بلندترین، سریع ترین و طولانی ترین ترن هوایی جهان در کانادا

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰
بلندترین، سریع ترین و طولانی ترین ترن هوایی جهان در کانادا

ترن هوایی، هیجانی است که نه تنها هرگز کهنه نمی‌شود، بلکه هر روز بلندتر و سریع‌تر از گذشته می‌شود، مانند کوستر شیرجه‌زن جدید کانادا که رکوردهای جدیدی را جابه‌جا می‌کند.

یک پارک موضوعی در کانادا فاش کرد که در حال ساختن بلندترین، سریع‌ترین و طولانی‌ترین ترن هوایی شیرجه‌زن جهان با حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت است.

«سرزمین عجایب کانادا» (Canada's Wanderland) واقع در تورنتو اعلام کرد که ترن هوایی جدید خود، به نام «یوکون استریکر» (Yukon Striker)، را در ابتدای فصل ۲۰۱۹ افتتاح می‌کند. به نظر می‌رسد که این ترن هوایی سریع‌ترین، بلندترین و طولانی‌ترین ترن هوایی جهان باشد.

طراحان می‌گویند که این ترن هوایی، مسافران خود را به سفر هیجان‌انگیزی به طول ۵۸۳۳ متر می‌برد؛ سرعت «یوکون استریکر» برابر با ۱۳۰ کیلومتر در ساعت است و طول برخی از مسیرهای آن برابر با ۱٫۲ کیلومتر است و در ارتقاع ۷۵ متری ساخته شده است. از فراز این ترن، می‌توانید خط افق تورنتور را در فاصله‌ای دور ببینید!

ترن هوایی کانادا

طرحی از ترن هوایی یوکون استریکر که قرار است به زودی در پارک موضوعی واندرلند کانادا افتتاح شود

یک عنصر «مکث و شیرجه» در این ترن هوایی تعبیه شده است که به همراه باز بودن کف این ترن عریض که باعث می‌شود پاهای مسافران در هوا آویزان بماند باعث می‌شود مسافران، پس از سقوط در زاویه‌ی ۹۰ درجه از ارتفاع ۷۵ متری، احساس کنند گویی روی لبه‌ی صندلی‌های خود آویزان شده‌اند.

ترن پس از شروع به حرکت، با شیرجه‌ی مستقیم به داخل یک تونل زیر آبی، از سرعت ۰ به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. سپس، از یک ریل فولادی بالا می‌رود و مسافران را بعد از چهار پیچ ۳۶۰ درجه‌ی پرهیجان با بی‌وزنی ناشی از گرانش به جلو سوق می‌دهد.

ترن هوایی کانادا

یوکون استریکر، بلندترین ترن هوایی شیرجه زن در جهان است

«نورم پرتوفشک» (Norm Pirtovshek)، مدیر کل پارک، در بیانیه‌ای گفت:

مسئولین پارک سرزمین عجایب کانادا فاش کردند که در حال ساختن بلندترین، سریع‌ترین و طولانی‌ترین ترن هوایی شیرجه‌زن جهان در ارتفاع ۷۵ متری از زمین، با حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت هستند که در ابتدای سال ۲۰۱۹ افتتاح خواهد شد

این کار، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری است که از زمان آغاز به کار این پارک انجام شده است.

از این که سال آینده یک هیجان جهانی و یک تجربه‌ی بی‌نظیر را به مهمانان‌مان عرضه می‌کنیم، بسیار خوشحال و هیجان‌زده‌ایم.

یوکون استریکر، قلب تپنده‌ی «فرونتیر کانادا» خواهد بود و ویژگی‌های مهیج و رکوردشکنی دارد که در هیچ ترن هوایی دیگری در جهان مشابه آن وجود ندارد.

«بولیگر و مبیلارد» (Bolliger & Mabillard)، طراحان ترن هوایی یوکون استریکر، معتقد هستند که این ترن مدعی ثبت چند رکورد جهانی است.

ترن هوایی کانادا

یوکون استریکر، هفدهمین ترن هوایی این پارک است

این ترن در منطقه‌ی جدید «فرونتیر کانادا» در این پارک موضوعی نصب می‌شود و اولین ترن هوایی شیرجه‌زن کشور است. گفته می‌شود که یوکون استریکر با توجه به موضوع هجوم جویندگان طلا به این منطقه در اواخر قرن ۱۸۰۰ میلادی طراحی شده است. مسافران زیادی در آن سال‌ها به امید یک شبه پولدار شدن به منطقه‌ی یوکون سرازیر شدند.

سرزمان عجایب کانادا

سرزمین عجایب کانادا، اولین پارک بزرگ موضوعی این کشور و در عین حال، بزرگ‌ترین پارک آن است

سرزمین عجایب کانادا، زمینی به مساحت ۳۳۰ هکتار را در «وائوگان» در ۴۰ کیلومتری تورنتو شامل می‌شود و در ابتدای دهه‌ی ۱۹۸۰ گشوده شد. چندین سال پی در پی است که این پارک، پربازدیدترین پارک موضوعی فصلی در آمریکای شمالی است و سال گذشته، بیشتر از ۳٬۵۰۰٬۰۰۰ نفر (۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر) از گیت‌های ورودی این پارک گذر کرده‌اند.

ترن هوایی کانادا

طرحی از ترن هوایی یوکون استریکر که به زودی در کانادا افتتاح می‌شود

با اضافه شدن یوکون استریکر به سرزمین عجایب کانادا، اکنون این پارک مضمونی ۱۷ ترن هوایی بزرگ دارد که از این لحاظ، در میان سه پارک برتر جهان قرار می‌گیرد. بنابراین، اگر شما به دنبال کمی هیجان هستید، این پارک و ترن جدید آن را باید در فهرست سرگرمی‌هایی که حتما باید تجربه کنید، بگنجانید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه