هلسینکی، بهترین فرودگاه جهان برای خواب در سال ۲۰۱۷

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
هلسینکی، بهترین فرودگاه جهان برای خواب در سال ۲۰۱۷

فرودگاه بین‌المللی هلسینکی، پایتخت کشور فنلاند به‌عنوان بهترین فرودگاه برای استراحت و خواب در زمان تاخیر پرواز یا ترانسفر در سال ۲۰۱۷ شناخته شد.

چه پرواز شما تاخیر داشته باشد و چه در زمان ترانسفر بین دو پرواز، ممکن است مجبور شوید که در فرودگاه بخوابید. چنین موقعیتی به سختی می‌تواند ایده‌آل باشد، اما راه‌هایی برای راحت بودن وجود دارد و می‌توان به چند ساعت استراحتی که بسیار به آن نیاز دارید، در فرودگاه هلسینکی، پایتخت فنلاند، رسیدگی کرد.

تمام فرودگاه‌ها به یک اندازه به ایجاد فضایی برای خواب مسافران، اهمیت نمی‌دهند. برخی از آن‌ها، امکانات و خوابگاه‌هایی را در اختیار قرار می‌دهند که مسافران خسته می‌توانند در آن بخوابند. بقیه آن‌ها نیز حداقل، دارای تعداد زیادی گوشه‌های آرام یا صندلی‌های بدون دسته هستند که می‌توانید روی آن‌ها دراز بکشید.

«خواب در فرودگاه» (Sleeping in Airports)، نام مناسب یک وب‌سایت است که شامل راهنمای فرودگاه‌ها و نظرات مسافرانی که از خواب ناراحت در فرودگاه‌ها، جان سالم به در برده‌اند، می‌شود. بر اساس یک نظرسنجی انجام شده در این وب‌سایت، فرودگاه هلسینکی به‌عنوان بهترین فرودگاه در اروپا و چهارمین فرودگاه در جهان در سال ۲۰۱۷ توسط رای‌دهندگان، شناخته شده است.

یکی از یادداشت‌های مسافران در این وب‌سایت به این شرح است:

فرودگاه هلسینکی، انتخاب‌های بسیاری برای خواب به همراه کارمندان بخش پذیرش، امکانات تمیز، محافظت خوب و تخت‌ها و مبلمان راحت که شامل نیمکت‌های بدون دسته و صندلی‌های تخت خواب شو می‌شوند، در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

ویژگی‌هایی مانند ارتباط کامل با مرکز شهر، تجربیات در سفر را ارتقا می‌دهد و کمی راحتی بیشتر را به یک فضای کاربردی دیگر معرفی می‌کند.

سالن‌های استراحت

خبر خوب این است که سالن‌های استراحت فرودگاه‌ها تنها به مسافران فرست کلاس تعلق ندارند. در فرودگاه هلسینکی، چهار سالن استراحت وجود دارد که برای تمامی مسافران یا به‌صورت رایگان یا با پرداخت هزینه ورودی در دسترس هستند.

سالن‌های استراحت فینیر (The Finnair Lounges) در گیت ۲۲ و ۵۰ (ردیف A-M)، یک فضای استراحت تزئین شده با طرح‌های کلاسیک فنلاندی برای شما فراهم کرده است. شما می‌توانید ظرافت و زیبایی بیشتر این کشور شمال اروپایی را در سالن استراحت اس‌ای‌اس (SAS Lounge) در گیت ۱۳ ببینید.

سالن استراحت اسپایر (The Aspire Lounge)، بالای پله‌ها در گیت ۲۷، با وجود صدای آواز پرنده‌ها شما را به طبیعت بازخواهد گرداند.

در سالن استراحت خانگی (Almost @ Home Lounge) در گیت ۳۲، شما می‌توانید حس خواب در خانه خودتان را تجربه کنید، در حالی که سالن استراحت کاینو (Kainuu Lounge) که به‌صورت شبانه‌روزی در تمام روزهای هفته باز است، با الهام از فضای جنگل، مکانی برای استراحت تمامی مسافران در گیت ۳۱ فراهم می‌کند.

هتل‌هایی برای خوابی آسوده و بدون مزاحمت

البته باید بدانید که پیدا کردن هتل‌های زنجیره‌ای مشهور در فرودگاه‌های سراسر جهان، کاری مشکل نیست. به‌طور مثال، در فرودگاه هلسینکی، هتل فرودگاهی جی‌ال‌او (GLO) در طبقه همکف ترمینال ۲ واقع شده است؛ بنابراین برای رسیدن به آن در نیمه‌های شب نیازی به سوار شدن در یک مینی‌ون نیست. تنها چند دقیقه زمان می‌برد تا از بخش چک این و بررسی‌های امنیتی ترمینال ۲ به این هتل برسید. برای رسیدن به این هتل از ترمینال ۱ نیز یک راهروی داخلی وجود دارد.

به‌علاوه، هتل فرودگاهی اسکاندیک (Scandic) هلسینکی، آخرین و به‌روزترین هتل افتتاح شده در این فرودگاه است. این هتل درست نزدیک ترمینال ۲ در بخش عملیاتی که خانه سرویس‌های خدماتی فیناویا (Finavia’s permit services)، پلیس فرودگاه، یک مرکز درمانی و کمپانی‌های خصوصی است، قرار دارد.

هتل فرودگاهی هیلتون هلسینکی نیز، یک هتل با امکانات کامل دیگر در اینجا است که حدود ۱۰۰ متر با ترمینال ۲ فاصله دارد. البته با توجه به عملیات ساخت و ساز، گذرگاه بین ترمینال ۲ و هتل فرودگاهی هیلتون هلسینکی تغییر کرده و آسانسور طبقه پایین به سمت هتل بسته شده است. از ترمینال تنها از طریق پله‌ها می‌توان به هتل دسترسی پیدا کرد. بنابراین، توصیه می‌شود که مهمانانی که چمدان‌های سنگین یا ناتوانی حرکتی دارند، برای رسیدن به هتل فرودگاهی هیلتون از ترمینال، تاکسی بگیرند. آسانسور جدید در بهار ۲۰۱۹ افتتاح خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه