تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی قیمت بلیت هواپیما

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی قیمت بلیت هواپیما

برای حل و فصل قیمت بلیط هواپیما باید کارگروه ویژه با حضور تعزیرات، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت کشور، سازمان راهداری و سازمان میراث فرهنگی تشکیل شود.

 به گفته رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برای بررسی قیمت بلیط هواپیما کار گروه ویژه تشکیل شود.

رئیس این ستاد افزود که باید با حضور تعزیرات، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت کشور، سازمان راهداری و سازمان میراث فرهنگی کارگروه ویژه برای بررسی موضوع قیمت بلیط هواپیما تشکیل شود تا این موضوع حل و فصل شود.

محمد محب‌خدایی گفت:

ما نمی‌گوییم آزادسازی نرخ بلیط نباشد، اما برای این موضوع باید یک سقفی قائل شویم، با بالا رفتن هزینه‌ها دفاتر خدمات مسافرتی و ایرلاین‌ها در این بخش متضرر می‌شوند، چراکه قدرت خرید مردم بالا نرفته است.

معاون گردشگری در ادامه بیان کرد که اگر به‌درستی از ابزار قانونی استفاده شود، می‌توان مشکلات را حل کرد؛ اعضای ستاد سفر باید توجه کنند که برای ایجاد بیشترین مطلوبیت در بین مرم باید از مدیریت جزیره‌ای خارج شویم.

محب خدایی گفت:

باید قبول کنیم که سازمان هواپیمایی کشوری با معضلات و مشکلات جدی روبه‌رو است، باید با حضور اعضای ستاد و با تشکیل کمیته‌ای این مشکلات را بررسی، و راهکارها را تدوین کنیم، با حضور تعزیرات، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت کشور، سازمان راهداری و سازمان میراث فرهنگی کارگروه ویژه تشکیل شود برای بررسی موضوع قیمت بلیط تا این موضوع حل و فصل شود.

علی عابدزاده،رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت:

بخش حمل و نقل هوایی اثرگذاری بی‌بدیل در توسعه کشور دارد، در گذشته در کشور ما یکی از سیاست‌هایی که مورد توجه بوده توسعه حمل و نقل هوایی بود و در بسیاری از نقاط دنیا که در چند سال گذشته توسعه یافته‌اند به حوزه حمل و نقل هوایی توجه کرده‌اند.

عابدزاده افزود برنامه‌ریزی و هدف‌گیری درست بوده است، اما متاسفانه ‌کم‌کم در کشور استفاده از هواپیما به یک کالای لوکس تبدیل شد، این در حالی است که برنامه‌ها در دنیا به سمتی پیش می‌رود که سفرهای ارزان ایجاد شود، چراکه یکی از نشانه‌های توسعه‌یافتگی کشورها سفر محسوب می‌شود.

صنعت هواپیمایی به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری جزو صنایع پولدار نیست، در کشور ما هم باید این‌گونه باشد که افرادی که به‌دنبال سود هستند، وارد این صنعت نشوند؛ متاسفانه نگاه لوکس به صنعت هواپیمایی خسارات زیادی وارد کرده است.

عابدزاده تاکید کرد:

ما باید تلاش کنیم که به روند درستی که این صنعت در پیش گرفته، این اتفاق که در نرخ بلیط هواپیما افتاده لطمه نزند، سیاست‌هایی که در سازمان هواپیمایی کشوری امروز دنبال می‌شود، توسعه‌ای است، در حوزه نظارت قوانین جدیدی در پیش گرفته شده است تا بحث ایمنی و استاندارد در بالاترین سطح رعایت شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت که برای رفع مشکل بلیط هواپیما با تشکیل کارگروه ویژه موافق هستیم، همچنین برای بالا رفتن بهره‌‌وری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نیز تشکیل پنجره واحد باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه