هتل زیر آبی شانگهای واندرلند؛ هتلی با طرحی نامتعارف

زینب موحدی
زینب موحدی دوشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۰
هتل زیر آبی شانگهای واندرلند؛ هتلی با طرحی نامتعارف

هتل لوکسی که به زودی در شانگهای افتتاح می‌شود، در پی بازسازی ارتباط بین شهر و طبیعت است.

شانگهای، پایتخت مالی و اقتصادی چین، خود را برای استقبال از هتل «اینترکانتیننتل شانگهای واندرلند» (InterContinental Shanghai Wonderland) در سه ماهه‌‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ آماده می‌کند؛ بخش بزرگی از این هتل لوکس زیرزمین و در میان حفره‌ای عمیق که در جنوب غربی شانگهای که در گذشته، یک معدن سنگ بود، ساخته شده است.

این هتل که در عمق ۸۸ متری زمین بنا شده، تعریفی جدید از رابطه‌ی بین شهر و طبیعت ارائه داده است

هتل جدید که طراحی آن توسط گروه شیمائو انجام شده و مدیریت آن به عهده‌ی گروه هتل‌های اینتر کانتیننتال (IHG) است، از یک طراحی غیرمتعارف بهره می‌برد که بازتابی از چشم‌انداز طبیعی معدنی است که این هتل در داخل آن بنا شده است.

این هتل در رشته کوه‌های ششان (Sheshan Mountain Range) واقع شده است و علاوه بر ویژگی‌های مجلل، گیاهان و جانوران عجیب و غریب و غذاهایی در سطح جهانی هم دارد. هتل مذکور، در فاصله‌ی ۳۰ کیلومتری فرودگاه «هانگ چیائو» (Hongqiao) قرار گرفته است و فاصله‌ی زیادی با جاذبه‌هایی مانند پارک ملی ششان (Sheshan National Park) و باغ‌های گیاه‌شناسی چنشان (Chenshan Botanic Gardens) ندارد. همچنین، اتاق‌ها و سوئیت‌های این هتل به منظره‌هایی پانوراما از معدن شنک‌کنگ (Shenkeng Quarry) باز می‌شود.

هتل اینتر کانتیننتال شانگهای

هتل اینتر کانتیننتال شانگهای با ۱۸ طبقه (شامل ۲ طبقه بالاتر از سطح زمین و ۱۶ طبقه پایین‌تر از سطح زمین که ۲ طبقه‌ی آن زیر آب قرار گرفته است) دارای ۳۳۶ اتاق و سوئیت است که مهمانان از بالکن هر کدام از آن‌ها می‌توانند از منظره‌ی آبشاری که از صخره‌های اطراف هتل به پایین سرازیر می‌شود، لذت ببرند. این هتل، همچنین، یک تالار بزرگ و چهار اتاق برای برگزاری جلسات دارد.

هتل اینتر کانتیننتال شانگهای واندرلند، برخلاف مفهوم معماری سنتی که در ساختمان‌های مرتفع استفاده می‌شود، از طرحی غیرمتعارف برای گسترش فضای زیرزمینی خود استفاده کرده است که چشم‌انداز طبیعی معدن را منعکس می‌کند.

مدیران هتل که یک معدن دورافتاده را به گنجینه‌ای از شگفتی و زیبایی بدل کرده‌اند، می‌گویند:

این هتل که در عمق ۸۸ متری زمین بنا شده، تعریفی جدید از رابطه‌ی بین شهر و طبیعت ارائه داده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه