از جشنواره های دیدنی دانمارک بیشتر بدانید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
از جشنواره های دیدنی دانمارک بیشتر بدانید

دانمارک از کشورهای اروپایی است که جشنواره‌های زیادی به خصوص جشنواره‌های موسیقی را با حضور هزاران نفر از مردم محلی و گردشگر خارجی برگزار می‌کند.

دانمارک از کشورهای پرانرژی اروپا به‌شمار می‌رود که تقویم آن پر از رویدادها و جشنواره‌های متعدد نظیر جشن‌های مذهبی، سلطنتی، ورزشی و غیره است. علاوه براین، صحنه موسیقی نیز با غرور زیادی توسط مردم محلی برگزار می‌شود که شامل رویدادهای موسیقی هیجان‌انگیز در طول سال است. جالب است بدانید اکثر جشنواره‌های دانمارک در پایتخت این کشور، ?????? اتفاق می‌افتد. در واقع کپنهاگ در طول سال میزبان جشنواره‌های متعدد هنر، فیلم، موسیقی، آشپزی و... است و هر شخصی با هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد.

۱. جشنواره غذا و آشپزی کپنهاگ

جشنواره های دانمارک

جشنواره آشپزی کپنهاگ یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های غذا در اروپای شمالی محسوب می‌شود و فرهنگ غذایی این کشور را به نمایش می‌گذارد. در ماه‌های آگوست و سپتامبر به مدت ده روز می‌توانید گوشه‌ای از غذاهای جدید نوردیک را بچشید. علاوه بر این مراسم‌هایی به زبان انگلیسی برای بازدیدکنندگان خارجی در نظر گرفته شده است.

۲. جشنواره استروم کپنهاگ

جشنواره های دانمارک

جشنواره استروم (Strøm Festival) در نقاط مختلف شهر کپنهاگ نظیر مترو، برج ناقوس کلیساها و... برگزار می‌شود و محل تجمع بهترین و متبحرترین نوازندگان موسیقی الکترونیک است. در این جشنواره هر سال، کنسرت‌های رایگان زیادی یا حضور چهره‌های برجسته در صحنه موسیقی الکترونیک برپا می‌شود.

۳. جشنواره راسکیلد

جشنواره های دانمارک

جشنواره راسکیلد (Roskilde Festival)، بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و موسیقی در اروپای شمالی است که توسط یک سازمان غیرانتفاعی اداره شده و تمام درآمد حاصل از آن صرف اهداف بشردوستانه و فرهنگی می‌شود. این جشنواره اولین بار در سال ۱۹۷۱ برگزار شد و به مرور بر ابعاد و شهرت آن افزوده شد، به نحوی که اکنون حدود ۸۰ هزار نفر سالیانه از اقصی نقاط دنیا به این رویداد ترکیبی هنر، موسیقی و کمپینگ روانه می‌شوند.

جشنواره راسکیلد بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و موسیقی در اروپای شمالی است

هنرمندان مشهور بین‌المللی نظیر باب مارلی، متالیکا و... طی سال‌های گذشته در این مراسم شرکت کرده‌اند و می‌توانید علاوه بر موسیقی‌های متداول، سبک‌های جدید را نیز تجربه کنید. بسیاری از دانمارکی‌ها به این جشنواره می‌آیند و خیلی از افراد فقط به‌خاطر حس و حال اطراف کمپ‌ها، از این جشنواره استقبال می‌کنند.

۴. جشنواره دیستورشن

جشنواره های دانمارک

جشنواره دیستورشن (Distortion) از سال ۱۹۹۸، حد و مرز فرهنگ زندگی خیابانی و مهمانی را در هم شکسته است و طی یک هفته با غوغای ارکستر و موسیقی همراه است. این مراسم شامل جشن‌های خیلی بزرگ در طول روز، اجرای موسیقی‌های جدید در شب و دو روز جشن و پایکوبی در بندر کپنهاگ می‌شود.

هیاهوی این خیابان‌ها مورد استقبال هزاران شرکت‌کننده‌ای قرار می‌گیرد که در ازای پرداخت پول در آن شرکت کرده‌اند. این پول بعد از مراسم صرف تمیز کردن خیابان‌ها می‌شود.

۵. جشنواره تابستانی کپنهاگ

جشنواره های دانمارک

تعداد کمی جوان مستعد در فضای فوق‌العاده زیبای Charlottenborg Kunsthal مشغول اجرای کنسرت‌های موسیقی کلاسیک می‌شوند. جشنواره تابستانی کپنهاگ از سال ۱۹۶۹، هنرمندان جوان و جویای نام و مستعد در حوزه موسیقی را به مسیر موفقیت حرفه‌ای هدایت کرده است. هدف این جشنواره کنار هم قرار دادن ستاره‌های جوان و هنرمندان معروف است تا به بیننده پیشرفت و تغییر و تحولات هنر موسیقی را نشان دهد.

۶. جشنواره جاز کپنهاگ

جشنواره های دانمارک

جشنواره جاز کپنهاگ، یکی از زیباترین و الهام‌بخش‌ترین جشنواره‌های اروپا است که در ماه جولای برگزار می‌شود. کپنهاگ به خودی خود شهری چشم‌نواز است، اما با وجود کنسرت‌ها و اجراهای خیابانی، حس و حال جادویی پیدا می‌کند و جای تعجب ندارد که بسیاری از خارجی‌ها عاشق این شهر می‌شوند.

جشنواره جاز کپنهاگ، یکی از زیباترین و الهام‌بخش‌ترین جشنواره‌های اروپا است

بیش از ۲۵۰ هزار نفر در فصل تابستان در جشنواره جاز کپنهاگ شرکت می‌کنند. شهر کپنهاگ به لطف حضور موسیقی جاز در خیابان‌ها، میادین، کلوپ‌ها و سالن‌های معرکه کنسرت، به شدت سرزنده و پرشور می‌شود. این مراسم یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های موسیقی شهر است و در سال ۲۰۱۸، چهلمین سالگرد خود را جشن خواهد گرفت. نکته جالب این جشن در آن است که می‌توانید کودکان را به کنسرت‌های جاز مناسب کودکان در سطح شهر ببرید.

۷. جشنواره اپرای کپنهاگ

جشنواره های دانمارک

جشنواره اپرای کپنهاگ در خارج از سالن‌های سنتی تئاتر برگزار می‌شود و نوای موسیقی را در خیابان‌ها، مترو و راه‌های آبی کپنهاگ طنین‌انداز می‌کند. این جشنواره از ایده‌های نوآورانه و جدید استعدادهای بین‌المللی و مردم استقبال می‌کند. همه اقشار مردم از کسانی که با اپرا آشنا هستند و سایر افرادی که دوست دارند با این هنر زیبا آشنا شوند، خود را به این مراسم می‌رسانند.

۸. جشنواره بین ‌المللی مستند کپنهاگ

جشنواره های دانمارک

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند کپنهاگ از سال ۲۰۰۳ مشغول به کار شد و اکنون یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های فیلم مستند در اروپا به‌شمار می‌رود. این مراسم به دنبال حمایت از فیلم‌های مستقل و نوآورانه است و فیلم‌های تجربی، سینمای هنری و غیرداستانی معاصر را نمایش می‌دهد. علاوه بر این سمینارها، جلسات بحث و گفتگو و کنسرت‌های منتخب نیز برقرار است.

۹. جشن سال نو

جشنواره های دانمارک

جشن سال نو هر سال در گوشه و کنار شهر کپنهاگ جشن گرفته می‌شود و هزاران گردشگر و مردم محلی برای تماشای آتش‌بازی و فضای پرشور و حرارت جشن در میدان آمالین برگ (Amalienborg Square) جمع می‌شوند. رژه گارد سلطنتی در جلوی میدان انجام می‌شود و شکوه پادشاهی دانمارک را به رخ می‌کشد.

۱۰. جشنواره شب فرهنگ در کپنهاگ

جشنواره های دانمارک

جشنواره شب فرهنگ در کپنهاگ، تجربه‌ای خارق‌العاده را پیشکش افراد عاشق فرهنگ و تاریخ می‌کند. این مراسم هر سال در اواسط اکتبر برگزار می‌شود و درهای سایت‌های تاریخی نظیر کلیساها، موزه‌ها و گالری‌ها را به روی مردم باز می‌کند، جالب است بدانید که برخی از این اماکن فقط در همین شب به روی عموم باز هستند.

۱۱. جشنواره جاز زمستانی

جشنواره های دانمارک

همزمان با تعطیلات زمستانی دانمارک، جشنواره جاز زمستانی به مدت ۱۰ روز در فواصل ژانویه تا فوریه در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود و به حدی این مراسم معروف شده است که چندین کشور نوردیک نیز آن را جشن می‌گیرند.

۱۲. جشنواره آرهوس

جشنواره های دانمارک

جشنواره آرهوس یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های فرهنگی در اسکاندیناوی است که طی ۱۰ روز، از اواخر آگوست تا اوایل سپتامبر برگزار می‌شود. در طول این فستیوال، انواع تفریح‌ها در جای جای شهر به چشم می‌خورد و بازدیدکنندگان می‌توانند انواع جاذبه‌ها و نمایش‌های فرهنگی بی‌نظیر هنرمندان محلی، ملی و بین‌المللی را در قالب اجراهای موسیقی، رقص، فیلم و نمایشگاه‌های فرهنگی ببینند. این مراسم در کل شهر آرهوس نظیر پارک‌ها، سالن‌های اجتماع، کلیساها و سایر مکان‌های عمومی برپا است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه