وسیع ترین آبشارهای جهان را در چین ببینید

سحر مردانه
سحر مردانه چهار شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
وسیع ترین آبشارهای جهان را در چین ببینید

پارک ملی هئوانگ گوژو، اولین پارک ملی چین است که در سال ۱۹۸۲ به رسمیت شناخته شده است. این پارک، خانه‌ی مجموعه‌ای از وسیع‌ترین و بزرگ‌ترین آبشار‌های جهان است.

پارک ملی هئوانگ گوژو (Huangguoshu) در مقایسه با دیگر پارک‌های همسایه یعنی دره جیوژایگو یا پارک ملی جیوژایگو (Jiuzhaigou National Park) در سیچوان (Sichuan) و پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی (Zhangjiajie National Forest Park) در هونان (Hunan)، بیشتر توانسته نظر مثبت مسافران بین‌المللی را به سوی خود جلب کند. به‌خصوص زمانی که این پارک، خانه‌ی بزرگترین آبشار‌های مجموعه‌ای جهان باشد.

پارک ملی هئوانگ گوژو در استان گوئیژو (Guizhou) واقع شده و یکی از پارک‌های شناخته شده در چین است. علاوه بر این، آبشار هئوانگ گوژو، اولین آبشار ثبت شده در ادبیات چین، بزرگ‌ترین آبشار کشور و همچنین بزرگترین آبشار در میان آبشار‌های موجود در آسیا است.

برای اولین بار در سال ۱۹۹۰، هئوانگ گوژو تلاش کرد تا نام خود را در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت برساند اما به‌دلیل پوشش جنگلی اندک و محیط‌زیست ضعیف، نتوانست نظر‌های مساعد را به سوی خود بکشاند، به همین دلیل توسط یونسکو رد شد.

با این وجود طی دو دهه گذشته، مقامات به‌شدت در تلاش بودند تا تغییرات خوبی در این منطقه صورت گیرد. آنان در سال ۲۰۱۷، مجدد برای بررسی وضعیت به میراث جهانی یونسکو درخواست دادند تا شاید بتوانند شانس نامزدی در ۲۰۲۰ را از آن خود کنند.

با تمرکز بر برنامه گردشگری پایدار، میزان پوشش جنگلی این پارک که در گذشته کمتر از ۱۵ درصد بود، در حال حاضر به بیش از ۴۳.۵ درصد افزایش یافته است. خوش منظره شدن پارک نسبت به سال ۱۹۹۲ باعث شده تا در سایت‌های مختلف نیز تعریف و تبلیغ بیشتری برای آن صورت گیرد.

دیگر مهم نیست که این پارک بتواند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای نامزد شدن در سال‌های آتی موفق شود یا خیر زیرا به‌خوبی توانسته به یکی از محبوب‌ترین مقصد‌های سفر نزد مسافران در چین تبدیل شود.

مواردی که قبل از سفر باید بدانید

آبشار

پارک ملی هئوانگ گوژو، ۱۶۳ کیلومتر مربع وسعت دارد، این پارک با این عظمت برای اولین بار شاید مسافران را سر‌در‌گم کند. آبشاری که در قسمت اصلی پارک هئوانگ گوژو قرار دارد، دارای ۸۳ متر پهنا و ۶۷ متر ارتفاع است. اما نام هئوانگ گوژو به تمام آبشار‌هایی که در این پارک قرار دارد، تعلق دارد که مجموعه‌ای متشکل از ۱۸ آبشار است. عرض کل این آبشار‌ها بعد از ترکیب شدن، حدود ۱۰۱ متر است.

ارتفاع نهایی آبشار حدود ۷۷٫۸ متر است و غاری زیبا نیز پشت پرده این آبشار پنهان شده است که درون آن نیز شش غار دیگر وجود دارد. تماشای عظمت این آبشار‌ها از درون غار صحنه‌ای فراموش‌نشدنی است که در خاطر می‌ماند. در قسمت انتهایی ریزش‌گاه آبشار اصلی، حوضچه‌ای شکل گرفته است که دارای ۱۱ متر عمق است. نام این حوضچه Rhinoceros است.

دیگر جاذبه گردشگری شگفت‌انگیزی که در این منطقه می‌توانید مشاهده کنید، آبشار دوپوتانگ (Doupotang) است که حدود دو کیلومتری بالای رودخانه قابل‌مشاهده است و وسیع‌ترین آبشار در این مجموعه است.

چشم‌انداز‌های زیبای پارک ملی چین

آبشار

در هر جایی که ایستاده باشید، می‌توانید منظره‌ای متفاوت با چشم‌اندازی باور نکردنی از این آبشار را ببنید. این آبشار به‌قدری وسیع و زیبا است که حسی متفاوت از خاص بودن را به شما انتقال می‌دهد.

در عین حال اگر می‌خواهید اقامتی مشرف به این آبشار‌ها داشته باشید، هتل دره بزرگ هئوانگ گوژو (Huangguoshu Grand Valley Hotel) در دسترس است. این هتل تنها استراحت‌گاهی است که در این پارک ملی واقع شده است. با اقامت در این هتل می‌توانید چشم‌اندازی فوق‌العاده و فراموش‌نشدنی از آبشار مجموعه‌ای هئوانگ گوژو را تجربه کنید.

مناظر دیگر در پارک ملی هئوانگ گوژو

پل

پل تیانکسینگ (Tianxing Bridge)، پلی است که در حدود شش کیلومتری پایین آبشار اصلی واقع شده است. این پل یکی دیگر از مناطقی است که می‌توانید آبشار واقع شده در پارک ملی هئوانگ گوژو را از چشم‌اندازی متفاوت به تماشا بنشینید. وجود چشم‌انداز‌های متنوع برای تماشای آبشار باعث دو برابر شدن جذابیت آن شده است.

چندین نکته کاربردی برای سفر

آبشار

تابستان، فصلی است که آبشار‌ها به‌صورت کامل و با جوش و خروشی جذاب در حرکت هستند، به همین دلیل فصل اوج مسافرت‌ها با هئوانگ گوژو است.

بازدید کلی از این پارک طی یک روز سفر امکان‌پذیر است اما پیشنهاد ما این است که حداقل دو روز به این سفر اختصاص دهید تا از تمامی قسمت‌های اصلی و جذاب این پارک بازدید داشته باشید.

با بلیط‌هایی که برای ورود به پارک تهیه می‌کنید، می‌توانید از تمامی قسمت‌های آن بازدید داشته باشید. این بلیط‌ها تا مدت دو روز معتبر هستند. بهتر است بلیط‌های خود را به‌صورت آنلاین رزرو و تهیه کنید.

پله‌های متحرک برقی در قسمت‌هایی از این پارک وجود دارد که با استفاده از آن‌ها در سر بالایی‌ها و سراشیبی‌ها، هم دیگر خسته نمی‌شوید و خطری شما را تهدید نمی‌کند و هم اینکه با ایستادن، از مشاهده مناظر لذت بیشتری می‌برید.

یک اتوبوس برای جا‌به‌جایی مسافران میان مناطق و مناظر مختلف و متنوع درون پارک مستقر است.

نزدیک‌ترین فرودگاه به پارک ملی هئوانگ گوژو، فرودگاه انشون هئوانگ گوژو (Anshun Huangguoshu Airport) است که پرواز‌های مستقیم از چندین شهر بزرگ چین مانند پکن و شانگهای به آن صورت می‌گیرد. آبشار‌ها در حدود ۴۵ کیلومتری این فرودگاه واقع شده‌اند.

 

 

مطالب مرتبط:

منبع edition

دیدگاه