عملیات بازگشت زائران از مراسم حج آغاز شد

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
عملیات بازگشت زائران از مراسم حج آغاز شد

عملیات بازگشت حجاج ایرانی از سرزمین وحی، صبح روز دوشنبه با پرواز فوق‌العاده از عربستان سعودی به فرودگاه امام، آغاز شده است.

نخستین پرواز حاجیان ایرانی در ساعت ۲:۳۰ صبح امروز در فرودگاه امام خمینی به زمین نشست. علاوه بر این فرودگاه، فرودگاه بوشهر نیز دومین میزبان حاجیان ایرانی خواهد بود؛ و در مجموع ۱۹ فرودگاهی که اعزام حاجیان را بر عهده داشتند، پذیرش آن‌ها را نیز بر عهده خواهند داشت. حسن اسفندیاری، قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها درباره چگونگی برنامه‌ریزی انجام شده گفته است:

بازگشت حاجیان ایرانی از ۵ شهریور آغاز می‌شود و تا ۲۵ همین ماه ادامه خواهد داشت. در این برنامه ۳۲۰ پرواز در دستور کار قرار دارد که در این مدت تمام ۸۶ هزار زائر ایرانی به کشور باز می‌گردند.

به گفته استفندیاری، در این میان، ۱۹۰ پرواز از سوی ایران‌ ایر و ۱۳۰ پرواز از سوی شرکت سعودی، کار بازگشت زائران را انجام خواهند داد.

با توجه به اینکه حدود ۸۶ هزار ایرانی از ۲۷ تیر تا ۲۴ مرداد امسال برای انجام مناسک حج، به عربستان اعزام شده‌اند، اسفندیاری درباره تعداد استقبال‌کنندگان در فرودگاه گفته است:

شرکت فرودگاه‌ها تلاش کرده است تا در فرودگاه‌های مختلف فضایی مناسب برای استقبال‌کنندگان در نظر بگیرد. به این ترتیب خانواده‌ها می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مسیر منتهی به فرودگاه، رفت و آمد داشته باشند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه