌شود.

 بانوان خانه‌دار هم می‌توانند علاوه بر آشپزهای شاغل در رستوران‌ها و هتل‌ها، در این جشنواره  شرکت کنند و هنر آشپزی خود را نشان دهند.

در ۳۱ مرداد ماه مسابقه‌ای برای انتخاب و معرفی بهترین آشپز در طول اجرای این جشنواره اجرا خواهد شد و در سه رده آشپزهای حرفه‌ای، آشپزهای شاغل در رستوران‌ها و آشپزهای خانه‌دار، برگزیدگان آشپزی اعلام می‌شوند.

ارومیه در سال گذشته نیز میزبان دومین جشنواره غذا‌های سنتی به‌صورت منطقه‌ای با شرکت استان‌های اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه