راه اندازی مدرسه عالی هتلداری در منطقه آزاد کیش

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی پنجشنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵
راه اندازی مدرسه عالی هتلداری در منطقه آزاد کیش

سازمان منطقه آزاد کیش آمادگی خود را برای راه‌اندازی مدرسه عالی هتلداری اعلام کرد.

دکتر انصاری لاری در خصوص تبدیل کیش به مرکز آموزش عالی هتلداری در نشست فصلی تشکل‌های هتلداری کشور اعلام آمادگی کرد.

با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس جامعه هتلداران کشور، مدیرعامل انجمن خیریه رها، هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران، مدیران جوامع هتلداری استان ها و معاون گردشگری و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش نشست فصلی تشکل‌های هتلداری کشور برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد:

باید نسبت به نقش‌آفرینی خود به‌عنوان تشکل‌های اقتصادی بازنگری جدی داشته باشیم. اگر معتقدیم دوران رکودی را در حال سپری کردن هستیم و فشارهای اقتصادی از خارج از کشور تحمیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه جزیره کیش به‌واسطه تمهیدات تدابیر اجرا شده و همراهی و همکاری بخش‌‌های اقتصادی و جامعه هتلداران در شرایط دشوار کنونی رشد ۱۰ درصدی ورود گردشگران کیش را داشته است، گفت این در  حالی است که شاهد کاهش ۳۵ درصدی مسافران و تعطیلی واحدهای تجاری در برخی شهرها و مناطق آزاد ایران هستیم.

دکتر انصاری‌لاری ادامه داد:

از بین حدود ۲ هزار هتل فعال کشورمان ۷  درصد از ظرفیت هتل، اتاق و تخت اقامتی بر اساس آمارهای ارائه شده توسط رئیس جامعه هتلداران کشور متعلق به جزیره کیش است و  ۱۱ هتل از بین ۵۳ هتل ۵ ستاره کشور در جزیره کیش وجود دارد که ۲۰ درصد از آمار کشوری است.

ایشان در ادامه تاکید کرد که با توجه به شرایط خاص کیش باید این جزیره به مقصد گردشگری پنج ستاره تبدیل شود. در این خصوص کیش آماده است مدرسه عالی هتلداری را در همکاری مشترک بین سازمان منطقه آزاد کیش، سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و جامعه هتلداران کشور در کیش را راه‌اندازی کند و جزیره کیش به مرکز آموزش عالی هتلداری، پذیرایی و خدمات حوزه گردشگری تبدیل شود. جزیره کیش ظرفیت‌های خوبی برای اجرای این طرح به‌لحاظ زیرساخت‌های موجود و سهولت تردد برای اساتید بین‌المللی به‌دلیل عدم نیاز به دریافت روادید، دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام آمادگی در این خصوص گفت:

جزیره کیش می‌تواند محل فعالیت یک مدرسه عالی هتلداری با استانداردهای بین‌المللی باشد. بنابراین در خصوص راه‌اندازی این مرکز از فعالان این حوزه و مسئولان سازمان میراث فرهنگی دعوت به همکاری می‌کنم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه