بهترین زمان سفر به کرمانشاه

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد شنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
بهترین زمان سفر به کرمانشاه

کرمانشاه با آثار تاریخی و موزه‌های متعدد و جاذبه‌های طبیعی زیبا در اطراف خود می‌تواند مقصد خوبی برای سفر به غرب ایران باشد. آیا می‌خواهید بدانید چه زمانی بهترین زمان سفر به کرمانشاه است؟

کرمانشاه یکی از شهرهایی است که حتما باید برای یک بار هم که شده به آن سفر کنید و از جاذبه‌‌های تاریخی و طبیعی اطراف آن لذت ببرید. بدون تردید کرمانشاه با آب و هوای معتدل و خنک خود در فصل تابستان و مردم خون‌گرم خود می‌تواند مانند اردبیل، تبریز، ارومیه، شهرکرد و... مقصد مناسبی برای سفر در این ایام از سال باشد. در ادامه بهترین زمان سفر به کرمانشاه از ابعاد مختلف بررسی می‌شود و امیدواریم که این مطلب بتواند شما را در انتخاب بهترین زمان سفر به این شهر بر اساس هدف شما از سفر یاری دهد.

بهترین زمان بر اساس آب و هوا

بیستون کرمانشاه

عکاس: بهمن زارعی

بهترین زمان سفر به کرمانشاه از نظر آب و هوا تقریبا از اوایل خرداد تا اوایل شهریور است؛ متوسط دمای کرمانشاه در این ماه‌ها ۲۴ درجه سانتی‌گراد است که دمای مناسبی محسوب می‌شود. البته ممکن است در برخی از روزهای این ماه‌ها دما به ۳۵ درجه سانتی‌گراد هم برسد که بالاترین دمای ممکن است. میزان متوسط حداقل دمای کرمانشاه در این ماه‌ها تقریبا ۱۴ درجه سانتی‌گراد است. اگر می‌خواهید در بهار به کرمانشاه سفر کنید، خرداد بهترین زمان است؛ چراکه هوا به‌تدریج رو به گرمی می‌رود.

بهتر است در فصل زمستان به این شهر سفر نکنید؛ چراکه کرمانشاه زمستان‌های سرد و جانسوزی دارد؛ میزان متوسط دمای این شهر در سردترین ماه‌های یعنی اوایل دی ماه تا اوایل اسفند، تقریبا بین ۱٫۳ تا ۲٫۷ درجه است و میزان متوسط حداقل و حداکثر دما در این زمان به‌ترتیب تقریبا ۳٫۵ و ۷٫۵ درجه است.

شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین زمان سفر

طاق بستان

منبع: میثم منیعی

شلوغ‌ترین زمان سفر به کرمانشاه طبیعتا اواخر بهار و تابستان است؛ در این زمان کرمانشاه هوای دل انگیزی دارد و طبیعت اطراف آن به اوج زیبایی خود می‌رسد. البته در ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز این شهر مسافرانی دارد. توصیه می‌کنیم اگر در فصل تابستان به این شهر سفر کردید، حتما از طبیعت زیبای منطقه ریجاب، سراب نیلوفر و سراب قنبر و... دیدن کنید.

خلوت‌ترین فصل سفر به کرمانشاه زمستان است؛ چراکه در اکثر روزهای زمستانی این شهر، هوا سرد و برفی است و در برخی از روزها یخبندان‌های سبک و سنگین رخ می‌دهد. همچنین به‌دلیل اینکه کرمانشاه یکی از شهرهای بزرگ ایران محسوب می‌شود، آلودگی هوا نیز یکی دیگر از مشکلات بزرگ این شهر در پاییز و زمستان است.

بهترین زمان بر اساس جشنواره‌ها و رویدادها

یکی از مهم‌ترین رویدادهای کرمانشاه مراسم تنبورنوازی گروهی زن و مرد کردهای یارسان در دالاهوی کرمانشاه است که همراه با هم‌خوانی آن‌ها هر ساله در  مهر برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مراسم انتقال پیام اتحاد و دوستی پیروان آیین یارسان به جهانیان است. پیشنهاد می‌کنیم برای تماشای این مراسم از نزدیک حتما به کرمانشاه سفر کنید. این مراسم زیبا و دیدنی بخشی از مراسم جشن مهرگان، بزرگ‌ترین جشن ایرانیان باستان پس از عید نوروز است. تنبور کهن‌ترین ساز زخمه‌ای شناخته شده است.

مراسم تنبور زنی

عکاس: بهمن زارعی

جشنواره صدای پای بهار یکی دیگر از آیین‌های سنتی است که در روستای کندوله در ۹۲ کیلومتری شمال کرمانشاه برگزار می‌شود. برنامه‌های این جشنواره شامل اجرای بازی‌های بومی، اجرای مراسم آیینی و سنتی، نمایش و عرضه صنایع دستی کرمانشاه و همچنین پخت شیرینی‌ها و آش‌های بومی می‌شود.

جشنواره صدای پای بهار

عکاس: بهمن زارعی

قیمت هتل‌ها

هتل جمشید کرمانشاه

منبع: مسافر سلام

قیمت هتل‌های کرمانشاه بین ۸۳ هزار تومان تا ۳۲۲ هزار توان متغیر است و قیمت یک هتل میان‌رده هم تقریبا ۱۵۰ هزار تومان است.

عکاس تصویر کاور: میثم منیعی

مطالب مرتبط:

دیدگاه