راه اندازی مقصد جدیدی برای اکوتوریسم در دره هاتا؛ دبی

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
راه اندازی مقصد جدیدی برای اکوتوریسم در دره هاتا؛ دبی

کوهستان‌های اطراف دبی تبدیل به یک منطقه‌ی جدید در بخش اکوتوریسم می‌شود.

منطقه‌ای کوهستانی در امارات متحده عربی به یک مقصد اکوتوریسم با هدف جذب جوانان تبدیل می‌شود. این جاذبه‌ی جدید، مکانی برای گلمپینگ (سبکی از کمپینگ لوکس به همراه امکانات رفاهی بیشتر نسبت به سبک سنتی کمپینگ) خواهد بود و نمادی بسیار بزرگ مانند نشان هالیوود در آن نصب خواهد شد.

شرکت «میراس» (Meraas)، طرح‌های خود را برای تغییر شکل محوطه‌ی فضای باز هاتا که از محبوبیت زیادی برخوردار است، به صورت یک مقصد گردشگری اکولوژیک اعلام کرد. این منطقه که در میان کوه‌های هاتا واقع شده است و بخشی از امارت دبی محسوب می‌شود. این منطقه هم‌اکنون در میان افرادی که از اقامت در فضای خارج از شهر لذت می‌برند از محبوبیت زیادی برخوردار است و شهرت آن به خاطر کوه‌ها، دریاچه‌ها و رودهای موسمی است که مسافران زیادی را با هدف دوچرخه‌سواری کوهستانی، پیاده‌روی و قایق‌رانی به این منطقه می‌کشاند. اینجا که تنها یک ساعت و نیم با هیاهو و زرق و برق شهری دبی فاصله دارد، پتانسیلی عالی برای راه‌اندازی یک گردشگری پررونق دارد.

اکوتوریسم دبی

پروژه‌های زیادی در این منطقه اجرا خواهند شد تا بازدیدکنندگان بیشتری را طی ۱۰ سال آینده جذب اینجا کند. همچنین، مسئولین امیدوار هستند که بتوانند نظر بازدیدکنندگان را به سایت‌های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی منطقه جلب کنند. یکی از اولین پروژه‌هایی که اجرا خواهد شد، ساخت حروفی غول پیکر کلمه‌ی «Hatta» در ارتفاع ۴۵۰ متری کوه‌های حجار است که منظره‌ای مانند نشان معروف هالیوود در کالیفرنیا را به اذهان متبادر می‌کند. همچنین، یک مرکز ماجراجویی و قطب اطلاعات گردشگری تعاملی برای کمک به مسافران راه‌اندازی خواهد شد تا شرایط دیدار آن‌ها با راهنماهای تور و آموزش نکاتی درباره‌ی مردمی که در هاتا زندگی می‌کنند، را فراهم کند.

اکوتوریسم دبی

همچنین برنامه‌هایی برای احداث کلبه‌هایی کوهستانی که چشم‌اندازی باورنکردنی به سمت کوه‌ها دارد و نیز، یک هتل تریلر در دست بررسی است تا مهمانان بتوانند در این رشته‌کوه‌ها، کمپینگ لوکس برپا کنند. به گفته‌ی این شرکت، برای حفظ حریم خصوصی و شیوه زندگی ساکنین هاتا، این ساخت‌وسازها دورتر از مناطق مسکونی محلی انجام خواهند شد.

این طرح، یک سال پس از اتمام مرحله‌ی اول پروژه‌ی مسیر پیاده‌روی هاتا اجرا خواهد شد که برخی از جاذبه‌های توریستی این منطقه را به یکدیگر پیوند خواهد زد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه