گردشگران چینی، ولخرج ترین گردشگران دنیا شناخته شدند

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰
گردشگران چینی، ولخرج ترین گردشگران دنیا شناخته شدند

طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، گردشگران چینی، با هزینه کردن مبلغی معادل ۲۵۸ میلیارد دلار ولخرج‌ترین گردشگران دنیا هستند. 

طبق یک گزارش منتشر شده از سازمان گردشگری جهانی (UNWTO) در روز دوشنبه، چین کماکان «رهبر سفرهای خارجی جهانی» است. این گزارش تحت عنوان «نسخه نکات برجسته گردشگری ۲۰۱۸ سازمان جهانی گردشگری» اشاره کرد که گردشگران چینی حدود ۲۵۸ میلیارد دلار در گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۱۷ خرج کرده‌اند؛ چیزی معادل یک پنجم کل مبلغ خرج‌شده در صنعت گردشگری در سراسر جهان.

گزارش سازمان جهانی گردشگری اذعان کرد که کل ورودی گردشگری بین‌المللی با ۷ درصد رشد در سال ۲۰۱۷، با بیشترین نرخ رشد از سال ۲۰۱۰، به ۱۳۲۳ میلیون نفر رسیده است.

این نرخ رشد در ورودی گردشگران، منجر به یک افزایش قوی در صادرات تولیدشده توسط گردشگری شد و آن را به ۱٫۶ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ رساند.

سازمان گردشگری جهانی توضیح داد که نتایج سال ۲۰۱۷، تحت تاثیر تقاضای مسافرتی پایدار برای مقاصد گردشگری سراسر دنیا و همچنین بهبود شرایط کشورهایی که در سال‌های اخیر از مشکلات امنیتی رنج می‌بردند، است.

این سازمان همچنین نشان داد که چگونه بهبود شرایط اقتصادی کشورهایی چون برزیل و روسیه به مقاصد گردشگری مشهور و تازه شناخته‌شده سود رسانده است. فرانسه کماکان محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان در سال ۲۰۱۷ بود و کشور اسپانیا در این لیست به پله دوم محبوبیت صعود کرد. ژاپن نیز پس از شش سال رشد دو رقمی در ده مقصد برتر گردشگری سال ۲۰۱۷ قرار گرفت.

داده‌های گردشگری اوایل سال ۲۰۱۸ نیز تایید می‌کنند که گردشگری بین‌المللی در سال جاری با رشد ۶ درصدی در چهار ماهه اول سال، به پیشرفت خود ادامه داده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه