رویای لندن برای تبدیل به شهری با بیشترین پیاده رو

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۵
رویای لندن برای تبدیل به شهری با بیشترین پیاده رو

لندن از برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به «پیاده‌روترین» شهر جهان رونمایی کرد. آیا این طرح این فرصت را به شهروندان لندن می‌بخشد تا شهرشان را دوباره کشف کنند؟

یکی از رویاهایی که لندن برای آینده‌ی خود در سر می‌پروراند، تبدیل شدن آن به شهری است که در میان کشورهای جهان، بیشترین قابلیت را برای پیاده‌روی داشته باشد. پایتخت انگلستان، می‌خواهد همه‌ی کارهای ممکن برای تضمین این آینده را انجام بدهد.

صدیق خان، شهردار لندن، هفته‌ی گذشته از «طرح اقدام برای پیاده‌روی» رونمایی کرد و توضیح داد که که هدف نهایی آن «فراهم کردن شرایطی برای ساکنان پایتخت برای برگزیدن پیاده‌روی به‌عنوان روش اصلی حمل و نقل در صورت امکان» است.

لندن

برای انجام این کار، مقامات شهری اقدام به سرمایه‌گذاری ۲٬۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ پوند (۲ میلیارد و ۲۰۰ هزار میلیون پوند) روی خیابان‌های پایتخت کرده‌اند تا مجددا به صورتی طراحی شوند که امکان پیاده‌روی در آن‌ها وجود داشته باشد؛ یعنی زیرساخت‌های جدید، نشانه‌ها و نقشه‌های بهتر و گذرگاه‌های بیشتری برای پیاده‌روی به آن‌ها افزوده شود. این طرح با پشتیبانی سازمان بهداشت عمومی انگلستان انجام می‌شود و امیدوار هستند که لندنی‌ها تا سال ۲۰۲۴، به‌طور میانگین ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ (۱ میلیون) گام بیشتر در این خیابان‌ها برداشته باشند.

لندن

ویل نورمن، اولین کمیساریای لندن در زمینه‌ی پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری گفت:

هدف ما این است که پیاده‌روی را تبدیل به امن‌ترین، آسان‌ترین و لذت‌بخش‌ترین راه سفر بسازیم.

در هر برنامه‌ی زیربنایی جدیدی که معرفی می‌شود، اولویت اصلی با افراد پیاده است و مقامات امیدوار هستند که تا سال ۲۰۴۱، افراد پیاده، دوچرخه سواران یا افرادی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند ۸۰٪ بیشتر شود. البته، طرح جدید به پاکسازی هوا و کاهش آلودگی ناشی از ترافیک نیز کمک خواهد کرد.

لندن

این طرح همچنین شامل ایجاد «مراکز فعال سفر» در سیستم حمل و نقل زیرزمینی هم است که به مردم کمک می‌کند تا از ایستگاهی تا ایستگاه دیگر را پیاده بروند و حتی بعضی وقت‌ها از دوچرخه‌های‌شان استفاده کنند. ناوگان حمل و نقل عمومی لندن نیز پیشرفت می‌کند و مقامات شهری تصمیم گرفته‌اند که تا سال ۲۰۱۹، حرکت تاکسی‌های دیزلی را به طور کامل در شهر ممنوع کنند. همه‌ی این تلاش‌ها برای پاک‌تر و پایدارتر کردن شهر و کمک به ساکنان آن و نیز میلیون‌ها گردشگر لندن است تا در هوایی بهتر نفس بکشند.

با این حال، گذاشتن ماشین‌ها در خانه و روشن نکردن‌شان به تنهایی نمی‌تواند کیفیت هوا و سلامت جسمانی لندن را بهبود ببخشد، ولی شاید بتواند فرصتی برای کشف دوباره‌ی شهری که مملو از آثار تاریخی، تورهای کوتاه و دلخوشی‌های شیرین است، به لندنی‌ها ببخشد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه