اعلام جزئیات حضور ایران در نمایشگاه‌های گردشگری خارجی

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۵
اعلام جزئیات حضور ایران در نمایشگاه‌های گردشگری خارجی

ایران تا خرداد ماه سال آینده در ۱۵ نمایشگاه گردشگری خارجی شرکت خواهد کرد.

به گفته محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران در ۱۵ نمایشگاه گردشگری خارجی تا خرداد سال ۹۸ شرکت می‌کند که عمده این نمایشگاه‌ها در کشورهایی مانند چین، هند و اسپانیا که کشورهای بازار هدف ایران است، برگزار می‌شود.

از خرداد سال ۹۷ تا خرداد سال ۹۸ سال نمایشگاهی در حوزه گردشگری است و برنامه‌ریزی برای تمام نمایشگاه‌های که در این ایام برگزار می‌شود، شده و مجری آن نیز مشخص است. امسال در ۱۵ نمایشگاه گردشگری خارجی شرکت خواهد شد که در کشورهای اسپانیا، آلمان، فرانسه، انگلیس، هلند، ژاپن، روسیه، دو نمایشگاه در چین، دو نمایشگاه در هند، عراق، آذربایجان و ترکیه واقع شده‌اند. 

محمدابراهیم لاریجانی گفت:

ما در نظر داریم در نمایشگاه‌هایی که تور اپراتورها و آژانس‌های گردشگری در آنجا حضور دارند، شرکت کنیم. ممکن است ایران در برخی از کشورها، در حوزه صنایع دستی یا فرهنگی و سوغات وارد شود که این موضوع مربوط به بخش‌های دیگر سازمان میراث فرهنگی می‌شود. در برخی از نمایشگاه‌ها نیز قبلا ایران شرکت کرده، اما سازمان میراث فرهنگی دخالتی در آن‌ها نداشته است و به‌صورت خودجوش بخش خصوصی در آن‌ها حضور داشت. در واقع ایران در این نمایشگاه‌ها، پاویون نداشت.

به گفته مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری این نمایشگاه‌ها سال به سال مورد بررسی قرار گرفته و ممکن است تغییر کند. البته ۸۰ درصد از این نمایشگاه‌ها همان‌هایی هستند که سال‌های قبل نیز ایران در آن‌ها شرکت کرده است.  براساس شرایط، مکان ۲۵ درصد دیگر نیز انتخاب می‌شوند. امسال به نمایشگاه‌های چین و هند دو نمایشگاه اضافه شده است و  امسال در نمایشگاه‌های ترکیه و عراق که همیشه تنها بخش خصوصی شرکت می‌کرد، پاویون خواهیم داشت. در اولویت اول دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری ۱۷ بازار هدف قرار دارد و ۱۷ بازار دیگر نیز در اولویت دوم هستند. 

 لاریجانی در ادامه سخنان خودگفت:

امسال سعی کردیم با توجه به محدودیت منابع نمایشگاه‌ها را به بازارهای هدف نزدیک کنیم. برخی از کشورها بازار هدف ما نیستند؛ به‌عنوان مثال در نمایشگاه گردشگری شرکت نمی‌کنیم، چرا که امارات بازار هدف ما نیست، اما در نمایشگاه برلین آلمان که بازار هدف ماست، شرکت خواهیم کرد. از نمایشگاه‌هایی که جزو بازار هدف ما نیستند حدود ۱۵ نمایشگاه وجود دارد، اما این نمایشگاه‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کنیم، برای اینکه بخش خصوصی و تورگردانان از آن مطلع باشد و هر کسی می‌خواهد در آن شرکت کند. برای حضور بخش خصوصی  در این راستا همکاری می‌کنیم. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه