باغ مدیترانه ای در جایی که هیچ‌‌ کس فکرش را نمی‌کند

نسیبه گودرزی
نسیبه گودرزی سه شنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
باغ مدیترانه ای در جایی که هیچ‌‌ کس فکرش را نمی‌کند

آب و هوای سواحل مدیترانه به خاطر معتدل بودن و داشتن گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری بسیار معروف است. با یکی از بهترین نمونه‌های شبیه‌سازی شده آن در آمریکا آشنا شوید.

تجسم کنید که در یک باغ پر از گل‌های معطر قدم می‌زنید، ‌جایی که آب و هوای دلنشین مدیترانه‌ای را در ذهن شما زنده می‌کند. با این تفاوت که این‌بار می‌توان این تجربه خاص را در یک نقطه‌ای که کم‌ترین شباهت را به آب و هوای مدیترانه‌ای دارد،‌ تجربه کنید. منطقه ای روستایی در میشیگان  آمریکا

یک باغ و بازار گل بزرگ و زیبا که بازدیدکننده‌ها می‌توانند از آب و هوای مدیترانه‌ای دلنشین آن لذت ببرند. اسم این جاذبه زیبا،‌ «مزرعه و بازارچه چری پوینت» (Cherry Point Farm and Market) است. همچنین در این باغ بازدیدکننده‌ها می‌توانند با دستان خود از گیاهان دارویی بچینند. البته نباید از زیبایی‌های بی‌حد و مرز این باغ موقع شکوفه‌زدن گیاهانش گذشت. این باغ رویایی در منطقه‌ای به نام «شلبی» (Shelby) در ایالت میشگان آمریکا قرار دارد که در حدود فاصله یک ساعته از «تپه‌های شنی دریاچه نقره‌ای»  (Silver Lakes Sand Dunes) قرار دارد.

این باغ یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های شبیه‌سازی شده در دنیا است که مسافرها می‌توانند هنگام بازدید از دریاچه معروف میشیگان از این باغ هم بازدیدی داشته باشند و از بازار میوه‌های خوشمزه آن خرید کنند.

باغ مدیترانه ای

دریاچه میشیگان هم که یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی دنیا است که نیازی به معرفی آن نیست. البته به جز خرید میوه‌های تازه و مرباهای خوشمزه، ‌دلیل دیگری هم وجود دارد تا یک بازدیدکننده مسافت حدود یک ساعته بین دریاچه میشیگان و این باغ پر از گل را طی کند. بازدید از باغ شبیه‌سازی شده مدیترانه‌ای این جاذبه گردشگری کاملا رایگان است و هر بازدیدکننده می‌تواند از قدم زدن در این باغ پر از بوهای خوب، ‌نهایت لذت را ببرد. تجربه قدم زدنی که در خاطره هر کسی ماندگار خواهد شد.

ساختار این باغ شبیه‌سازی شده به شکلی است که از بالا شبیه به یک گل به نظر می‌رسد و دور تا دور آن بوته‌های از گل‌های شکوفه زده است. این باغ و دورنمای شبیه به گل آن به قدری بزرگ است که از طریق نرم‌افزار گوگل اِرث به راحتی قابل دیدن خواهد بود. گل‌های اسطوخدوس این باغ تا اواسط ماه جولای دارای شکوفه‌های زیبایی می‌شود که حتی اواخر ماه آگوست می‌توان از دیدن رنگ بنفش آن‌ها لذت برد. وقتی بازدیدکننده‌ها خود را به وسط این باغ شبیه‌سازی شده برسانند، ‌می‌توانند انواع گیاهان دارویی کاشته شده در مرکز آن را ببینند. گیاهان دارویی که در تابستان به بار می‌نشینند و به زیبایی‌های این باغ بیش از پیش اضافه می‌کنند.

باغ مدیترانه ای

با توجه به مدیترانه‌ای بودن فضای این باغ بیشتر گیاهان موجود در آن تابستانه هستند، برای همین زمان بازدید آن از ماه سپتامبر تا اواخر اکتبر است که هر گیاه آن به نهایت زیبایی و رشد خود رسیده است. تجربه قدم زدن در این باغ یک لذت فراموش‌نشدنی برای هر بازدیدکننده خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه