بهترین هتل های قم، دومین شهر زیارتی ایران

سعید  صالحی
سعید صالحی سه شنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
بهترین هتل های قم، دومین شهر زیارتی ایران

شهر قم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای مذهبی ایران است و به‌دلیل قرارگیری در مرکز کشور، از پر رفت‌و‌آمدترین شهرهایآن محسوب می‌شود. در این مقاله بهترین‌های قم معرفی شده‌اند.

قم یکی از قطب‌های مهم گردشگری مذهبی  ایران است و بسیاری از مسلمانان و شیعیان نقاط مختلف جهان برای زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) به این شهر سفر می‌کنند. همچنین موقعیت استراتژیکی که این شهر از نظر مسیر رفت‌وآمد استان‌های مختلف دارد، باعث شده است که هر سال گردشگران بسیاری از این شهر دیدن کنند یا در آن اقامت داشته باشند. استان قم با قرارگیری در جنوب استان تهران، شمال استان اصفهان، شرق استان مرکزی و غرب استان سمنان، به‌عنوان یکی از پل‌های ارتباطی مهم و ارزشمندی شناخته می‌شود.

آب و هوای این شهر گرم و نیمه خشک و میزان بارندگی در آن بسیار کم است. از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر می‌توان به مسجد جمکران،‌ کوه خضر نبی و حرم مطهر حضرت فاطمه‌ی معصومه (س) اشاره کرد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید،‌ در ادامه می‌توانید با بهترین‌ هتل‌های این شهر آشنا شوید. با انتخاب بهترین هتل برای خودتان می‌توانید مطمئن باشید که اقامتی دلنشین و فراموش‌نشدنی در این شهر زیارتی خواهید داشت.

هتل بین‌المللی قم

هتل بین المللی قم

هتل بین‌المللی قم همان طور که از نامش قابل حدس است، به‌دلایل متعدد برای مسافران خارجی گزینه‌ی بسیار خوبی به حساب می‌آید. مسئولان هتل بین‌المللی قم سعی کرده‌اند خدماتی مطابق با استانداردهای روز دنیا به مسافران ارائه دهند، از این جهت فضای راحتی را برای اقامت مسافران خارجی فراهم کرده‌اند. رستوران هتل با سرو غذاهای ایرانی و فرنگی آماده‌ی پذیرایی از مهمانان با هر نوع ذایقه‌ غذایی است. هتل بین‌المللی قم سالن‌های همایش و کنفرانس مجهزی برای برگزاری مراسم‌ رسمی دارد، از این جهت برای مسافرانی که با مقاصد تجاری به قم سفر کرده‌اند مناسب است. هتل بین‌المللی قم به مکان‌های زیارتی دسترسی خوبی دارد، مهمانان این هتل با ۳ دقیقه پیاده‌روی می‌توانند به حرم مطهر حضرت معصومه (س) برسند. این هتل علاوه بر نزدیکی به مکان‌های زیارتی و مذهبی به مراکز خرید مهم و بازارها نیز نزدیک و مشرف به رودخانه قم واقع شده است. در کل این هتل رونق زیادی به صنعت گردشگری قم بخشیده است. هتل بین‌المللی قم یکی از بهترین هتل‌های چهار ستاره در استان قم به حساب می‌آید. هتل بین‌المللی قم دارای هشتاد اتاق است که همه آن‌ها مجهز به مبلمان، سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون، یخچال و امکان ارتباط تلفنی مستقیم با کلیه کشورهای دنیا است.

  • قم، میدان امام خمینی (ره)، میدان سعیدی، چهارراه غفاری، سه‌راه خورشید، پل معصومیه

 

هتل المپیک قم

هتل المپیک

هتل المپیک قم نسبت به هتل‌های دیگر شهر قم قدمت بیشتری دارد. این هتل در سال ۱۳۸۶ در مرکز شهر و در میدان شهدا ساخته شده است و پیاده از حرم حضرت معصومه (س) ده دقیقه فاصله دارد. هتل المپیک ساختمان ۹ طبقه‌ای است که اتاق‌های متنوعی دارد و از نظر امکانات جزو مجهزترین هتل‌های قم محسوب می‌شود. هتل المپیک دارای پنج رستوران و تالار پذیرایی دارد. رستوران برلیان با سرو غذاهای فرنگی مناسب برای پذیرایی از مهمانان بین‌المللی است. تالار زمرد و تالار فیروزه برای ارائه‌ی خدمات جهت برگزاری مراسم‌های رسمی و غیررسمی است. هتل المپیک یک چایخانه‌ی سنتی روباز دارد که در صورت خوب بودن آب و هوا با فضایی آرام از مسافران پذیرایی می‌کند. از هتل چهار ستاره المپیک قم یکی از شیک‌ترین هتل‌های شهر قم اسم برده می‌شود. این هتل با امکانات مدرن و دکوراسیون زیبای اتاق‌ها و سوییت‌های خود به‌خوبی از مسافران پذیرایی می‌کند. از امکانات هتل المپیک می‌توان به سیستم‌های پیشرفته تهویه مطبوع و خنک کننده، اینترنت پر سرعت، سیستم مدرن صوتی و تصویری، اتاق‌ها تمیز، لابی و محوطه بیرونی نام برد. همچنین باید اشاره کرد که این هتل چشم‌انداز بسیار زیبایی از حرم مطهر حضرت معصومه (س) دارد.

  • قم، بلوار معلم، نبش کوچه‌ی سوم

 

هتل پارسیا قم

هتل پارسیا قم

بزرگترین و لوکس‌ترین هتل شهر قم هتل پارسیا است. هتل پارسیا، هتلی چهار ستاره است که بنای آن در ۹ طبقه و ۴۲ اتاق در سال ۱۳۹۱ ساخته شده است. یکی از امتیازات این هتل فاصله پانزده دقیقه‌ای تا حرم حضرت معصومه اس. هتل پارسیا ۴۲ اتاق دارد که همگی مبله هستند و امکانات کاملی دارند. برخورداری از امکاناتی مثل صرافی، واحدهای تجاری و آژانس مسافرتی داخل بخش تجاری، این هتل را به هتلی همه کاره تبدیل کرده است. به‌علاوه اینکه هتل دارای رستوران‌ و تالار پذیرایی مجللی نیز هست. هتل پارسیا تا مسجد جمکران هفده دقیقه فاصله دارد که به ویژگی‌های این هتل اضافه می‌کند. بازار قم و خانه امام خمینی (ره) در قم هم در فاصله هفده دقیقه‌ای هتل قرار دارند. ترمینال مسافربری ۲۱ دقیقه با این هتل فاصله دارد. دسترسی آسان به مرکز شهر و همچنین تالارهای چند منظوره با گنجایش‌های مختلف از دیگر امتیازهای این هتل به حساب می‌آید.

  • قم، انتهای بلوار محمدامین، میدان ارتش، ابتدای بلوار الغدیر

 

هتل آپارتمان نیاوران قم

هتل آپارتمان نیاوران قم

هتل آپارتمان نیاوران قم در پانزده دقیقه‌ای حرم حضرت معصومه (س) قرار گرفته است. این هتل آپارتمان در هفت طبقه در سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد. هتل نیاوران قم  شانزده واحد آپارتمان و سوییت دارد. آپارتمان‌ها و سوییت‌های این هتل سه ستاره مجهز به آشپزخانه و امکانات یک خانه هستند. همچنین این هتل در محوطه‌اش فضای سبز و پارک مختص بانوان دارد. از جمله دیگر ویژگی‌های این هتل دسترسی بسیار خوب آن به مرکز شهر و جاهای دیدنی شهر قم است. از هتل تا بازار قم در حدود یازده دقیقه و تا خانه امام خمینی (ره) در حدود پانزده دقیقه با ماشین راه است. این هتل آپارتمان درمجموع آماده پذیرایی شصت نفر به‌طور هم‌زمان است. در این هتل مهمان‌ها می‌توانند از امکاناتی مانند اینترنت رایگان در اتاق‌ها، وجود آشپزخانه در تمامی واحدها، لابی، کافی شاپ و اینترنت در لابی استفاده کنند.

  • قم، میدان هفتا و دو تن ، ابتدای بلوار شهید بهشتی

هتل صادقیه قم

هتل صادقیه قم

هتل صادقیه قم، یکی از نزدیک‌ترین هتل‌های قم به حرم حضرت معصومه (س) در قم است. این هتل ۳ ستاره با حدود ۳۷۰۰ متر زیربنا و بیست و هشت اتاق در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد. هتل صادقیه مطابق با اصول معماری اسلامی طراحی و ساخته شده که زیبایی آن را زیادتر کرده است. پشت بام هتل مشرف به حرم است که یکی از دلایل محبوبیت این هتل علاوه بر نزدیکی به حرم به شمار می‌آید. شعبه‌ای از رستوران شاندیز صفدری مشهد در این هتل قرار دارد.

  • قم، بلوار بهار، بهار ششم

هتل آپارتمان فردوس قم

هتل آپارتمان فردوس قم

هتل آپارتمان فردوس قم در خیابان انقلاب و بلوار عمار یاسر این شهر قرار دارد و برای آن دسته از مسافرانی که زیارت حرم حضرت معصومه (س) برای آن‌ها در اولویت است یک هتل ایدئال به حساب می‌آید. چون فاصله این هتل تا حرم با پای پیاده تنها در حدود ۶ دقیقه است. این هتل دو ستاره در سال ۱۳۸۳ کارش را شروع کرده و در سال ۱۳۹۳ مورد بازسازی قرار گرفته است که در این سال امکانات جدیدی به آن اضافه شد. هتل فردوس در ۶ طبقه دارای شانزده واحد آپارتمان یک خواب و دو خواب و چهار سوییت مبله است. رستوران و کافه تریای این هتل هم برای ارائه خدمات به مشتریان هستند. از ویژگی‌های دیگر این هتل وجود رستوران‌های زیاد در اطراف آن است. هتل فردوس قم با بازار قم و مسجد جمکران به‌ترتیب هفت و یازده دقیقه با ماشین فاصله دارد. دسترسی آسان از هتل به بزرگراه ها، ترمینال مسافربری، ایستگاه راه‌آهن، مراکز تجاری و گردشگری شهر قم از دیگر ویژگی‌های این هتل آپارتمان به شمار می‌آید.

  • قم، خیابان انقلاب، بین عمار یاسر و سجادیه

هتل آپارتمان فدک قم

هتل آپارتمان فدک قم

یکی از هتل آپارتمان‌های خوب شهر زیارتی قم، هتل آپارتمان فدک است. هتل آپارتمان فدک با فاصله ده دقیقه‌ای از حرم حضرت معصومه (س) قرار گرفته است. یکی دیگر از ویژگی‌هایش داشتن یک سفره خانه روی پشت‌بام این هتل است که چشم‌انداز زیبایی به شهر قدم و حرم مطهر دارد. سوییت‌های این هتل سه ستاره نیز تجهیزات کاملی دارند و تمیزی و راحتی آن‌ها، نظر بسیاری از مهمانان هتل را جلب کرده است. خوش مسیر بودن یکی دیگر ویژگی‌های هتل آپارتمان فدک است. تا بازار قم و خانه امام خمینی (ره) هشت دقیقه با ماشین فاصله است. همچنین تا مکان‌های دیدنی مثل دهکده تفریحی ورزشی پرشین، خانه تاریخی ملاصدرا و مدرسه فیضیه تنها چند دقیقه فاصله است. طراحی لابی و اتاق‌های هتل کاملا جدید و شیک است. رستوران این هتل در تراس مجموعه واقع شده و چشم‌اندازی زیبایی از حرم مطهر و شهر دارد.

  • قم، خیابان حجتیه، نبش کوچه دوم، هتل فدک

 

هتل استقلال قم

هتل استقلال قم

یکی از مجلل‌ترین هتل‌های قم که زمان زیادی از عمر آن نمی‌گذرد. هتل استقلال قم در سال ۱۳۹۰ ساخته شده و دارای ۹ طبقه است. این هتل در ده دقیقه‌ای حرم معصومه (س) واقع شده است و مسجد جمکران نیز با آن فاصله‌ای کمی دارد. هتل استقلال در حقیقت مجموعه‌ای اقامتی، گردشی و تفریحی است که مراکز خرید زیادی هم دارد. اتاق‌های هتل نیز دارای تنوع زیادی هستند و هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهند. سوییت، اتاق‌های یک و دو خوابه و آپارتمان رویال که با جدیدترین امکانات تجهیز شده‌اند. هتل استقلال هتل چهار ستاره‌ای است که امکانات زیادی دارد. امکاناتی مانند سالن همایش، تالار پذیرایی، رستوران و کافی شاپ، کتابخانه، آرایشگاه و خودپرداز تنها بخشی از امکانات این هتل را هستند. هتل استقلال تا فرودگاه قم چهل دقیقه فاصله دارد.

  • قم، ۵۵ متری بزرگراه عمار یاسر، نبش کوچه نهم

 

هتل کریمه قم

هتل کریمه قم

هتل کریمه قم نزدیک‎‌ترین هتل به حرم حضرت معصومه (س) است و با پای پیاده کمتر از دو یا سه دقیقه با حرم مطهر فاصله دارد. به همین دلیل این هتل انتخاب بیشتر مسافرانی است که تنها به قصد زیارت حرم حضرت معصومه (س) به قم سفر می‌کنند. اما فقط حرم مطهر نیست که در نزدیکی هتل کریمه قرار گرفته است. مسجد جمکران، مسجد جامع، مدرسه فیضیه، بازار قم، ایستگاه راه‌آهن و سایر مکان‌های مهم این شهر هم از هتل کریمه به‌راحتی قابل دسترسی هستند. معماری بیرونی هتل کریمه بافت سنتی و زیبایی دارد که با فضای کلی شهر قم هم‌خوانی و یکدستی جالبی ایجاد کرده و این هتل چهار ستاره در سال ۱۳۹۰ ساخته شده است. هتل کریمه با زيربنا ۵۱۰۰ متر و در پنج طبقه شرايط مطلوبی را براي اقامت مسافران شهر قم فراهم می‌کند.

  • قم، ميدان آستانه، جنب حرم مطهر، روبروي هتل بين‌المللي قم

 

هتل خورشید قم

هتل خورشید قم

هتل خورشید قم یکی از هتل‌های چهار ستاره این شهر است که از سال ۱۳۸۹ آغاز به کار کرده است. حداکثر فاصله‌ این هتل با مراکز تجاری، زیارتی، تاریخی با ماشین ۲۰ دقیقه است. مرکز تجاری خورشید در کنار پارکینگ طبقاتی هتل خدمات رفاهی متفاوتی به مسافران ارائه می‌کند. این هتل تنها هتل در شهر قم است که به سیستم تصفیه‌ آب شیرین مجهز شده است و آب موجود در تمام لوله‌های آن کاملا شیرین است. چشم‌انداز تعدادی از اتاق‌ چهل و هشت اتاق هتل رو به حرم مطهر حضرت معصومه (س) است که می‌تواند به جذابیت‌های این هتل اضافه کند. رستوران، تالارهای پذیرایی مجزا، سالن آمفی تئاتر، سالن همایش و کافی شاپ از سایر امکانات هتل خورشید به حساب می‌آید.

  • قم، انتهای خیابان امام خمینی (ره)، بعد از چهارراه غفاری، نبش سه راه خورشید

 

هتل آپارتمان زرین قم

هتل آپارتمان زرین قم

هتل دو ستاره زرین یکی از هتل‌ های مقرون به‌صرفه شهر قم است. از هتل تنها با ده دقیقه پیاده‌روی می‌توان به حرم حضرت معصومه (س) رسید. هتل زرین دارای اتاق‌ها و سوییت‌های دو تخته و آپارتمان‌های یک و دو خوابه است که همه واحدهای اقامتی آن آشپزخانه هم دارند که مسافران می‌توانند در آن‌ها آشپزی کنند و هزینه‌های خود را پایین‌تر هم بیاورند. این هتل در قلب شهر قم واقع شده و به بازار قم، مسجد جمکران و مدرسه فیضیه بسیار نزدیک است. امکاناتی مثل رستوران، پارکینگ و آسانسور هم در این هتل تدارک دیده شده است.

  • قم، خیابان امام خمینی (ره)، چهارراه غفاری، کوچه نمازی، جنب بانک ملت

هتل بین‌المللی جمیل 

هتل بین‌المللی جمیل 

هتل بین‌المللی جمیل به‌دلیل واقع شدن در خارج از محدوده‌ی طرح ترافیک و به‌طور هم‌زمان نزدیک بودن به حرم مطهر حضرت معصومه (س)، نسبت به سایر هتل‌های قم دسترسی راحت‌تری برای میهمانان فراهم می‌کند. این ویژگی مهم این هتل را به انتخاب اول بسیاری از مسافرها و کاروان‌هایی تبدیل کرده است که با وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی مسافرت می‌کنند. رستوران هتل جمیل در فضایی دل‌باز در طبقه دوم لابی آن واقع شده است. این رستوران از زمان صبحانه تا شام با غذاهای گوناگون ایرانی و فرنگی به‌صورت سلف سرویس (بوفه) به مسافرها خدمات ارائه می‌دهد.

  • قم ، ۴۵ متری عمار یاسر

هتل تشریفات 

هتل تشریفات 

هتل سه ستاره تشریفات قم یکی از نزدیک‌ترین هتل‌ها به حرم مطهر حضرت معصومه (س) است که زمان تقریبی آن در حدود دو دقیقه است. این هتل دقیقا مقابل حرم مطهر حضرت معصومه (س) قرار دارد و همین موضوع باعث شده است به راه‌آهن و مراکز خرید قم دسترسی خوبی داشته باشد. طراحی مدرن و سرویس‌دهی خوب این هتل با توجه به هزینه‌های پرداخت، آن را به یک هتل محبوب در بین مسافران شهر قم تبدیل کرده است. پرسنل این به زبان هاي انگليسي و عربي مسلط هستند. از دیگر ویژگی‌های این هتل پذیرایی از مسافران در حین پذیرش با نوشيدني گوارا و متنوع است که با توجه به گرم بودن آب‌و‌هوای شهر قم می‌تواند قابل‌توجه باشد.

  • قم ، خیابان اراک (امیرکبیر)

هتل رز

هتل رز

هتل دو ستاره رز در خیابان امام خمینی (ره) شهر قم واقع شده است. این هتل در نزدیکی مراکز تجاری و اداری این شهر قرار گرفته است که یکی از ویژگی‌های این هتل به حساب می‌آید. هتل رز قم با امکاناتی نظیر لابی، اينترنت رايگان، سویيت های مجهز با سرويس ايرانی و فرنگی می‌تواند یک گزینه خوب و مقرون به‌صرفه اقامتی در شهر قم باشد.

  • قم، خیابان امام (ره)،‌میدان امام خمینی (ره)

هتل الوند

هتل الوند

مجموعه گردشگری، رفاهی، ورزشی الوند در قلب شهر قم در فاصله یک کیلومتری حرم مطهر حضرت معصومه (س) واقع شده است. این مجموعه گردشگری دارای کادری متخصص و آموزش دیده در زمینه های مختلف تغذیه، ورزش، سلامت و گردشگری است که تجهیزات پیشرفته و مدرن این هتل به ویژگی‌های آن افزوده است. امکانات منحصربه‌فرد این مجموعه به‌ویژه سالن‌های و امکانات ورزشی آن موجب شده است در بین مسافران شهر قم به یک انتخاب برتر تبدیل شود.

  • قم، ۳۰ متری هنرستان، خیابان بسیج ۲۵، نبش خیابان دانش ۲

هتل امامی 

هتل امامی 

هتل امامی قم در سال ۱۳۹۳ در مرکز این شهر افتتاح شده است. این هتل دو ستاره از جهت دسترسی به حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مراکز خرید موقعیت خوبی دارد. هتل امامی در چهار طبقه ساخته شده و دارای سیزده اتاق با ظرفیت چهل و سه تخت است.

  • قم، چهارراه غفاری

هتل آپارتمان ماهان 

هتل امامی 

هتل دو ستاره ماهان در سال ۱۳۹۰ در کنار حرم مطهر حضرت معصومه (س) فعالیت خود را آغاز کرده است. این هتل آپارتمان مجهز به سوییت‌های دو، سه و چهار تخته است. سایر امکانات رفاهی و طراحی مدرن باعث محبوبیت آن شده است. سرویس‌دهی بسیار مناسب و پاکیزگی اتاق‌های آن هم یکی از نکات مثبت این هتل است.

  • قم، میدان سعیدی

هتل بین‌المللی مهسان

هتل بین‌المللی مهسان

هتل بین‌المللی مهسان ساختمانی با هشت طبقه و ۵۳ واحد اقامتی است. این هتل یکی از جدیدترین هتل‌های شهر قم به حساب می‌آید که در نوروز سال ۱۳۹۶ افتتاح شده است. رستوران و کافی‌شاپ این هتل چشم‌اندازی بسیار زیبا دارد. اتاق‌های هتل در بین طبقه دوم تا هفتم این هتل واقع شده است. این هتل به‌دلیل نوساز بودن بسیار مورد توجه مسافران قرار گرفته است. مکان این هتل در بلوار منتظری باعث شده است تا از نظر دسترسی به اماکن زیارتی و گردشگری قم در موقعیتی عالی قرار بگیرد. هتل چهار ستاره مهسان یکی از بهترین هتل‌ها از لحاظ دکوراسیون داخلی در شهر قم به حساب می‌آید.

  • قم، میدان مصلی، بلوار شهید منتظری، نبش کوی ۲۲/۱

عکس کاور مقاله: خبرگزاری تسنیم (عکاس: امیر ترابی)

مطالب مرتبط:

دیدگاه