بهترین مکان ها برای گردش و پیاده روی در سراسر جهان را بشناسید

سحر مردانه
سحر مردانه شنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
بهترین مکان ها برای گردش و پیاده روی در سراسر جهان را بشناسید

سفر همیشه با هیجان زیادی همراه است اما سفر به دل طبیعت کمی متفاوت‌تر است زیرا علاوه بر هیجان ممکن است با ماجراجویی‌های شگفت‌انگیزی نیز همراه شود. حال تصور کنید که قسمت‌‌هایی از این سفر را با پای پیاده طی کنید.

Lonely Planet، نام انتشاراتی مخصوص کتاب‌های راهنمای سفر است. این شرکت را که کتاب‌هایی با همین نام عرضه می‌کند، می‌توان یکی از مطرح‌ترین‌ها در عرصه‌ی تولید کتاب‌های راهنمای مسافرت دانست.

به‌تازگی در این کتاب ۵۰ مورد از مسیر‌های شگفت‌انگیز پیاده‌روی توسط کارشناسان سفر، شناسایی و معرفی شده است. این مسیر‌ها، شامل مسیر‌های به‌یادماندنی داخل شهر و همچنین مسیر‌های زیبا در دل طبیعت است که ممکن است به کوه، دشت یا دریاچه‌ای ختم شود.

اطلاعات ارائه شده در این کتاب تنها به نام بردن از مکان‌ها ختم نمی‌شود، بلکه اطلاعاتی نظیر بهترین زمان سفر، بهترین مکان برای اقامت، چگونه رفتن، کجا غذا خوردن و... نیز در این کتاب‌ها ارائه شده است. مکان‌هایی که در این کتاب نام برده شده است، با توجه به‌شدت سختی، مدت زمان رسیدن به انتها، شرایط محلی و امکان دسترسی، طبقه‌بندی شده‌اند.

در حال حاضر یکی از فعالیت‌های جذاب برای مسافران ماجراجو، بستن بند کفش‌ها و با پای پیاده راهی سفر و کشف کردن چیز‌های جدید است. به همین دلیل در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین مسیر‌های پیاده‌روی را معرفی خواهیم کرد.

۱. سه قله کیپ تاون (Cape Town)، آفریقای جنوبی

طبیعت

به سه قله‌ی معروف کوه‌های کیپ‌‌تاون صعود کنید تا چشم‌اندازی زیبا و فراموش‌نشدنی از این شهر را ببنید. این سه قله، نه از سخت‌ترین کوه‌ها برای صعود و نه از بلند‌ترین‌ها در آفریقای جنوبی هستند، اما نکته‌ای که باعث شده نام آن‌ها در کتاب سیاره تنها آورده شود، مسیر شگفت‌انگیزی است که برای تماشای زیبا‌یی‌های شهر طی می‌شود. اگر در کوهنوردی کمی حرفه‌ای باشید، می‌توانید در یک روز به هر سه قله صعود داشته باشید، اما هدف لذت بردن از مسیر است نه خسته کردن خود.

۲. کلیمانجارو (Kilimanjaro)، تانزانیا (Tanzania)

طبیعت

کوه کلیمانجارو با ارتفاع ۴۹۰۰ متر از دامنه و دارا بودن سه قله آتشفشانی، بلند‌ترین کوه آفریقا است. احتمالا فکر می‌کنید که صعود به آن سخت است، اما این کوه دارای سطحی نسبتا هموار و قابل دسترس است که حتی افراد مبتدی هم می‌توانند به آن صعود کنند. هیچ مهارت فنی و حرفه‌ای برای صعود به کلیمانجارو، ضروری نیست. حدود ۳۵ درصد از ۳۰ هزار مسافری که سالانه برای صعود بر فراز این کوه تلاش می‌کنند، نا‌موفق هستند؛ اما مابقی که مسیر را مدیریت می‌کنند و صعودی دل‌چسب را به دست می‌آورند، تماشای چشم‌اندازی فوق‌العاده را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

۳. Choquequirao، پرو

طبیعت

ماچو پیچو به‌معنای قله قدیمی، شهری بر فراز کوه‌ها است که توسط باستان‌شناسان کشف شده است. مسافران زیادی به پرو سفر می‌کنند تا فقط از ماچو پیچو بازدیدی داشته باشند. البته هجوم مسافران به این شهر گمشده کمی غیر قابل کنترل شده، اما منطقه باستانی چوکه کیرائو یکی دیگر آثار تاریخی به جا مانده از دوره اینکاها است که در جنوب پرو واقع شده است. این اثر تاریخی از نظر ساختار شباهت زیادی به ماچو پیچو دارد و در میان تپه‌ها نیز قرار دارد. کسانی که مشتاق به بازدید از این بنا هستند، باید دو روز را در مسیری زیبا پیاده‌روی کنند، اما در نهایت به چشم‌اندازی غیرقابل‌تصور دست خواهند یافت.

۴. اسکای‌لاین تریل (Skyline Trail)، کانادا

طبیعت

اسکای‌لاین تریل، در قلب رشته‌کوه‌های راکی، میان دریاچه مالین (Maligne Lake) و تنگه مالین در کانادا واقع شده است. نیمی از این مسیر در بالای رودخانه واقع شده و این منطقه دارای چندین یخچال طبیعی است، پس برخورد با خرس‌ها چیز عجیبی نیست. اما اگر به‌دنبال فرصت‌های چشم‌گیر و دستیابی به چشم‌انداز‌های رویایی هستید، سفر به این منطقه را از دست ندهید. البته بهتر است با تیم حرفه‌ای و مجهز همراه شوید.

۵. معابد مقدس شیکوکو (Shikoku’s)، ژاپن

طبیعت

شیکوکو، یکی از جزایر کوچک و البته مهم ژاپن است که به‌دلیل وجود معابد فراوان، به جزیره‌ای کاملا مذهبی تبدیل شده است. معابد مقدس و بودایی شیکوکو، دارای قدمتی بیش از ۱۲۰۰ سال هستند. تقریبا ۸۸ معبد در این جزیره وجود دارد که برای بازدید از تمامی آن‌ها باید حدود ۱۴۰۰ کیلومتر پیاده‌روی داشته باشید. این پیاده‌روی تقریبا از ۳۰ تا ۶۰ روز طول خواهد کشید. این روز‌ها زائرانی هستند که این مسیر‌ها را با وسیله طی می‌کنند، اما در این میان افرادی هم هستند که به روش سنتی و پای پیاده راهی می‌شوند، زیرا اعتقاد دارند که پیاده‌‌روی در این مسیر موجب روشنگری می‌شود. این مسیر دارای پستی و بلندی‌های زیادی است، اما در انتها ارزش واقعی و معنوی آن را درک خواهید کرد.

۶. دیوار بزرگ چین، چین

طبیعت

دیوار بزرگ چین، همواره قربانی ازدیاد جمعیت بیش از حد گردشگران و بازدید‌کنندگان بوده است، اما هنوز هم برخی از قسمت‌های آن برای پیاده‌روی و گردش پیشنهاد می‌شود. این دیوار با‌شکوه از حدود ۱۵ استان در چین می‌گذرد، اما در ۱۳۰ کیلومتری پکن روستای آرامی به نام Gŭběikōu وجود دارد که قسمت‌های بسیار قدیمی دیوار، یعنی مربوط به ۱۵۰۰ سال پیش در آن قابل‌مشاهده است. این بخش از دیوار که در این روستای چین قرار دارد، به‌دلیل کمتر شناخته شدن، دارای بازدید‌کنندگان کمی است. پیاده‌روی در امتداد این دیوار حداقل دو روز طول خواهد کشید. برای کسانی که می‌خواهند از شکوه و زیبایی این دیوار لذت ببرند، بازدید از این روستا بهترین فرصت است.

۷. سرزمین دریاچه‌ها، انگلستان

طبیعت

سر‌زمین دریاچه‌ها که در شمال غرب انگلستان واقع شده، به‌قدری زیبا و مسحور‌کننده است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این منطقه به‌طرز عجیبی زیبا و باور نکردنی است. یکی از جذاب‌ترین مسیر‌ها برای پیاده‌روی، مسیر دایره‌ای شکل اطراف دریاچه است که حدود دو ساعت و نیم زمان خواهد برد، اما ما توصیه می‌کنیم که یک روز کامل را به گشت‌وگذار در این سرزمین و اطراف دریاچه اختصاص دهید.

۸. سنتیئرو دگلی دی (Sentiero Degli Dei)، ایتالیا

طبیعت

سنتیئرو دگلی دی یا راه خدایان، مسیری فریبنده در امتداد سواحل زیبای آمالفی (Amalfi Coast) است که از شهر تپه‌ای Agerola تا Nocelle ایتالیا کشیده شده است. این راه دارای منظره بی‌نظیر دریایی است و از میان باغ‌های انگور قدیمی می‌گذرد. در این مسیر هشت کیلومتری میان این دو روستا، زمین‌های کشاورزی قدیمی هم به چشم می‌خورد. پیاده‌روی در این مسیر بیشتر از چند ساعت زمان شما را نخواهد گرفت، اما مطمئنا زیبایی‌ بکر طبیعت شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

۹. هفت پل سیدنی (Sydney’s Seven Bridges)، استرالیا

طبیعت

برای دستیابی به چشم‌انداز‌های فوق‌العاده یا پیاده‌روی در مسیر‌های منحصر‌به‌فرد، نیازی نیست حتما به اطراف شهر رفت، می‌توان در داخل شهر نیز چیز‌های جدید کشف کرد و گشت‌وگذار جذابی داشت. مسیر هفت پل سیدنی در استرالیا، یک مسیر ۲۷ کیلومتری مدور است که در این مسیر شما هفت پل معروف سیدنی که نهایتا پل عظیم بندرگاه سیدنی قرار دارد را طی خواهید کرد. با پیاده‌روی در طول این مسیر، از قسمت‌های تاریخی شهر و ساحل هم گذر خواهید کرد.

۱۰. مسیر ساحلی آبل تاسمان (Abel Tasman Coast)، نیوزیلند

طبیعت

یکی از جذاب‌ترین مسیر‌های پیاده‌روی در نیوزلند، این مسیر ساحلی است که از جنوب جزیره می‌گذرد. این مسیر از خلیج واینوی (Wainui) شروع می‌شود و در ماراهائو (Marahau) خاتمه می‌یابد. این مسیر ۶۰ کیلومتری، حتی از میان جنگل‌هایی که در حاشیه خط ساحلی پارک ملی آبل تاسمان (Abel Tasman National Park) قرار دارد هم می‌گذرد. برای کسانی که از سفر‌های یکنواخت خسته شده‌اند، این شانس وجود دارد که در این منطقه گشت و گذاری هم با کایاک داشته باشند تا زیبایی‌های اطراف را دقیق‌تر ببینند.

 

 

 

مطالب مرتبط:

منبع independent

دیدگاه