«رویداد هنری طهران» عازم قطر و استرالیا می‌شود

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۰
«رویداد هنری طهران» عازم قطر و استرالیا می‌شود

«رویداد هنری طهران» که به قصد برپایی به قطر و استرالیا برده می‌شود، در آخرین شب برگزاری میزبان حسین الهی‌قمشه‌ای بود.

در «رویداد هنری طهران» که به‌مدت سه روز در ساختمان موسسه فرهنگی اکو برگزار شده بود، آثاری از هنرمندان تجسمی، فرش و مد ایرانی به نمایش درآمده و سه گروه موسیقی «آقای سماع»، «ژیوار» و «لیان» نیز به اجرای برنامه پرداختند. این رویداد در آینده در قطر و استرالیا نیز به نمایش در خواهد آمد. سعیدمحمدزاد اکبری، مدیر مسئول این رویداد هنری گفته است:

متاسفانه در نمایشگاه‌هایی که امروز در کشور ما و برای ارائه فرش برگزار می‌شود، استاندارهای لازم رعایت نمی‌شود؛ مثلا فرش صفدرزاده که استاد مسلم فرش ایران است در کنار یک گبه عادی نمایش داده می‌شود. ما نخستین رویداد هنری طهران را برگزار کردیم تا بتوانیم شکل استانداردی از نمایش فرش را عملی کنیم و در کنارش به سه هنر دیگر مد، تجسمی و موسیقی هم بپردازیم. به همین دلیل در این نمایشگاه تنها ۱۱ قطعه فرش به نمایش گذاشتیم. 

از میان آثار به نمایش درآمده در این رویداد می‌توان به «بزرگترین فرش ریزباف جهان با ۹۲ میلیون گره، اثر استاد مرحوم صابر»، «تابلوفرش دستباف مینیاتور ضامن آهو، بافت تبریز»، «فرش دستباف، رنگ گیاهی سرخس ابریشم خالص، برنده تندیس فرش برتر ۱۳۹۶»،« فرش دستباف، اثر محمدعلی قره‌باغی، بافت تبریز چله ابریشم»، «تابلوفرش دستباف ناپلئون، بافت تبریز» آثار حجمی پرویز تناولی، محمود فرشچیان، رضا بدرالسماء،آداک جمشید‌زاده و مرتضی نداف اشاره کرد. همچنین لباس‌هایی بر اساس اصالت فرهنگی ایران نیز بخشی از آثار این نمایشگاه را تشکیل می‌دادند که وجه مشترک تمام آن‌ها «مولانا» بوده است.

عکس: ایرنا

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه