یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از غروب خورشید تا جنگ اسب‌‌ها

علی  کماسی
علی کماسی شنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از غروب خورشید تا جنگ اسب‌‌ها

در هفته‌ای که گذشت، نشنال جئوگرافی در عکس‌های روز خود عکس‌های بی‌نظیری را از غروب خورشید در پوزیتانو تا جنگ دو اسب برای نشان دادن برتری انتخاب کرده است.

در عکس‌های روز نشنال جئوگرافی از شنبه تا جمعه هفته گذشته، تصاویر جذاب و دیدنی از رو در رویی مرغ نوروزی با خرس قطبی در آلاسکا، شیرجه گروهی پنگوئن‌ها دور از سواحل آنتارتیکا، انبار ماشین‌های از رده خارج شده در صحرای کالیفرنیا، نور در غار جومبلانگ و کفش فروشی در بنگلادش دیده می‌شود.

بعد از غروب خورشید

غروب خورشید

چراغ‌های شهر پوزیتانو ایتالیا در تاریکی می‌درخشند. پیتر فریدمن عکاس بخش یورشات از این منظره سه عکس با نوردهی مختلف ثبت کرده و سپس آن‌ها را با هم ادغام کرده تا این خروجی را داشته باشد.

رو در رو

رو در رو

در بخش حفاظت شده حیات وحش آلاسکا یک مرغ نوروزی هنگام فرود در مقابل یک خرس قطبی این صحنه را بوجود آورده است. همان طور که از پرهای پرنده مشخص است، این مرغ نوروزی سن زیادی ندارد. وقتی که سن پرنده‌ها زیاد شود تمام پر‌های سفید به رنگ خاکستری تبدیل می‌شود.

شیرجه گروهی

شیرجه

دور از ساحل آنتارتیکا پنگوئن‌ها به‌صورت گروهی درون آب شیرجه می‌زنند. حباب‌هایی که به دنبال پنگوئن‌ها کشیده می‌شود، چگالی آب را کم می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا سریع‌تر درون آب حرکت کنند.

از بین رفتن

قبرستان ماشین

این عکس هوایی از صحرای کالیفرنیا نشان‌دهنده عاقبت تقلب بزرگ شرکت وولکس واگن است. در سال ۲۰۱۵ سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا متوجه شد که شرکت وولکس واگن عمدا ماشین‌ها را دستکاری کرده تا بتواند مجوز لازم برای میزان استاندارد آلایندگی را دریافت کند، اما در حقیقت میزان آلایندگی ماشین‌ها ۴۰ برابر حد مجاز بود. میلیون‌ها ماشین از سراسر دنیا جمع‌آوری شد و بعضی از آن‌ها به این صحرا آورده شد تا اسقاط شوند.

نور

غار

یک گردشگر زیر نور خورشید در غار جومبلانگ در اندوزی حمام آفتاب می‌گیرد. تنها راه ورود به این غار عمودی ۹۰ متری، استفاده از طناب است.

کفش فروشی

کفش فروشی

این فروشنده در داکا بنگلادش، دمپایی انگشتی می‌فروشد. تصویر جوری به نظر می‌رسد که انگار به تعداد تمام جمعیت شهر کفش و دمپایی برای فروش دارد.

جنگ سخت

جنگ

دو اسب برای نشان دادن برتری خود در جنوب فرانسه مشغول دعوا هستند. این نژاد، بومی جنوب فرانسه است و تعداد آن‌ها در حال حاضر کمتر از ۲۰۰ راس است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه