افزایش توجه صنعت گردشگری اندونزی به گردشگری حلال

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
افزایش توجه صنعت گردشگری اندونزی به گردشگری حلال

با افزایش تعداد گردشگران مسلمان، توجه به نیازهای مذهبی این افراد برای توسعه‌ی گردشگری در کشورهای مختلف از اهمیت روزافزونی برخوردار شده است. 

فعالان تاثیرگذار در صنعت گردشگری یوگیاکارتا طی یک نشست تخصصی، روی این موضوع تاکید کردند که اکنون، زمان آن رسیده است که یوگیاکارتا به‌عنوان مرکز فرهنگی اندونزی برای توسعه‌ی گردشگری حلال، به ویژه با توجه به افزایش تقاضای جهانی برای مقصدهای گردشگری حلال، تلاش کند.

سودیانتو (Sudiyanto)، رئیس انجمن آژانس‌های مسافرتی و تور اندونزی (ASITA) شعبه‌ی یوگیاکارتا گفت که بخشی از اهمیت گردشگری حلال به دلیل رشد سریع جمعیت مسلمانان در جهان و طبقه‌ی متوسط اندونزی است. 

سودیانتو که اکنون را یک فرصت عالی می‌داند، می‌گوید که امروزه، گردشگران مسلمان غالبا شامل جوانانی از کشورهای جنوب شرق آسیا هستند که با بودجه‌‌ی کم و برای تفریح مسافرت می‌کنند. به اعتقاد وی، کسانی که روی گردشگری این شهر سرمایه‌گذاری می‌کنند باید نیازهای مسافران مسلمان را درک کنند تا بتوانند محصولات و خدمات مناسبی را برای آن‌ها ایجاد کنند.

گردشگری حلال

اقلامی که باید در تهیه‌ی پکیج‌های تور اندونزی برای مسافران مسلمان مورد توجه قرار بگیرد، عبارت هستند از: غذاهای حلال، امکاناتی برای اقامه‌ی نماز، سیستمهای آب پاک به ویژه برای وضو، فعالیتهای حلال و امکانات جداگانه برای گردشگران مرد و زن.

سوديانتو، بخش بازاريابی و تبلیغ محصولات گردشگری حلال را به خاطر استاندارد نبودن روش‌های‌شان مورد انتقاد قرار داد و خواستار همکاری بین ادارات محلی و صنعت گردشگری برای افزایش تعداد رویدادهای گردشگری و کمک به دست اندر کاران توسعه‌ی محصولات گردشگری حلال شد.

احمد محسن کمال الدین، دبیر شورای علمای اندونزی (MUI) شعبه‌ی یوگیاکارتا گفت که برای حمایت از حرکت رئیس جمهور پیشین در اعلام یوگیاکارتا و ۱۱ منطقه‌ی دیگر در کشور به‌عنوان مقصدهای گردشگری مسلمان در سال ۲۰۱۳، دفتر او انجام فعالیتهایی را، شامل برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کمک به تحقق یافتن این هدف، آغاز کرده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه