اینجا لندن است؛ از نگاه یک عقاب

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
اینجا لندن است؛ از نگاه یک عقاب
یک دوربین تصویربرداری به عقابی نصب شد و پرنده، از چشم لندن به آسمان برخاست، نتیجه‌ی کار شگفت‌انگیز بود. او در آسمان پایتخت چرخید و چرخید و فیلمی نفس‌گیر از دید پرنده از شهری که زیر پای او کم‌کم از خواب بیدار می‌شد، تهیه کرد.

اگر می‌خواهید لندن را از دید پرنده تماشا کنید، هیچ راهی بهتر از آن نیست که یک دوربین را به یک پرنده‌ی واقعی آویزان کنید؛ درست همانطور که در این فیلم کوتاه می‌بینید. یک دوربین تصویربرداری به یک عقاب دریایی دم‌سفید نصب شد و او از فراز چشم لندن به پرواز درآمد، نتیجه‌ی این کار ضبط صحنه‌هایی دیدنی و جذاب بود.

این پرنده‌ی عظیم‌الجثه توسط کریس اودانل، مربی حرفه‌ای عقاب، سپیده دم صبح از فراز این نماد معروف لندن به پرواز درآمد؛ به سرعت اوج گرفت و فیلم مسحورکننده‌ای از شهری که زیر پاهای او به تدریج از خواب بیدار می‌شد، تهیه کرد.

لندن از دید پرنده

یک منظره‌ی بی‌نظیر: منظره‌ای از ساختمان پارلمان و رودخانه‌ی تایمز از دید عقابی که همزمان با طلوع خورشید، در حال اوج گرفتن در آسمان است

فیلم کوتاهی که به این روش تهیه شده است، با نمایی از کریس و عقاب شروع می‌شود که سوار یکی از کابین‌های چرخ و فلک چشم لندن می‌شوند. سپس، آن‌ها را در حال فاصله گرفتن از سطح زمین و نزدیک شدن به بالاترین نقطه از چشم لندن می‌بینیم. زمانی که به بالاترین نقطه در چرخ و فلک می‌رسند، یک نردبان در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود و آن‌ها روی سقف کابین می‌روند. سپس، عقاب پرواز می‌کند و مناظری را از شهر لندن جمع‌آوری می‌کند که پیش از این هرگز ندیده بودید.

لندن از نگاه پرنده

به محض پرواز، عقاب هیچ فرصتی را برای تهیه‌ی فیلم از دست نداد

کریس اودانل، مربی حرفه‌ای عقاب، گفت:

عقاب‌ها، یک عقاب قدرت بینایی قابل توجهی دارد که همین ویژگی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از ارتفاعات بلند، مناظری بسیار وسیع را از فاصله‌ای دور تماشا کند.

با فرصتی که برای تجربه‌ی شهر از نگاه یک عقاب برای‌مان مهیا شد، چشم‌اندازی از لندن به دست آوردیم که در شرایط معمولی، شهر را این طور نمی‌بینیم.

لندن از نگاه پرنده

عقاب، در حالی بر فراز پایتخت اوج می‌گیرد که دوربینی که روی پشت او نصب شده است، دیده می‌شود

سانی جوهال، مدیر کل چشم لندن گفت:

مشاهده‌ی خط افق لندن از بالا و احساس این که شما هم بخشی از آن هستید، اتفاق ویژه‌ای است.

شهرت چشم لندن به خاطر چشم‌انداز سرزنده‌ای است که از لندن ارائه می‌دهد؛ که هم بخشی از آن هستید و هم از آسمان به آن نگاه می‌کنید. اما، می‌خواستیم یک مرحله از این فراتر برویم؛ دوربین نصب شده روی عقاب، چشم‌اندازی کاملا جدید از شهر ارائه می‌دهد که به روش بصری منحصربه‌فردی به دست آمده است.  

لندن از نگاه پرنده

در این تصویر، عقاب را در اندازه‌ی کامل نشان می‌دهد؛ این عقاب، بزرگ‌ترین پرنده‌ی شکارچی در انگلستان است

این ماجراجویی، همان‌طور که از عکس‌ها مشهود است، آسیبی به عقاب نرسانده و حتی پرهای او را هم آشفته نکرده است.

در ویدیوی زیر، می‌توانید مراحلی از انجام این کار را تماشا کنید: 

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه