بدروم در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
بدروم در یک نگاه

شهر ساحلی بدروم در ترکیه به لطف سواحل چشم‌نواز، هتل‌های لوکس، رستوران‌ها و مراکز تفریحی عالی، مورد استقبال گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا است.

بدروم (به زبان یونانی هالیکارناسوس)، یک شهر بندری در استان موغله‌ ترکیه و در امتداد دریای اژه در جنوب غربی این کشور است. شهرهای ازمیر و آنتالیا به‌ترتیب در شمال و شرق این شهر محبوب گردشگران قرار گرفته‌اند. جمعیتی بالغ بر ۳۶ هزار نفر در مساحت ۶۵۶ کیلومتر مربعی آن ساکن هستند.

مردم به زبان ترکی صحبت می‌کنند و واحد پول‌شان نیز لیر ترکیه است. جالب است بدانید اختلاف ساعت ترکیه با ایران، یک ساعت و نیم (عقب‌تر از تهران) است و مدت زمان پرواز از تهران به بدروم (یا بالعکس)، حدود سه ساعت طول می‌کشد.

بدروم ترکیه

بدروم دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است، به‌طوری که تابستان‌های گرم و طولانی، بهار و پاییز مطبوع و زمستان‌های کوتاه و ملایم دارد. دمای هوا در ماه ژوئیه تا اواسط سپتامبر به بیش از ۳۵ درجه هم می‌رسد. بنابراین، بهترین زمان سفر به شهر بدروم اواخر بهار و فصل تابستان است. بدروم در بخش صنعت کشتیرانی و قایقرانی، شهرت زیادی دارد و بسیاری از افراد معروف هم اغلب برای استراحت به این شهر سفر می‌کنند.

حمل و نقل در داخل شهر بدروم شامل اتوبوس‌های کوچک ارزان، کرایه کردن اتومبیل (رانندگی در این شهر، کار بسیار راحتی است و می‌توانید از متصدیان محلی کرایه اتومبیل، اتومبیلی که سوخت آن گازوئیلی است کرایه کنید، چون با بنزین گران تمام می‌شود)، همچنین تاکسی‌های زرد رنگ می‌شود.

بدروم ترکیه

از جاهای دیدنی بدروم می‌توان به آرامگاه هالیکارناسوس (Mausoleum at Halicarnassus) از عجایب هفت‌گانه دنیای باستان، دروازه میندوس (Myndos Gate)، قلعه بدروم (Bodrum Castle)، موزه باستان‌شناسی زیر آب (Museum of Underwater Archaeology)، آمفی تئاتر بدروم (Bodrum Amphitheater)، موزه‌ی دریایی بدروم (Bodrum Maritime Museum)، کارخانه کشتی‌سازی عثمانی (Ottoman Shipyard)، جزیره خرگوش (Rabbit Island) و ساحل بیتز (Bitez Beach) اشاره کرد.

از آنجا که ترکیه دارای فرهنگ غذایی مشابه با ایران است و تقریبا ترکیبات غذایی این دو کشور یکسان هستند، پس در سفر به شهرهای ترکیه اصلا نیازی نیست که نگران خورد و خوراک‌تان باشید. کوفته،کباب ترکی و انواع مرغ‌های کبابی از محبوب‌ترین غذاهای این شهر به حساب می‌آیند.

 

مطالب مرتبط:

منبع kojaro wikipedia

دیدگاه