گرجستان به مقصد سرمایه گذاری ایرانیان تبدیل شده است

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
گرجستان به مقصد سرمایه گذاری ایرانیان تبدیل شده است

سرمایه‌گذاری در گرجستان که تا پیش از این در بین ایرانیان با سطوح بالای اقتصادی انجام می‌گرفت، اکنون در بین لایه‌های میانی جامعه دیده می‌شود.

اکنون از بیشتر شهرهای کشور پرواز به گرجستان اختصاص داده شده و سرمایه‌گذاری در کشورهای گرجستان و ترکیه، حتی در طبقات متوسط جامعه رو به افزایش است. مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این‌باره گفته است:

متاسفانه این موضوع طی سال‌های اخیر افزایش داشته است و باید برای آن چاره‌اندیشی شود، چون هم جامعه و در نهایت آن دسته از افرادی که در کشور دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند، آسیب می‌بینند. اگر دولت در زمینه اجرای تمهیدات برای خروج سرمایه از کشور لایحه بیاورد، ما آن را هرچه سریع‌تر در مجلس بررسی خواهیم کرد.

لاهوتی معتقد است جابه جا کردن یک دلار پول در تمام دنیا حساب و کتاب دارد، و به‌عنوان مثال دولت گرجستان باید حداقل معادل ۵۰ درصد از گردشگرانی ایرانی که به گرجستان می‌روند، گردشگر به ایران بفرستد.

لاهوتی با اشاره به ۱۰ میلیون گردشگر خروجی از ایران در سال، افزود:

سفر به دیگر کشورها در عید امسال ۹ درصد افزایش داشته است. با این وصف اگر هر گردشگر ۲ هزار دلار هزینه کند، ما با عدد وحشتناک خروج ۲۰ میلیارد دلار از کشور مواجه هستیم و این سوال مطرح است که در ازای ۲۰ میلیارد دلار خروج از کشور به واسطه گردشگران ایرانی، چه مقدار ارز در این حوزه وارد می‌شود؟

مطالب مرتبط:

دیدگاه