گردشگری، آینده اقتصاد نپال را رونق خواهد داد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
گردشگری، آینده اقتصاد نپال را رونق خواهد داد

گردشگری تاثیر زیادی روی اقتصاد نپال داشته است و به همین دلیل این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ تعداد گردشگران خارجی را به دو میلیون نفر برساند.

بخش گردشگری نپال طی چند سال گذشته، روندی صعودی در تعداد گردشگران خارجی و تنوع فعالیت‌های گردشگری را تجربه کرده است. از آنجا که نزدیک به یک میلیون گردشگر خارجی فقط در سال گذشته از نپال بازدید کرده‌اند، آمار و ارقام از افزایش تعداد گردشگران در سال جاری حکایت دارد.

داده‌ها نشان می‌دهد که گردشگری توانسته است حدود ۳٫۵ درصد به تولید ناخالص داخلی کشور کمک کند؛ هرچندکه، این سهم در سال‌های اخیر با افزایش چشمگیری روبه‌رو بوده، به همین دولت درصدد جذب سالیانه حدود دو میلیون گردشگر خارجی تا سال ۲۰۲۰ است.

نپال

علاوه بر این، کشور نپال سال ۲۰۲۰ را به‌عنوان «سال بازدید از نپال» نامگذاری کرده و در شرف انجام زمینه‌سازی‌هایی است تا آن را به رویدادی بزرگ و موفق تبدیل کند. کمپین «بازدید از نپال ۲۰۲۰» جان تازه‌ای به صنعت گردشگری داده و باعث رشد فعالیت‌های گردشگری شده است. این کمپین به این معنا نیست که موضوع گردشگری فقط تا سال ۲۰۲۰ برای کشور اهمیت دارد. در واقع این رویداد، نقطه‌عطفی است برای اینکه نپال را به یکی از مقاصد گردشگری در جنوب آسیا تبدیل کند.

نپال

متاسفانه زیرساخت‌های گردشگری اوضاع مساعدی ندارند و عدم دسترسی به زیرساخت‌های کافی و مناسب همچنان یکی از بزرگ‌ترین موانع رشد و رونق گردشگری به حساب می‌آید. بنابراین توسعه زیرساخت‌های رقابتی به خصوص در بخش فرودگاه‌ها و ارتباطات هوایی می‌تواند گره این مشکل را باز کند. استانداردسازی فرودگاه بین‌المللی تریبهوان و فرودگاه بین‌المللی گوتام بودا (Gautam Buddha International Airport) دو اولویت اصلی دولت در این زمینه محسوب می‌شود، در ضمن ساخت سایر فرودگاه‌های برنامه‌ریزی شده و افزایش قابلیت ارتباط نپال با بازارهای جهانی نیز اهمیت به‌سزایی دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه