تیلوند ایرلاینز ؛ معرفی ایرلاین های ایران و جهان

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
تیلوند ایرلاینز ؛ معرفی ایرلاین های ایران و جهان

تیلوند ایرلاینز (Tailwind Airlines) یکی از ایرلاین‌های خصوصی ترکیه است که در زمینه پروازهای چارتری فعالیت می‌کند.

تیلوند ایرلاینز (Tailwind Airlines)، با کد یاتا TI و ایکائو TWI، ایرلاینی خصوصی و ارزان‌قیمت متعلق به کشور ترکیه است که با ناوگانی جدید پرواز چارتری را به بیش از ۴۰ مقصد در اقصی نقاط جهان انجام می‌دهد. از این ایرلاین برای برگزاری برخی از تورهای ترکیه استفاده می‌شود.

دفتر مرکزی این ایرلاین در شهر استانبول قرار دارد و فرودگاه‌ بین‌المللی آنتالیا و فرودگاه صبیحه گوکچن قطب‌های آن محسوب می‌شوند.

تیلوند ایرلاینز

تاریخچه ایرلاین

تیلوند ایرلاینز در سال ۲۰۰۶ میلادی به‌عنوان بخشی از پروژه‌ای مشترک میان ترکیه و انگلستان تاسیس شد و نخستین پرواز آن نیز در ماه مه سال ۲۰۰۹ انجام شد. از اوت سال ۲۰۱۳، تیلوندایرلاینز پروازهای خود را به مقصدهای مختلفی در اروپا و آسیا گسترش داد.

ناوگان

ناوگان تیلوند ایرلاینز متشکل از پنج فروند هواپیمای بوئینگ 400-737 است.

تیلوند ایرلاینز

کلاس‌های پروازی

کلاس پروازی مجزایی در هواپیماهای این شرکت وجود ندارند، ولی خدمات و امکانات مختلفی مانند مجلات و نشریه‌های رایگان، بسته‌های ویژه، نوشیدنی و غذا‌های متنوع برای گیاهخواران، بیماران دیابتی و حساس به گلوتن و... ارائه می‌کند.

بار مجاز

حداکثر بار مجاز هر مسافر در پروازهای تیلوند ایرلاینز ۲۰ کیلوگرم است و در صورت اضافه بار مسافر ملزم به پرداخت هزینه است. البته میزان اضافه بار نیز نباید از ۳۰ کیلوگرم تجاوز کند.

تیلوند ایرلاینز

مقصدها

پروازهای تیلوندایرلاینز به شهرهای ترکیه و کشورهای بلژیک، بوسنی و هرزگوین، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایران (فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران و فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان)، ایتالیا، نروژ، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و... انجام می‌شوند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه