آرامگاه ابن سینا در سوم شهریور، میزبان ادای احترام به حکیم جهانی ایرانیان

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵
آرامگاه ابن سینا در سوم شهریور، میزبان ادای احترام به حکیم جهانی ایرانیان

آرامگاه ابن سینا سوم شهریور ماه میزبان علاقه‌مندان به حکیم جهانی خواهد بود.

 توکل دارایی رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا با اشاره به بزرگداشت ابن‌سینا و روز پزشک در تقویم رسمی کشور در اول شهریور ماه، گفت:

با توجه به تعطیلات مرتبط با عید سعید قربان، ستاد هماهنگی استانی تصمیم گرفت آیین ادای احترام به ابن سینای بزرگ به‌جای روز یکم در روز سوم شهریور ۱۳۹۷ در آرامگاه این حکیم و طبیب جهانی برگزار شود.

این آیین با حضور مقام‌های ارشد اجرایی و مذهبی استان و پزشکان و اساتید و مدیران دستگاه‌های اجرایی و مهمانانی خارج از استان از در ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح برگزار شده و تا ۱۰ ادامه خواهد داشت.

دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا قائم مقام وی، دکتر خدادوست رئیس دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و تنی چند از استادان طب سنتی از تهران، دکتر حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور، دکتر نجفقلی حبیبی، استاد دانشگاه و مصحح کتاب قانون، دکتر نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده ولی فقیه در استان و رئیس بنیاد بوعلی‌سینا، مهندس محمدناصر نیکبخت استاندار همدان و معاونان وی، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، بوعلی‌سینا، پیام نور و آزاد اسلامی به‌همراه هیئت علمی؛ و مدیران کل ادارات فرهنگی و اجرایی استان همدان و جمع زیادی از علاقه‌مندان و دوستداران شیخ‌الرئیس در این آیین به ابن‌سینا ادای احترام می‌کنند.

در این آیین از تصحیح کتاب اول قانون در طب ابن‌سینا رونمایی می‌شود، دفترچه جدید تامین اجتماعی با تصویر بوعلی‌سینا رونمایی می‌شود، سوگند پزشکی دانشجویان ادا می‌شود و شاخه گل توسط حاضران به آرامگاه شیخ‌الرئیس اهدا می‌شود.

پس از پایان آیین، مهمانان در همایش طب ایرانی-سینوی که در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برپا می‌شود، شرکت می‌کنند و در این همایش نیز سخنرانی‌های علمی درباره طب سنتی ایرانی ارائه خواهد شد.

دارایی از اهالی رسانه و مطبوعات و خبرگزاری‌های استان همدان برای حضور و پوشش این آیین دعوت کرده و افزود:

اهمیت برگزاری آیین احترام به جناب بوعلی در سال جاری، با توجه به اخبار مصادره و تصاحب نام و میراث ابن‌سینا توسط برخی همسایگان، وظیفه اطلاع‌رسانی دراین‌باره را دو چندان می‌کند و امیدواریم هر ایرانی وطن‌دوست و فرهنگ‌مداری که نسبت به مفاخر ملی کشور عرق و علاقه دارد، در معرفی و تکریم بزرگان علم و دانایی کشود خود را سهیم و همراه بداند و پاسدار امر ملی تکریم حکمت و معنویت باشد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه