سفر ۳ روزه به نیس؛ مقصدی رویایی در فرانسه

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی جمعه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
سفر ۳ روزه به نیس؛ مقصدی رویایی در فرانسه

نیس شهری رویایی و مقصدی فوق‌العاده برای تعطیلات است که از مقاصد ساحلی محبوب در فرانسه شناخته می‌شود؛ با داشتن برنامه سفر با زمان‌بندی بهتری می‌توانید از گردشگری در این شهر لذت ببرید.

نیس شهری ساحلی و جذاب در کشور فرانسه است که یکی از زیباترین شهرهای ساحلی مدیترانه نیز قلمداد می‌شود. این شهر دیدنی و مسحورکننده با داشتن سواحل آرام و رویایی، موزه‌های متنوع، گالری‌های هنری و جاذبه‌های تاریخی توانسته است گردشگران بسیاری را برای تعطیلات به‌سمت خود روانه کند.

آب و هوای فوق‌العاده و تعداد زیاد روزهای آفتابی در این شهر باعث شده است که تور نیس در میان تور‌های فرانسه از طرفداران بسیاری برخوردار باشد.

برنامه سفر نیس

در ادامه، برنامه سفر ۳ روزه به نیس ارائه خواهد شد که در آن تلاش شده است علاوه بر ذکر دیدنی‌ها و جاذبه‌های مشهور و موردعلاقه گردشگران، عوامل موثر دیگری نظیر زمان بازدید، بعد سفر و سهولت در حمل و نقل در بهترین حالت ممکن لحاظ شود. بدیهی است این برنامه سفر از جانب کجارو تعیین شده است و طبیعتا گردشگران می‌توانند با توجه به زمان‌بندی خود و برنامه‌ای که دارند، نوعی دیگر برنامه‌ریزی کنند؛ دوستان کجارویی عزیز در این برنامه سفر و برای گشت‌وگذار در این منطقه زیبا، با ما همراه باشید.

روز اول | روز دوم | روز سوم

سفر ۳ روزه به نیس در گوگل مپ

روز اول

موزه هنر مدرن و معاصر (Musée d'Art Moderne)

موزه هنر مدرن و معاصر (Musée d

  • آدرس: Place Yves Klein, 06000 Nice, France
  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر – موزه روزهای دوشنبه تعطیل است.
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

موزه هنرهای مدرن و معاصر یک موزه هنری زیبا در قلب شهر نیس است که در سال ۱۹۹۰ افتتاح شد. این مجموعه که به دوران پس از جنگ تمرکز دارد، دارای بیش از ۱۳۰۰ اثر از ۳۰۰ هنرمند است که در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ متر مربع به نمایش درآمده است. موزه هنرهای مدرن و معاصر بر رابطه بین رئالیسم جدید اروپایی و بیان آمریکایی از مجموعه مونتاژ و هنر پاپ و ارتباط بین تاریخ هنری منطقه‌ای و بین‌المللی تمرکز دارد.

میدان ماسنا (Place Massena)

میدان ماسنا (Place Massena)

  • آدرس: Place Massena, 06000 Nice, France
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲ دقیقه با ماشین – ۱۱ دقیقه پیاده‌روی

میدان ماسنا نقطه‌ای است که ثروتمندان و اشراف نیس برای گشت‌وگذار آن را انتخاب می‌کردند. این میدان دارای ساختمان‌های قوس‌دار، مکان‌های پیاده‌روی شطرنجی، فواره‌های زیبا و مجسمه‌های مزین، که گذشته‌ی باشکوه شهر نیس را نشان می‌دهد، است. خیابان‌هایی که اطراف این میدان را فرا گرفته‌اند، پر از کافه‌‌های فرهنگی، نقاطی بسیار عالی برای عکاسی و به‌طور کلی فضاهایی بسیار پرجنب و جوش هستند.

اولد تاون (شهر قدیمی نیس)

اولدتاون (شهر قدیمی نیس)

  • آدرس: Vieux Nice, 06000 Nice, France

کوچه‌های قدیمی، باریک و تاریک بافت قدیمی نیس در «اولدتاون یا شهر قدیمی» (Old Town)، بسیار جذاب و دیدنی است. طراحی این منطقه از سال ۱۷۰۰ به‌شدت تغییر کرد و در حال حاضر محلی برای اغذیه‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و بوتیک‌ها است، اما بافت قدیمی آن همچنان باقی مانده است. بازار «کورس سالیا» یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های اولدتاون است که در فصل تابستان با ازدحام شدید جمعیت مواجه می‌شود. از دیگر دیدنی‌های این منطقه می‌توان «کلیسای جامع نیس»، کلیسایی از قرن شانزدهم به نام «Chapelle de la Miséricorde»، موزه موسیقی پالائیس لاسکاریس (Palais Lascaris) متعلق به قرن هفدهم را نام برد که در ادامه همه آن‌ها را بازدید خواهیم کرد.

کورس سالیا (Cours Saleya)

کورس سالیا (Cours Saleya)

  • آدرس: Flower market, Cours Saleya, Nice, France
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۸ دقیقه پیاده‌روی – ۴ دقیقه با ماشین

«کورس سالیا» (Cours Saleya) مهم‌ترین پیاده‌روی منطقه تاریخی اولدتاون است که در مرکز این منطقه قرار دارد. مکانی عالی برای گردش در مغازه‌ها و فروشگاه‌های کوچک کنار خیابان یا نوشیدن قهوه‌ای با خیال راحت است. یکی از دلایل شهرت کورس سالیا، برگزاری بازارهای سالانه گل است که بازدیدکنندگان بسیاری برای تماشای این جشن خوشبو و رنگارنگ می‌روند. البته، انواع مختلفی از پنیرهای فرانسوی و مواد غذایی هم در بازار کورس سالیا پیدا می‌شود.

 کلیسای چپل د لا مسیریکورد (Chapelle de la Miséricorde de Nice)

خاطر نشان می‌شویم که در این منطقه کلیسای چپل د لا مسیریکورد (Chapelle de la Miséricorde de Nice) که کلیسای کاتولیک رومی و متعلق به قرن شانزدهم است را نیز می‌توان بازدید کرد.

پیشنهاد ناهار

رستوران نیس

غذاهای فرانسوی همیشه طرفداران خاص خود را داشته است و در سفر به نیس این فرصت فراهم می‌شود که در کنار همه این زیبایی‌های طبیعی و تاریخی، با طعم بهترین غذاهای فرانسوی آشنا شویم و غذا خوردن در رستوران‌های فوق‌العاده‌ی این شهر را بچشیم. رستوران‌های پیشنهادی زیر موارد مناسبی است که با توجه به موقعیت قرار داریم و اگر قصد دارید رستوران‌های بیشتر و معروفی را در این شهر بشناسید، حتما مقاله‌ بهترین رستوران‌های نیس را در کجارو مطالعه کنید.

رستوران الیویرا (Oliviera)

رستوران الیویرا (Oliviera)

رستوران الیویرا در منطقه‌ی قدیمی شهر قرار دارد؛ رستورانی فوق‌العاده که غذاهای مدیترانه‌ای سرو می‌کند و در تهیه‌ی آن‌ها از انواع روغن‌ زیتون‌های محلی بهره می‌برد. رستوران الیویرا در سال ۲۰۰۰ افتتاح شده و در این مدت کوتاه، طرفداران پروپاقرصی پیدا کرده است. برای تهیه‌ی غذاهای این رستوران از بهترین و تازه‌ترین روغن‌های ارگانیک بومی استفاده می‌شود که از نواحی اطراف تولید می‌شوند. اوبرژین الیویرا یکی از غذاهای رستوران است که با بادمجان، پنیر بز، فلفل قرمز کبابی و روغن زیتون تهیه می‌شود.

رستوران La Rossettisserie

رستوران La Rossettisserie

اگر از دوستداران غذاهای گوشتی هستید، حتما باید به رستوران La Rossettisserie سر بزنید. در این رستوران انواع غذاهای تهیه شده با گوشت قرمز و ماکیان سرو می‌شود. این غذاها را با دقت فراوان و با بهترین دستورهای سنتی خانوادگی تهیه می‌کنند. انواع غذاهای تهیه شده با گوشت‌های کبابی و گریل شده در این رستوران با تنوع بی‌نظیری از ساید دیش مثلا پوره سیب‌زمینی یا راتاتویی سبزیجات سرو می‌شوند. برای مهمانان ماجراجو، بخشی از رستوران با تم غار طراحی شده و در زیرزمین قرار دارد. دیوارهای سنگی، درب‌های طاق‌دار و شمعدان‌های قدیمی در این بخش قرار دارد. این رستوران در یک خیابان شلوغ در منطقه‌ی قدیمی شهر قرار دارد و غذا خوردن در آن، بدون تردید ارزش هزینه کردن دارد.

کلیسای جامع نیس (Nice Cathedral)

کلیسای جامع نیس (Nice Cathedral)

  • آدرس: 3 Pl. Rossetti, 06300 Nice, France
  • زمان بازدید: ۹ صبح تا ۱۲ ظهر – ۲ بعدازظهر تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: نزدیک به ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۸ دقیقه با ماشین

کلیسای جامع نیس (Nice Cathedral) کلیسای کاتولیک رومی است که ساخت مراحل ابتدایی آن به سال ۱۶۵۰ میلادی باز می‌گردد و در سال ۱۶۸۵ به اتمام رسیده است، بخش‌های دیگر آن و تکمیل دکور آن تا سال ۱۹۴۹ ادامه داشته است. برای این کلیسا در طول سال‌ها تصمیمات بسیاری گرفته شده و در طول این سالیان مورد بازسازی بسیار قرار گرفته است. معماری داخل ساختمان هم از معماری باروک الهام گرفته و ۱۰ نیایشگاه را شامل می‌شود که هرکدام به قدیسانی چون مریم مقدس، یحیی و سنت جوزف اختصاص دارند.

موزه موسیقی پالیس لاسکاریس (Palais Lascaris)

موزه موسیقی پالیس لاسکاریس (Palais Lascaris)

  • آدرس: 15 Rue Droite, 06300 Nice, France
  • زمان بازدید: ۱۱:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ساعت و ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱ دقیقه با ماشین – ۲ دقیقه پیاده‌روی

پالیس لاسکاریس یک ساختمان اشرافی قرن هفدهم در نیس فرانسه است که در حال حاضر، یک موزه ابزار موسیقی است و مجموعه‌ای از بیش از ۵۰۰ ابزار را در اختیار دارد. اگر به موسیقی علاقه دارید این موزه می‌تواند برای شما هیجان‌انگیز باشد.

تپه قلعه (Castle Hill)

تپه قلعه (Castle Hill)

  • آدرس: 06300 Nice, France
  • زمان بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۸ شب
  • مدت زمان بازدید: ۲ تا ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۰ دقیقه پیاده‌روی – ۶ دقیقه با ماشین

کسل هیل یا تپه قلعه، مناظری چشم‌نواز از بندر و بام شهر نیس را نشان می‌دهد. پیاده‌روی، پیک‌نیک یا نوشیدن قهوه بالای تپه، از جمله سرگرمی‌هایی این منطقه هستند. کسل هیل برای همه افراد مناسب است، چراکه یک ناحیه‌ی بازی مخصوص کودکان و همچنین یک آسانسور برای بالا یا پایین رفتن در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد.

روز دوم

کلیسای ارتدوکس روسی سنت نیکلاس (St Nicholas Orthodox Cathedral)

کلیسای ارتدوکس روسی سنت نیکلاس (St Nicholas Orthodox Cathedral)

  • آدرس: Avenue Nicolas II, 06000 Nice, France
  • زمان بازدید: از ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: نزدیک به ۲ ساعت

نیکلاس دوم، تزار روسیه در سال ۱۹۱۲ برای یادبود فرزند الکساندر دوم که در نیس فوت کرده بود، «کلیسای جامع سنت نیکلاس» را بنا کرد. «کلیسای ارتودوکس روسی سنت نیکلاس» (Russian Orthodox Cathedral of Nice) با مناره‌هایی به سبک روسی، بنای بسیار خیره‌کننده‌ای دارد. فضای داخلی این کلیسا همانند ظاهر بیرونی آن، بسیار جذاب و با این شهر زیبا در تناسب است. در قرن ۱۹ میلادی اشراف‌زادگان روسی اغلب از شهر نیس و به‌خصوص از این کلیسا بازدید می‌کردند. نمازخانه‌ی جذاب «تزارویچ» و باغ بیزانسی واقع در کنار کلیسای جامع هم بسیار دیدنی هستند.

کلیسای نوتردام، نیس (Notre Dame de Nice)

کلیسای نوتردام، نیس (Notre Dame de Nice)

  • آدرس: 2 Rue d'Italie, 06000 Nice, France
  • زمان بازدید: ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ صبح – ۴ تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۹ دقیقه با ماشین

«کلیسای نوتردام نیس» (Notre Dame de Nice) که در قرن نوزدهم با معماری نئوگوتیک ساخته شد، بزرگ‌ترین کلیسای نیس است. برخلاف کلیسای نوتردام در پاریس، علاوه بر طراحی داخلی بسیار زیبایی که دارد، در محوطه‌ی بیرونی آن هم از سنگ سفید خیره‌کننده‌ای با تزیینات طلایی استفاده شده است. کلیسای نوتردام (کلیسای بانوی ما)، در شب با وجود چراغانی برج‌ها و انعکاس نور در شیشه دودی پنجره‌های آن، بسیار دیدنی و چشم‌نواز است.

موزه هنرهای زیبا نیس (Musée des Beaux-Arts de Nice)

موزه هنرهای زیبا نیس (Musée des Beaux-Arts de Nice)

  • آدرس: 33 avenue des BaumettesCentre-Ville06000 Nice, France
  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۷ دقیقه با ماشین

موزه هنرهای زیبا نیس، یک موزه دیدنی در یک عمارت خصوصی که در سال ۱۸۷۸ توسط شاهزاده اوکراینی ساخته شده است. موزه هنرهای زیبا نیس در سال ۱۹۲۸ افتتاح شد. این موزه شامل مجموعه‌ای از آثار هنری که مربوط به چهار قرن گذشته می‌شود و نقاشی‌های چرت و دیگر هنرمندانی که در ریفایرای فرانسوی زندگی می‌کردند، مانند الکسیس موسیا و پسرش گوستاو آدولف موسا، که برای سال‌های بسیاری مربیان موزه بودند. موزه کوچک با مجسمه‌های ژان باتیست، میشل د تارنوفسکی و آگوست رودین و همچنین قطعات سرامیکی پابلو پیکاسو ساخته شده است.

پیشنهاد ناهار

رستوران لو شانتکلر (Le Chantecler)

رستوران لو شانتکلر (Le Chantecler)

برای اینکه غذا خوردن در رستوران‌های لوکس را با بالاترین کیفیت در نیس تجربه کنید، بدون تردید رستوران Le Chantecler را انتخاب کنید که موقعیت مکانی فوق‌العاده‌ای دارد. این رستوران در یک گردشگاه ساحلی واقع شده است و چشم‌اندازهایی دیدنی دارد. تخصص اصلی این رستوران در سرو غذاهای سنتی فرانسوی است و دو ستاره‌ی میشلن دارد. سرآشپز رستوران، یک سرآشپز محلی است و منوی رستوران، منویی مفصل از غذاهایی لذیذ است که شامل غذاهای مشهور فرانسوی و غذاهای ویژه‌ی روزانه است.

هر غذا با نهایت دقت و ظرافت، تهیه و سرو می‌شود و یک نوشیدنی در کنار آن معرفی می‌شود. فضای داخلی رستوران بسیار مجلل و باشکوه و یادآور فرانسه‌ی قرن هجدهم است. دیوارهای صورتی، لوسترهای باشکوه و نقاشی‌های زیبا، فضای داخلی این رستوران را به زیبایی زینت داده است. غذا خوردن در این رستوران ارزان نیست، ولی بدون شک ارزش هزینه کردن دارد و تنها با طی کردن فاصله‌ای اندک می‌توانید به جاذبه بعدی دسترسی داشته باشیم.

رستوران کیسوکه ماتسوشیما (Keisuke Matsushima)

رستوران کیسوکه ماتسوشیما (Keisuke Matsushima)

رستوران Keisuke Matsushima را سرآشپزی به نام کی ماتسوشیما اداره می‌کند که یکی از شناخته شده‌ترین سرآشپزهای نیس است. این رستوران فوق‌العاده ستاره‌ی میشلن دارد و منوی متنوع و مبتکرانه‌ی آن، غذاهای ترکیبی و لذیذی فرانسوی و ژاپنی سرو می‌کند که با بهترین محصولات و مواد غذایی محلی و فصلی تهیه می‌شوند.

علاوه بر غذاهای لذیذ تلفیقی، منوی قابل‌توجهی از انواع نوشیدنی و دسر در این رستوران عرضه می‌شود. این رستوران یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های شهر است و به غیر از گردشگران، مورد توجه بسیاری از اهالی شهر نیز قرار دارد. 

موزه ماسنا (musée Masséna)

موزه ماسنا (musée Masséna)

  • آدرس: 65 Rue de France, 06000 Nice, France
  • زمان بازدید: ۱۱ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۶ دقیقه با ماشین

ساختمان «موزه ماسنا» (Musée Masséna)، در اصل به‌عنوان محلی برای گذران تعطیلات «شاهزاده ویکتور اسلینگ» (Prince Victor d’Essling)، نوه یکی از ژنرال‌های موردعلاقه ناپلئون، ساخته شده بود. این بنای باشکوه و زیبا، یکی دیگر از معماری‌های برجسته‌ی نیس است. این ساختمان که بین سال‌های ۱۸۹۸ تا ۱۹۰۱ به سبک نئوکلاسیک و ایتالیایی مآب ساخته شده است، اکنون به موزه‌ای جذاب با موضوع تاریخ ریویرا اختصاص دارد. در این موزه از تاریخچه تعطیلات پادشاهان و مهاجرت آمریکایی‌ها گرفته تا رونق گردشگری و اهمیت برگزاری کارناوال نیس به نمایش درآمده است. طبقه همکف موزه ماسنا هنوز هم گاهی برای رویدادهای رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین گاهی اوقات در کوتاه‌مدت تعطیل می‌شود. 

باغ آلبرت اول (Albert 1er Garden)

باغ آلبرت اول (Albert 1er Garden)

  • آدرس: 2-16 Avenue de Verdun, 06000 Nice, France
  • زمان بازدید: ۱۱ صبح تا ۸ شب
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۶ دقیقه با ماشین

باغ آلبرت اول، یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های عمومی نیس است که در سال ۱۸۲۸ ساخته شده است. باغ آلبرت اول، محوطه‌ای سرسبز در نزدیکی تفرجگاه انگلیسی است. این باغ دارای درختان نخل، گیاهانی از سراسر جهان، چمن‌های آراسته، یک چرخ‌فلک سنتی و حتی یک محل کنسرت تابستانی در فضای باز است. این مکان در طول سال‌ها، میزبان بزرگانی چون ادیت پیاف (خواننده فرانسوی)، استینگ (خواننده‌ انگلیسی) و همچنین گروه انگلیسی آیرن میدن بوده است. این پارک زیبا در بین مردم محلی بسیار محبوب است و مکانی عالی برای گذراندن یک بعدازظهر آفتابی و آرام است.

تفرجگاه انگلیسی (Promenade des Anglais)

تفرجگاه انگلیسی (Promenade des Anglais)

  • آدرس: 6000 Nice, France
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۲ تا ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳ دقیقه با ماشین

برای تماشای زیبایی چشم‌نواز آبی لاجوردی دریای مدیترانه، در «تفرجگاه دیز آنگلس» (Promenade des Anglais) قدم بزنید. نام‌گذاری این تفرجگاه به قرن ۱۸ میلادی برمی‌گردد. مهاجران انگلیسی که اغلب تعطیلات خود را در کنار این ساحل زیبا می‌گذراندند، این تفرجگاه را ساختند. تفرجگاه انگلیسی که به زیبایی، میان دریا و درختان نخل قرار گرفته، در سال ۱۸۲۰ ساخته شد و امروزه یکی از بهترین مکان‌ها برای گردش و تفریح، گذران اوقات فراغت و همچنین حمام آفتاب در فرانسه است.

روز سوم

موزه ماتیس (Musée Matisse)

موزه ماتیس (Musée Matisse)

  • آدرس: 164 Avenue des Arènes de Cimiez, 06000 Nice, France
  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت

«موزه ماتیس» (Musée Matisse)، محل نگهداری صدها اثر از هنرمند مشهور فرانسوی، «هنری ماتیس» (Henri Matisse) است. این موزه در ساختمانی متعلق به قرن هجدهم میلادی قرار دارد. موزه ماتیس، هم برای علاقه‌مندان به آثار ماتیس و هم کسانی که می‌خواهند با شناخت یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم، به دانسته‌های فرهنگی خود بیفزایند، بسیار شگفت‌انگیز است. به‌منظور اشتراک‌گذاری دیدگاه‌های جدید و جالبی در مورد زندگی و آثار این نقاش زبردست، نمایشگاه‌های موقتی هم در این موزه برگزار می‌شود.

خرابه‌های رومی سیمیز (Cimiez Arena)

خرابه‌های رومی سیمیز (Cimiez Arena)

  • آدرس: 184 avenue des Arenes de Cimiez06000 Nice, France
  • زمان بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱ دقیقه با ماشین

برای داشتن یک تجربه تاریخی فوق‌العاده، از ویرانه‌های به‌جامانده از امپراتوری روم با قدمت دو هزار سال دیدن کنید. بازدیدکنندگان در «سیمیز» (Cimiez) می‌توانند با نحوه‌ی زندگی انسان‌ها در شهر رومی «سمنلوم» (Cemenelum) آشنا شوند؛ این شهر به‌مدت ۴۰۰ سال پایتخت «ریویرا» (Riviera) بوده است. همچنین در «خرابه‌های رومی سیمیز»، آمفی‌تئاتر بزرگی را می‌بینند که محل برگزاری جشنواره‌ی جاز در نیس است. از دیگر دیدنی‌های این منطقه، مجموعه‌ای زیبا از حمام‌های رومی و همچنین یک موزه باستان‌شناسی جالب است که مجموعه‌ای گسترده از آثار باستانی را به نمایش می‌گذارد.

موزه ملی مارک شاگال (Marc Chagall National Museum)

موزه ملی مارک شاگال (Marc Chagall National Museum)

  • آدرس: 36 Avenue Dr Ménard, 06000 Nice, France
  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۵ دقیقه با ماشین

موزه ملی مارک شاگال، زندگی و آثار این هنرمند (مارک شاگال) را به نمایش گذاشته شده است. این موزه میزبان همه ۱۷ تابلوی رنگی پیغام کتاب مقدس مارک شاگال و همچنین برخی از تاثیرگذارترین پرده‌های منقوش وی است. نمایشگاه‌های موقت جدید، همیشه به این موزه روح می‌بخشند و باعث تازه و سرزنده ماندن آن می‌شوند.

پیشنهاد ناهار

رستوران Le Vingt4

رستوران Le Vingt4

رستوران Le Vingt4 رستورانی مدرن و شیک و بهترین انتخاب برای غذا خوردن در نیس است. منوی روز و شب این رستوران مختصر است، ولی مجموعه‌ای از بهترین غذاهای مدرن با الهام از آشپزی فرانسوی را در بر می‌گیرد. ماهی سرخ‌شده با سس سالسای مخصوص، خوراک اردک با سس ترش مخصوص و همبرگر توفوی خانگی از جمله غذاهایی است که در منوی رستوران دیده می‌شود.

در کنار هر غذا، دو پیشنهاد برای نوشیدنی ارائه شده است. فضای داخلی این رستوران بسیار مدرن است و صندلی‌ها و نیمکت‌های زیبا با میزهای چوبی دارد. دیوارهای رستوران با آثار هنری جذاب تزیین شده است. اگر خوش‌شانس باشید، در زمان حضور شما در رستوران، موسیقی زنده توسط هنرمندان بومی اجرا خواهد شد که تجربه‌ای به‌یادماندنی است.

موزه بین‌المللی هنر نائیف آناتول جاکوسکی (Musée d'Art Naïf Anatole Jakovsky)

موزه بین المللی هنر نائیف آناتول جاکوسکی (Musée d

  • آدرس: avenue de FabronChâteau Sainte Hélène06200 Nice, France
  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۳ دقیقه با ماشین

موزه بین‌المللی هنر نائیف آناتول جاکوسکی یک موزه تاریخی در شهر نیس فرانسه است که در سال ۱۹۸۲ افتتاح شد. این موزه محل زندگی سابق فرانسوا کتی بود که در پارک بزرگ واقع شده است و در سال ۱۹۳۰ تغییراتی در این موزه ایجاد شد. در این موزه آثاری از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، پوسترها نقاشان معروف مانند هنری روسو، سریانی لوئیس، مادربزرگ موسی، اوبریدی، ریمبرت، ایوان و یوسف ژنرالیک، بوچان، ویوین، لاکیوویچ، هادلس، لیگبو، ویوانسوس و دیگران به نمایش درآمده است. همچنین دارای مجسمه‌های غول‌پیکر در باغ است که توسط Frédéric Lanovsky ساخته شده است.

پارک فونیکس (Parc Phœnix)

پارک فونیکس (Parc Phœnix)

  • آدرس: 405 Prom. des Anglais, 06200 Nice, France
  • زمان بازدید: ۹:۳۰ صبح تا ۷:۳۰ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۳ دقیقه با ماشین

«پارک فونیکس» (Parc Phoenix) در شرق تفرجگاه انگلیسی قرار دارد. این پارک عظیم با مساحت هفت هکتار، یکی از بزرگ‌ترین گلخانه‌های اروپا است که مناظر تماشایی از انواع گیاهان و گل‌ها، از جمله مجموعه‌ای از گل‌های ارکیده را شامل می‌شود. دریاچه‌ای زیبا هم در آن وجود دارد که گونه‌های جذابی از پرندگان سراسر جهان در آن زندگی می‌کنند. پارک فونیکس (پارک ققنوس) با آبشارها، باغ‌های متنوع و حیات‌وحش جذابی که دارد، مسافران را به بهشتی گرمسیری می‌برد.

برنامه سفر نیس

پس از سفری ۳ روزه در نیس به انتهای سفر خود می‌رسیم. خاطر نشان می‌شویم که نیس به غیر از بناهای تاریخی و تفریحات مهیج دارای مراکز خرید بسیار عالی است که در ساعات آزاد و شب‌ها می‌توان به آنجا برویم و سوغاتی‌های خود را از آن‌ها تهیه کنیم؛ این تنها یک برنامه پیشنهادی سفر است و شما می‌توانید با توجه به علایق خود و تعداد روزهایی که در این شهر اقامت دارید، برنامه سفر دیگری برای خود تنظیم کنید. اگر به این شهر زیبا سفر کردید، تجربه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه