برای خواب راحت در سفر به چه وسایلی نیاز دارید؟

مریم آقائی
مریم آقائی سه شنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
 برای خواب راحت در سفر به چه وسایلی نیاز دارید؟

خواب راحت یکی از نیازهای هر انسانی است، مخصوصا در سفر. اما در عین حال راحت خوابیدن در سفر مشکل است و نیاز به برخی ملاحظات دارد.

وقتی برای یک سفر برنامه‌ریزی می‌کنید، بیشتر از هر چیزی به فعالیت‌هایتان در هنگام سفر و کارهایی که قرار است انجام دهید و دیدنی‌های مقصد توجه می‌کنید، اما معمولا فراموش می‌کنید که برای همه‌ی این‌ها باید شب‌ها خواب راحتی داشته باشید. شرایط خوابیدن یکی از چیزهایی است که در هنگام سفر خیلی تحت تأثیر قرار می‌گیرد و ممکن است برای شما دردسرساز شود. در عین حال خواب درست و به اندازه از جمله مواردی است که باید در مسافرت از آن بهره ببرید تا مسافرت خوشی را تجربه کنید. چون هیچ چیز بیشتر یک ذهن خسته و خواب‌آلود مسافرت و تعطیلات خراب نمی‌کند.

در این مقاله از کجارو قصد داریم ۱۰ وسیله‌ای را که به شما کمک می‌کند تا در مسافرت خواب راحتی داشته باشید و از مسافرت خود لذت ببرید، معرفی کنیم.

۱. بالش یا زیرانداز با ویژگی طب فشاری

بالش

شاید عجیب به نظر برسد، اما از نظر پزشکی ثابت شده است که این بالش‌ها علاوه بر مزایای دیگری که دارند،  به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کنند. ویژگی‌ این بالش‌ها این است که هم به‌عنوان زیرانداز و هم به‌عنوان بالش قابل استفاده هستند و روی نقاط فشار بدن، فشار وارد می‌کنند.

۲. قفل درب

این وسیله‌ی کوچک که به راحتی در چمدان شما جا می‌شود، به شما کمک می‌کند تا در مکان‌های ناآشنا احساس امنیت بیشتری داشته باشید. این نگه‌ دارنده‌ها معمولا برای هر نوع درب قابل استفاده هستند و مانع از باز شدن درب می‌شوند. داشتن چنین وسیله‌ای که باعث احساس امنیت می‌شود، به خواب بهتری برای شما می‌انجامد.

۳. روغن‌های ضروری و اسپری‌های لازم برای سفر

روغن

روغن‌هایی مانند روغن‌های آرامش‌بخش اسطوخودوس، بابونه و پالو سانتو باعث کاهش اضطراب شده و در نتیجه خواب بهتری برای شما به ارمغان می‌آورد پس ارزش آن را دارد که این روغن‌ها را به کیف لوازم آرایش خود اضافه کنید.

از طرفی اسپری‌ها و روغن‌های آرامش بخش باعث می‌شوند تا رایحه‌ی آن‌ها در تمام فضا پخش شود. البته بهتر است اگر در فضای مورد استفاده با کسی شریک هستید، از موافقت او با این کار مطمئن شوید؛ چون ممکن است برخی افراد از بعضی رایحه‌ها خوش‌شان نیاید.

۴. نور در شب

یک چراغ کوچک که در شب نور کمی ایجاد می‌کند، اثری مشابه قفل در دارد. یعنی برای شما احساس امنیت بیشتری به ارمغان می‌آورد. از طرفی باعث می‌شود اگر در نیمه‌ی شب از خواب بیدار شدید و نیاز به نور داشتید، لازم نباشد در یک اتاق ناآشنا به دنبال کلید چراغ بگردید.

۵. کیسه خواب

کیسه خواب

اگر از نشستن و خوابیدن روی صندلی هواپیما یا تخت‌های هتل یا مهمانخانه بدتان می‌آید، یک کیسه خواب ویژه، آن چیزی است که شما برای یک خواب راحت در شب به آن نیاز دارید؛ چون دیگر لازم نیست نگران آن باشید که قبل از شما چه چیزی یا چه کسی روی این تخت قرار داشته است. این کیسه خواب‌ها بسیار شبیه کیسه خواب معمول هستند، اما بسیار سبک‌تر، ساده‌تر و جمع و جورتر.  استفاده از آن‌ها باعث می‌شود مرزی بین خودتان و محیط پیرامون‌تان ایجاد کنید که شما را از میکروب‌ها و حشرات حفظ کرده و باعث آرامش و راحتی‌تان می‌گردد.  این کیسه ممکن است در مدل‌های مختلف، ویژگی‌های اضافی دیگری هم داشته باشند مانند گرم‌کن، سردکن و غیره.

۶.  یک کتاب خوب

معمولا کتاب باعث می‌شود قبل از خوابیدن ذهن‌تان از تفکرات روزانه آزاد شده و راحت‌تر بخوابید.

۷. زیرانداز یوگا

یوگا

یک تمرین یوگا قبل از خواب یا قبل از پرواز باعث می‌شود بدن و ذهن‌تان آزاد و راحت شود و بتوانید راحت بخوابید یا در ارتفاع ۱۰۰۰۰ متری از زمین، راحت چرت بزنید. از طرفی زیرانداز یوگای معمولی سنگین است، اما با قدری جستجو می‌توانید زیراندازهای سبکی را که وزن کمی دارند، بیابید و آن را در چمدان سفر خود جا دهید.

۸. یک پتوی نسبتا سنگین

شاید این پتوها همسفر خوبی نباشند، چون تقریبا ۷ کیلوگرم به وزن چمدان شما اضافه می‌کنند؛ اما مسافران حساس، بدخواب و دارای استرس حتی حاضر هستند پتوهایی با وزن بیشتر را با خود همراه کنند تا خواب راحتی داشته باشند. ادعا می‌شود که این پتوها باعث کاهش استرس شده و در نتیجه فرد زودتر به خواب می‌رود. همچنین ادعا می‌شود که این پتوها به دلیل وزن‌شان باعث خوابی عمیق‌تر می‌شوند.

۹. دستگاه پخش موسیقی

موسیقی

این ابزار باعث می‌شود صداهای اضافی ترافیک یا صدای مزاحم نزدیک هتل را نشنوید یا حداقل یک شب بسیار تاریک را با صدای موسیقی پر می‌کند. در واقع این ابزار قرار است نقشی شبیه لالایی را بازی کند. شما را به سرزمین رویاها ببرد یا کنار دریا صدای امواج را بشنوید.

۱۰. یک یادگاری از خانه

می‌توانید یکی از ابزار یا وسایلی که در خانه در موقع خواب همراه شما بوده و به خواب‌تان آرامش می‌داده را همراه خود بیاورید، مانند پتوی مورد علاقه، بالش مورد علاقه، بیسکویت موقع خواب، عروسک یا حتی ماسک صورت. آنچه در خانه به خواب شما کمک می‌کرده، ممکن است در مسافرت هم به بهبود کیفیت خواب‌تان کمک کند.

 

 

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه