فرودگاه پیزا؛ ایتالیا

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
فرودگاه پیزا؛ ایتالیا

فرودگاه بین‌المللی پیزا که به گالیلئو گالیلئی نیز معروف است، با جابه‌جایی سالانه بیش از ۵ میلیون مسافر یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های ایتالیا است.

پیزا در منطقه‌ی توسکانی ایتالیا واقع شده و بیش از هر چیز، آن را به خاطر برج کج پیزا می‌شناسند. البته این شهر به غیر از این برج، کلیساهای تاریخی، جاذبه‌های تفریحی در فضای باز، غذاهای لذیذ و موزه‌های هنری جذابی دارد که در تور ایتالیا می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. مساحت این شهر اروپایی ۱۸۵ کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر ۹۱ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند.

معرفی فرودگاه

فرودگاه پیزا؛ ایتالیا

فرودگاه پیزا در دهه ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ برای اهداف نظامی ساخته شد. نام گالیلئو گالیلئی از دانشمند معروف این شهر گرفته شده است. در حال حاضر فرودگاه پیزا با جابه جایی سالانه بیش از ۵ میلیون مسافر دهمین فرودگاه پر رفت و آمد کشور ایتالیا و مهم‌ترین فرودگاه بخش توسکانی است. فرودگاه پیزا به بسیاری از مقاصد مهم دنیا پرواز مستقیم دارد.

مشخصات

فرودگاه پیزا؛ ایتالیا

  • نوع فرودگاه: همگانی/ نظامی
  • کد یاتا: PSA
  • کد ایکائو: LIRP
  • ارتفاع از سطح دریا: ۲ متر
  • فاصله هوایی تا تهران: ۳۶۰۵ کیلومتر بسته به شرایط آب و هوایی و مسیر پرواز معادل تقریبا ۶ ساعت

پایانه‌ها

فرودگاه پیزا؛ ایتالیا

فرودگاه پیزا دارای تنها یک پایانه است. در این پایانه می‌توان خدمات متنوع بسیاری را پیدا کرد. در طبقه همکف می‌توان اتاق کمک‌های اولیه، دفتر اشیا گمشده، دفتر اطلاعات، صندوق امانات، باجه فروش بلیت اتوبوس و قطار، تبدیل ارز، کافه، رستوران، فروشگاه و اطلاعات هتل‌ها را پیدا کرد.

در طبقه اول سالن VIP، بیزینس سنتر، سالن انتظار، رستوران‌های مختلف، داروخانه، بانک و تبدیل ارز، آرایشگاه و نمازخانه قرار دارد.

همچنین فرودگاه پیزا امکانات مناسبی را از جمله پارکینگ، سرویس بهداشتی، لیفتر و سطوح شیبدار مخصوص در اختیار افراد ناتوان قرار می‌دهد.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه پیزا در فاصله ۱ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد

را‌ه‌های دسترسی

فرودگاه پیزا؛ ایتالیا

فرودگاه پیزا دارای خط مترو مخصوص به خود است ک فرودگاه را مستقیما به ایستگاه مرکزی وصل می‌کند. زمان این سفر فقط ۵ دقیقه است.

اتوبوس هم یکی از راه‌های متداول و کم‌هزینه برای رسیدن به مرکز شهر از فرودگاه است. اتوبوس‌ها هر ۱۰ دقیقه از فرودگاه حرکت می‌کنند و کرایه‌ آن‌ها حدودا ۱ یورو است.

تاکسی نیز یکی دیگر از راه‌های معمول، اما گران برای دسترسی به فرودگاه است. زمان رسیدن به مرکز شهر از فرودگاه ۱۰ دقیقه و کرایه آن ۱۰ یورو است.

اطلاعات پرواز

فرودگاه پیزا؛ ایتالیا

در حال حاضر پرواز مستقیم  تهران ـ پیزا صورت نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه