۲۸ اکتبر؛ اولین پرواز بوئینگ 787 قطر ایرویز از پراگ به دوحه

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۵
۲۸ اکتبر؛ اولین پرواز بوئینگ 787 قطر ایرویز از پراگ به دوحه

بعد از گذشت یک سال از راه‌اندازی پروازهای پراگ-دوحه، قطر ایرویز تصمیم گرفته است که از هواپیمای بزرگ‌تری، ویژه‌ی مسیرهای طولانی، در این مسیر پروازی استفاده کند.

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز، روز ۲۸ اکتبر ۲۰۱۸ را به‌طور رسمی به‌عنوان تاریخ تغییر نوع هواپیمای مورد استفاده در یکی از دو پرواز روزانه‌ی خود از پراگ به مقصد دوحه و شروع خدمات‌رسانی متفاوت این هواپیمایی اعلام کرد؛ به این ترتیب، ظرفیت کل پرواز مذکور تا حدود ۴۶٪ بیشتر خواهد شد. در پرواز اول به شماره‌ی QR292، هواپیمای بوئینگ 787 دریم لاینر با ظرفیت ۲۵۴ مسافر اولین پرواز خود در این مسیر را انجام خواهد داد؛ این در حالی است که پرواز روزانه‌ی دوم به شماره‌ی QR290، به روال سابق، با هواپیمای ایرباس A320 و با ظرفیت ۱۳۲ مسافر همچنان به خدمات‌رسانی خود ادامه خواهد داد.

هر دو پرواز شامل دو کلاس اکونومی و بیزینس هستند و با توجه به افزایش ظرفیتی که در یکی از پروازها رخ می‌دهد، انتظار می‌رود که تعداد کل مسافرها در دو مسیر رفت و برگشت در حدود ۷۵٬۰۰۰ نفر در سال افزایش یابد.

«وکلاف رهور» (Václav Řehoř)، رئیس هیئت مدیره‌ی فرودگاه پراگ گفت:

ما، با انجام یک بررسی درازمدت، متوجه پتانسیل استفاده از هواپیمای بزرگ‌تر در مسیر پروازی دوحه توسط قطر ایرویز شدیم.

اکنون، خوشحالیم که اعلام می‌کنیم این شرکت هواپیمایی موافقت کرده است که یکی از مسیرهای روزانه‌ی خود به مقصد پراگ را با استفاده از مدرن‌ترین هواپیمای جهان، یعنی بوئینگ 787 دریم لاینر، انجام بدهد. در نتیجه، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اولین کارگزاری است که در برنامه‌ی روزانه‌ی منظم خود از پراگ از این نوع هواپیما استفاده می‌کند.

استفاده از هواپیمای بزرگ‌تر این قابلیت را دارد که ظرفیت مسیر را تا حدود ۵۰٪ افزایش بدهد؛ یعنی مسافران بیشتری از کشور چک می‌توانند از پروازی راحت و آسوده به کشورهای خاور نزدیک و حتی به مقصدهای دورتر در آسیا و استرالیا بهره‌مند بشوند.

قطر ایرلاینز تصمیم دارد از هواپیمایی با ظرفیت بیشتر که به‌طور ویژه برای مسافرت در مسیرهای طولانی طراحی شده است در پروازهای خود استفاده کند؛ این شرکت هواپیمایی تصمیم فوق را پس از حدود یک سال خدمات‌رسانی روزانه در مسیر پروازی پراگ – دوحه که از ۲۱ اوت ۲۰۱۷ آغاز شد، اتخاذ کرد و پس از چهار ماه، در انتهای ماه دسامبر، پرواز دیگری هم به صورت روزانه به این مسیر اضافه کرد. بلیط‌های این مسیر را می‌توان از طریق وب سایت شرکت هواپیمایی قطر ایرویز خریداری کرد.

برنامه‌ی پرواز جدیدی که قرار است از ۲۸ اکتبر امسال اجرا شود، به این صورت است:

دوحه - پراگپراگ - دوحه
به صورت روزانه و با استفاده از هواپیمای ایرباس A320۲:۳۰ صبح تا ۶:۵۵ صبح۸:۲۵ صبح تا ۴:۲۵ عصر
به صورت روزانه و با استفاده از هواپیمای بوئینگ B787۸:۰۰ صبح تا ۱۲:۲۵ ظهر۴:۱۰ عصر تا ۰۰:۱۰ صبح

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه