ثبت رکورد جدید گردشگری بین‌المللی در سراسر جهان

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی پنجشنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
ثبت رکورد جدید گردشگری بین‌المللی در سراسر جهان

 سفر و گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۱۷ رشد ۷ درصدی داشته است.

سازمان جهانی گردشگری (WTO) از سفر ۱٫۳۲۳ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۷ و رشد ۷ درصدی گردشگری بین‌المللی و همچنین ثبت چند رکورد جدید خبر داد.

بر اساس جدیدترین آمار ارقام ارائه شده از سوی این سازمان، از سال ۲۰۱۰ تاکنون رشد ۷ درصدی گردشگری ورود گردشگران بین‌المللی در سال گذشته میلادی بالاترین رشد بوده است که در راستای آن با افزایش چشمگیر صادرات ایجاد شده توسط گردشگری به ارزش ۱٫۶ تریلیون دلار همراه بوده است تا این صنعت نام خود را به‌عنوان سومین بخش صادراتی بزرگ جهان به ثبت برساند. 

بر این اساس، شمار گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷ به رقم ۱٫۳۲۳ میلیارد نفر رسیده است که با رشد ۸۴ میلیون نفری در مقایسه با سال گذشته آن همراه بوده است. این هشتمین سال پیاپی است که گردشگری بین‌المللی با رشد مثبت همراه بوده، اما با ۷ درصد بالاترین رشد آن در سال ۲۰۱۷ به ثبت رسیده که با رشد ۸ و ۹ درصدی مناطق اروپا و آفریقا به ترتیب بهترین عملکرد را داشته‌اند. 

 همچنین در سال ۲۰۱۷ میزان درآمدهای حاصل از گردشگری نیز با ۵ درصد افزایش به ۱٫۳ تریلیون دلار رسیده است. از سویی دیگر گردشگران بین‌المللی نیز بواسطه حمل و نقل برای کشورهای مختلف ۲۴۰ میلیون دلار دیگر درآمدزایی کرده‌اند که این امر موجب رسیدن ارزش صادرات گردشگری به ۱٫۶ تریلیون دلار شده است.

 قاره اروپا با ۵۱ درصد (۶۷۱ میلیون نفر گردشگر) از مجموع ۱٫۳۲۳ مییلیارد گردشگر بین‌المللی ثبت شده در سال ۲۰۱۷، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است که در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۶ نشان از رشد ۸ درصدی دارد. 

در مقایسه با سال ۲۰۱۶ آمارهای جذب گردشگر آمریکا، آفریقا و خاورمیانه به ترتیب شاهد رشد ۳، ۹ و ۴ درصدی بوده‌اند تا بتوان قاره آفریقا را در جذب گردشگری در سال ۲۰۱۷ و در سراسر جهان دارای بیشترین رشد دانست.

 از لحاط میزان هزینه‌کرد، گردشگران چینی با ۲۵۸ میلیارد دلار همچنان پرخرج‌ترین گردشگران جهان هستند و پس از آن، گردشگران آمریکایی با ۱۳۵ میلیارد دلار، آلمانی‌ها با ۸۴ میلیارد دلار، گردشگران بریتانیایی با ۶۲ میلیارد دلار و فرانسوی‌ها با ۴۱ میلیارد دلار در جایگاه‌های بعدی پرخرج‌ترین گردشگران بین‌المللی قرار گرفته‌اند.

سازمان جهانی گردشگری در پیش‌بینی خود درباره وضعیت گردشگری بین‌المللی بیشترین رشد را در سال ۲۰۱۸،  با ۵ تا ۷ درصد برای قاره آفریقا متصور شده و انتظار می‌رود در سال جاری میلادی شاهد رشد ۴ تا ۶ درصدی در عرصه جذب گردشگر بین‌المللی در منطقه خاورمیانه نیز باشد. 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه